beantwoord

internet instellen xperia Z

• 5 maart 2013
  • 13 reacties
  • 3957 keer bekeken

Hallo,
IK heb sinds zaterdag een xperia Z, kan mobiel internet niet instellen.
Contact met telfort gehad====>> antwoord: toestel is nieuw voorlopig geen instelling ...Advies: langs een Telfort shop: misschien medewerker weet hoe dat moet >.!!?!??

heeft iemand een tip (behalve naar Telfort winkel gaan:o??

BVD

Babek
icon

Beste antwoord door Babek 6 maart 2013, 17:38

Beste Laila, Mathijs en Giel:

bedankt voor jullie intresse en tips/adviezen...
ben vandaag naar een Telfort winkel (Leyenweg Den Haag) geweest, mijn instellingen ( dzelfde instellingen van een Xperia S of U) waren prima, maar wat ook Mathijs al vermoeden had klopte....
door een onbekende reden was mijn mobiel internet (netwerk) geblokeerd...jammer dat klanten service na al die dure minuten wachten en doorschakkelen dit niet had gezien.
Hij doet het prima, ben er erg gelukkig mee..

nog eens thnx

Met vriendelijke groeten

B+
Bekijk reactie

13 reacties

Badge
Het is net even een andere versie van Xperia, maar misschien kom je hier verder mee?

http://www.telfort.nl/mijntelfort/mobiel/toestel_sim/instellingen/handmatig/#/sony-ericsson/xperia-arc/internet/handmatig-instellen/
Thnx Geil,

ik heb de instellingen van Xperia U en S geprobeerd maar helaas werkt niet...ga dit ook nog eens proberen..

ibb
Jammer,:(

deze werkt ook niet,
Badge +2
In principe zijn de instellingen voor alle Android toestellen gelijk.
Staat op het netwerk alles wel goed?
Hi Mathijs,

volgens mij wel...ik kan mijn mobiel gebruiken en alle diensten ( via WIFI) bereiken, toch als je wat tips wil ik dat graag horen....zo kan ik zelf nog eens dat controleren..
Badge +2
Als:
http://www.telfort.nl/mijntelfort/mobiel/toestel_sim/instellingen/handmatig/#/sony/lt30p-xperia-t/internet/handmatig-instellen

niet helpt, zou ik persoonlijk denken dat mobiel internet wellicht op het netwerk (dus door de provider) geblokkeerd staat. Dit gebeurt bijv wel eens op verzoek vd klant, bij abonnementen waar geen mobiel internet op zit, of om kosten in het buitenland te voorkomen. Dit zou je via de klantenservice na kunnen laten gaan.

Heb je je simkaartje 'geknipt', of is deze omgewisseld voor een kleiner, microsim, formaat?
OK,
Handige tips Mathijs...:o
Ik ga dat nu proberen ..
de simkaart is een nieuwe microsim die door telfort gisteren geactiveerd is ( contract verlenging)

IBB
Yep ...
alle instellingen zijn OK...
behalve instellen van de browser maar die kan ik niet zelf instellen want staat anders aangegeven....
ik ga weer uitzoeken af ik dat wel kan aanpassen..
je hoort t van mij...
Badge +2
Browser instellingen aanpassen maakt niet echt wezenlijk uit. Evt. kan je je browser instellingen terugzetten naar de standaard instellingen. Dat zou ook voldoende moeten zijn. Ik denk dat op het netwerk internet nog geblokkeerd is, mijn advies is dat even na te vragen via de klantenservice.
nog niet gelukt,
Klanten service bweert dat alles in orde is toch adviseren morgen naar telfort winkel ..
denk zelf ook dat t probleem netwerk is...
wil ik jullie danken voor jullie tips..

als t gelukt is , laat ik jullie ook weten

groetjes

Babek
Badge
Welkom op het forum Babek! Balen dat je mobiel internet niet werkend krijgt op jouw nieuwe telefoon. Graag kijk ik alsnog de netwerkinstellingen voor jou na. Kun je in een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en e-mailadres aan mij kenbaar maken?

Laïla
Beste Laila, Mathijs en Giel:

bedankt voor jullie intresse en tips/adviezen...
ben vandaag naar een Telfort winkel (Leyenweg Den Haag) geweest, mijn instellingen ( dzelfde instellingen van een Xperia S of U) waren prima, maar wat ook Mathijs al vermoeden had klopte....
door een onbekende reden was mijn mobiel internet (netwerk) geblokeerd...jammer dat klanten service na al die dure minuten wachten en doorschakkelen dit niet had gezien.
Hij doet het prima, ben er erg gelukkig mee..

nog eens thnx

Met vriendelijke groeten

B+
Badge
@Babek,

Mijn excuses dat de klantenservice dit niet voor jou heeft kunnen oplossen. Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat het nu werkt. Graag zou ik toch alsnog jouw gegevens willen ontvangen in een privébericht zodat ik kan kijken wat er precies is gebeurd.

Laïla

Reageer