internet bundel vliegt er door heen sinds de verdubbelaar

• 22 april 2014
  • 12 reacties
  • 2104 keer bekeken

Sinds ik 2 maanden geleden de verdubbelaar heb in gezet omdat ik ook thuis gebruik maak van Telfort iternet, vliegt mijn databundle er door heen. Ik had altijd 500mb en had daar ruim voldoende aan. Nu zou ik 1000mb moeten hebben maar krijg binnen 2 weken een bericht dat ik op 80% van mijn bundel zit. Ik schakel dan direct mobielinternet uit op mijn telefoon. Dit scenario heeft zich de afgelopen 2 maanden herhaald. Het lijkt er sterk op dat er iets mis is met het verbruik. Het lijkt mij onmogelijk dat ik altijd voldoende had aan 500mb (ik zit vrijwel altijd op wifi) en nu ineens binnen 2 weken tot 2 keer toe, meer dan 1000 zou gebruiken. Zijn er anderen met de zelfde ervaring? Inmiddels staan alle automatische app verversers uit op mijn telefoon. 

12 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Welkom op het forum.

Wat geeft de belstatus aan bij het mb verbruik?
Laat die daar ook zien dat je zoveel mb hebt verbruikt?
Badge +2
Raar dat ze aan elkaar gerelateerd lijken. Ik vrees voor je dat het toch echt toeval is, want het zijn 2 gescheiden zaken. Ik denk dat je achtergrond apps de data op hebben geslurpt. Vooral bij iPhones zie je dit veel; al helemaal na een update van het iOs besturingssysteem.
inmiddels heb ik het verversen van apps in de acthergrond uitgezet, ik zal de komende tijd het verbruik goed in de gaten houden. Wellicht dat het inderdaad toeval is maar sinds de start van combivoordeel heb ik soms dagen dat ik zomaar 160 tot 200mb verstook. daar voor nooit meer dan gem 10 mb per dag. Het gekke is dat het ook vaak op momenten gebeurt dat ik gewoon op Wifi zit. Het bljft erg vreemd allemaal.
Reputatie 8
Badge +15
Het gekke is dat het ook vaak op momenten gebeurt dat ik gewoon op Wifi zit.

Zet mobiele data uit als je thuis bijvoorbeeld gebruik maak van de Wi-Fi.

Je kan ook in de App store of Play store zoeken op apps die het MB verbruik meten per app. Zo zou je kunnen controleren welke app hier verantwoordelijk voor is.
Alles aan autoupdates uit gezet en gisteren weer in een keer 250Mb er doorheen. Bijna de hele dag op Wifi, Ik begrijp er helemaal niets van.
Badge +1

Je kan ook in de App store of Play store zoeken op apps die het MB verbruik meten per app. Zo zou je kunnen controleren welke app hier verantwoordelijk voor is.

een fijne app daarvoor is MB Meter (van KPN). Deze kan precies aangeven hoeveel mb's je verbruikt hebt op wifi en op 2G/3G/4G en welke apps hoeveel data hebben verbruikt.
Alles aan autoupdates uit gezet en gisteren weer in een keer 250Mb er doorheen. Bijna de hele dag op Wifi, Ik begrijp er helemaal niets van.
Is het niet zo dat je iphone niet allen wifi neemt maar in standby modus juist weer je mobiele netwerk neemt? Ik heb namelijk wel eens mobiel internet uit en dan alleen wifi. Dan krijg ik niet alle whatsapp berichten binnen. Haal ik hem dan uit standby modus dan is het weer meteen vol met berichten. Heb ik mobiel internet aan dan krijg ik continu berichten. Kan het zijn dan wifi uitgezet wordt?
Reputatie 8
Badge +15
Is het niet zo dat je iphone niet allen wifi neemt maar in standby modus juist weer je mobiele netwerk neemt? Ik heb namelijk wel eens mobiel internet uit en dan alleen wifi. Dan krijg ik niet alle whatsapp berichten binnen. Haal ik hem dan uit standby modus dan is het weer meteen vol met berichten. Heb ik mobiel internet aan dan krijg ik continu berichten. Kan het zijn dan wifi uitgezet wordt?

Klopt sanny.
Dit is niet alleen bij de iPhone maar ook andere toestellen doen dit. Is onder andere om batterij te besparen. Smartphones zullen dan automatisch overschakelen op de mobiele dataverbinding.
Je kan echter het wel instellen dat Wi-Fi altijd aan moet blijven, ook bij slaapstand.
Ik heb nu een MB meter app en zie dat het vnl om uploads gaat terwijl ik apps veversen uit heb staan, geen mail verstuurd heb, geen foto's ge-upload heb en tch ook vandaag weer 84Mb upload heb. In de KPN MB meter kan ik niet zien welke apps de data genereren. Zijn er apps die dat wel laten zien? 
Reputatie 8
Badge +16
Heb je dropbox of iets dergelijks draaien.
Als je een Iphone hebt, toevallig Icloud aanstaan?
Reputatie 8
Badge +15
Als je een Android toestel hebt dan zou je eens kunnen kijken bij Instellingen > *Gegevensverbruik
Bij oudere versies Android vind je de optie weer terug via Instellingen  > Meer > *Gegevensverbruik.
*Benaming verschilt per merk.
Badge +1
In de KPN MB meter kan ik niet zien welke apps de data genereren

iPhone zeker?

probeer deze eens: http://www.onavo.com/apps/iphone_count

Reageer