Internet bundel op nihil zetten

• 7 juli 2018
  • 14 reacties
  • 393 keer bekeken

Reputatie 1
Op dit moment heb ik (voor mijn doen) meer dan genoeg beschikbare internet mb's over.

Indien ik mijn mobiele abonnement aanpas voor een maand en kies voor de optie: "Geen optie: € 0,00", behoud ik daarmee mijn huidige mb's én kan ik dan nog wel gebruik maken van mobiel internet?

Ik hoor graag van u.

Kmw

14 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hi Kmw,

Je kunt je bundels op 0 zetten zolang je buiten je contractperiode zit inderdaad. Wanneer je geen internetbundel hebt, maar nog wel een bundel meeneemt uit een andere maand, kun je dit wel gewoon verbruiken. Wanneer je daarna weer een internetbundel aan zet, zal dit echter niet meer voor dezelfde lage tarieven zijn als waar je nu voor betaalt, zonder klantvoordeel, dus dit is wel iets om rekening mee te houden. In dat geval zou je kunnen overwegen om tegen die tijd een verlenging te doen, zodat je voor minder kosten per maand betaalt voor dezelfde bundels. Laat je me het weten als er nog iets onduidelijk is voor je?
Reputatie 2
@Rozemarijn - Telfort @Kmw
In een topic van tien maanden terug
https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/aanpassen-abonnement-70296/index1.html#post580647
kreeg ik de link
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/bundels-wijzigen.htm
aangewezen, waarin wordt vermeld
Je korting en meegenomen MB's van afgelopen maanden vervallen als je een andere bundel of abonnement neemt.
Maar misschien geldt dat niet voor alle abonnementen?

De aanwijzing over het hogere tarief na opnieuw aanzetten van een bundel is duidelijk, maar die waarschuwing staat niet vermeld in bovenvermelde link voor wijzigingen.
Reputatie 1
@Rozemarijn - Telfort @Kmw
In een topic van tien maanden terug
https://forum.telfort.nl/mobiel-abonnement-307/aanpassen-abonnement-70296/index1.html#post580647
kreeg ik de link
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/bundels-wijzigen.htm
aangewezen, waarin wordt vermeld
Je korting en meegenomen MB's van afgelopen maanden vervallen als je een andere bundel of abonnement neemt.
Maar misschien geldt dat niet voor alle abonnementen?

De aanwijzing over het hogere tarief na opnieuw aanzetten van een bundel is duidelijk, maar die waarschuwing staat niet vermeld in bovenvermelde link voor wijzigingen.

Het klopt inderdaad. Ik ben mijn (opgespaarde) mb's kwijt en ook mijn klantvoordeel 😞. Had ik dat maar eerder geweten, dan had ik het niet aangepast.

In elk geval bedankt voor de reacties.
Reputatie 3
Badge +8
Hi kmw,

In jouw geval zie ik de internetbundel nog wel in het systeem staan. Wat zie je op dit moment in Mijn Telfort? Ik heb het nog even nagekeken en de regel is inderdaad, zoals JRe aan gaf, dat je bundels komen te vervallen zodra je deze wijzigt. Ik was hierover verkeerd geïnformeerd. Voor de oude abonnementsvorm, gaat de bundelwijziging per direct in. Voor nieuwere abonnementen gaat de wijziging vanaf de eerstvolgende factuurperiode in. Ik heb, omdat je hiermee behoorlijk pech hebt gehad, heb ik de bundel die je hebt aangezet vergoed voor de eerstkomende factuurperiode. Laat je het me weten als ik iets voor je kan doen?
Reputatie 1
Dag Rozemarijn,

Op dit moment zie ik op Mijn Telfort dat ik geen abonnementskosten heb, geen verbruik heb en alleen onbeperkt kan sms'en. Ik heb gisteren wel, omdat ik wel internet nodig heb, eenmalig 500 mb gekocht wat resulteert in een eenmalige extra kosten van € 5,00.

"Ik heb, omdat je hiermee behoorlijk pech hebt gehad, heb ik de bundel die je hebt aangezet vergoed voor de eerstkomende factuurperiode". Bedoel je hiermee de gekochte 500 mb's die ik heb aangeschaft?.

Ik zie tevens niet dat ik de 500 mb's heb gekregen, daarmee bedoel ik dat ik geen "resterende verbruik" kan zien in Mijn Telfort betreffende die mb's. Heb ik ze wel ontvangen?

Ik hoor graag van je!
Reputatie 1
Hi kmw,

In jouw geval zie ik de internetbundel nog wel in het systeem staan. Wat zie je op dit moment in Mijn Telfort? Ik heb het nog even nagekeken en de regel is inderdaad, zoals JRe aan gaf, dat je bundels komen te vervallen zodra je deze wijzigt. Ik was hierover verkeerd geïnformeerd. Voor de oude abonnementsvorm, gaat de bundelwijziging per direct in. Voor nieuwere abonnementen gaat de wijziging vanaf de eerstvolgende factuurperiode in. Ik heb, omdat je hiermee behoorlijk pech hebt gehad, heb ik de bundel die je hebt aangezet vergoed voor de eerstkomende factuurperiode. Laat je het me weten als ik iets voor je kan doen?

Op dit moment zie ik op Mijn Telfort dat ik geen abonnementskosten heb, geen verbruik heb en alleen onbeperkt kan sms'en. Ik heb gisteren wel, omdat ik wel internet nodig heb, eenmalig 500 mb gekocht wat resulteert in een eenmalige extra kosten van € 5,00.

"Ik heb, omdat je hiermee behoorlijk pech hebt gehad, heb ik de bundel die je hebt aangezet vergoed voor de eerstkomende factuurperiode". Bedoel je hiermee de gekochte 500 mb's die ik heb aangeschaft?.

Ik zie tevens niet dat ik de 500 mb's heb gekregen, daarmee bedoel ik dat ik geen "resterende verbruik" kan zien in Mijn Telfort betreffende die mb's. Heb ik ze wel ontvangen?

Ik hoor graag van je!
Reputatie 3
Badge +8
Hi Kmw,

Dank je wel voor je bericht. De kosten voor de extra MB bundel worden op de eerstvolgende factuur in mindering gebracht. Dit is het beste wat ik op dit moment kan doen om je tegemoet te komen en ik kan helaas niets doen om de bundelwijziging terug te draaien. Ik zie in het systeem nog wel de MB's die je hebt opgespaard terug, dus het kan zijn dat deze nog even beschikbaar blijven. Normaal gesproken verdwijnen deze na een bundelwijziging, dus wanneer je hier nog gebruik van kunt maken is dit een geluk bij een ongeluk. Kun je op dit moment gebruik maken van 4G?
Wat je nog zou kunnen doen, is overwegen om te verlengen waardoor je meer voordeel krijgt. Ik zou me echter kunnen voorstellen dat je het prettig vindt om buiten je contract te zitten, maar wanneer je extra kortingen wilt is het altijd mogelijk om met een van mijn collega's contact te leggen. Zij kunnen dit, mocht je dit willen, voor je in orde maken. Ik hoor het graag als ik nog iets voor je kan betekenen!
@Kmw het verbruik van een extra bundel kan je niet inzien in de app als je geen actieve databundel hebt.
Reputatie 3
Badge +8
Dank je wel, @Galdor68, voor je aanvulling!
Nog een aanvulling TEGOED naar 1266 sturen kan werken, dit werdt geopperd naar aanleiding van een soortgelijke vraag.
https://forum.telfort.nl/mobiel-internet-256/hoe-zie-ik-het-verbruik-van-mijn-extra-mb-s-76794?postid=632621
Reputatie 1
Hi Kmw,

Dank je wel voor je bericht. De kosten voor de extra MB bundel worden op de eerstvolgende factuur in mindering gebracht. Dit is het beste wat ik op dit moment kan doen om je tegemoet te komen en ik kan helaas niets doen om de bundelwijziging terug te draaien. Ik zie in het systeem nog wel de MB's die je hebt opgespaard terug, dus het kan zijn dat deze nog even beschikbaar blijven. Normaal gesproken verdwijnen deze na een bundelwijziging, dus wanneer je hier nog gebruik van kunt maken is dit een geluk bij een ongeluk. Kun je op dit moment gebruik maken van 4G?
Wat je nog zou kunnen doen, is overwegen om te verlengen waardoor je meer voordeel krijgt. Ik zou me echter kunnen voorstellen dat je het prettig vindt om buiten je contract te zitten, maar wanneer je extra kortingen wilt is het altijd mogelijk om met een van mijn collega's contact te leggen. Zij kunnen dit, mocht je dit willen, voor je in orde maken. Ik hoor het graag als ik nog iets voor je kan betekenen!
[quote=Rozemarijn - Telfort]Hi Kmw,

In ieder geval ontzettend bedankt voor de restitutie! Ja, op dit moment kan ik nog steeds gebruik maken van 4G internet.
Ik zal contact opnemen met je collega's. Bedankt voor je reactie!
Reputatie 1
@Galdor68 Helaas werkt die sms-code bij niet. Ik krijg namelijk de volgende melding: "Uw ingevoerde code is niet herkend. Probeer het nog een keer."
Zo zegt Telfort op zijn service pagina dat je het kan opvragen
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/internetbundel-aanvragen-voor-prepaid.htm
Reputatie 3
Badge +8
Hi @Kmw, geen probleem hoor 🙂 fijn dat je nog gebruik kunt maken van 4G. Omdat dit het geval is, lijkt het erop dat je op dit moment gebruik maakt van je bundels. Je kunt een maandelijkse sms ontvangen als je dat wilt, waarin wordt vermeld hoeveel belminuten en MB's hij de komende maand kan besteden, inclusief de meegenomen belminuten en MB's van vorige maanden. Je kunt STARTUPDATE AAN sms'en naar 1266. Wanneer je dit doet, ontvang je als het goed is een update van je verbruik. Zou je dit willen proberen? Ik hoor graag of dit lukt!

Reageer