beantwoord

Ineens belachelijk hoog MB verbruik

• 5 augustus 2012
  • 21 reacties
  • 12930 keer bekeken

Ik heb al heel lang een dataverbruik van ongeveer 500MB per maand, ik heb een bundel voor 1GB per maand dus ik ga er echt nooit overheen!

Nu heb ik ineens 700mb meer verbruikt dan normaal!
Ik heb niks anders gedaan dan anders, alleen whatsapp en facebook en soms youtube.

Hoe kan dit telfort?!!!

Ik krijg dalijk een rekening van 75 euro ipv 26! Fijn is dat! Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed bij jullie!
En kan nu dus de komende 20 dagen ook geen internet meer gebruiken!

Daarbij komt dat mij eerst een maand gratis abbo is beloofd, niet gebeurd... en daarna is me weer een week gratis abbo beloofd.. ook niet gebeurd!

Slechte service na jaren lang tevreden klant te zijn geweest!

Graag een snelle reactie!!
icon

Beste antwoord door Wieger DB 29 september 2017, 14:15

Voor Telfort is het niet mogelijk om je dataverbruik toe te lichten. Wij kunnen alleen zien dat er data wordt gebruikt, waar de data aan op gaat mogen wij in verband met jouw privacy niet inzien. Wel hebben wij tips voor het besparen van MB gebruik op je mobiele telefoon.
Bekijk reactie

21 reacties

Badge +2
Goedemorgen,

Als u altijd onder de 500 blijft neemt u toch ook 500 weer mee naar de volgende maand en zou u 1500 hebben. Dan is er toch niets aan de hand. Misschien is er wel wat aan de hand met de telefoon of heeft hij verbinding met bepaalde apps gemaakt. De oorzaak kan toch niet bij Telfort liggen dat u extra mb's verbruikt.

Ik heb al heel lang een dataverbruik van ongeveer 500MB per maand, ik heb een bundel voor 1GB per maand dus ik ga er echt nooit overheen! Nu heb ik ineens 700mb meer verbruikt dan normaal! Ik heb niks anders gedaan dan anders, alleen whatsapp en facebook en soms youtube. Hoe kan dit telfort?!!! Ik krijg dalijk een rekening van 75 euro ipv 26! Fijn is dat! Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed bij jullie! En kan nu dus de komende 20 dagen ook geen internet meer gebruiken! Daarbij komt dat mij eerst een maand gratis abbo is beloofd, niet gebeurd... en daarna is me weer een week gratis abbo beloofd.. ook niet gebeurd! Slechte service na jaren lang tevreden klant te zijn geweest! Graag een snelle reactie!!
Ik heb inmiddels Telfort gesproken.. het is blijkbaar onverklaarbaar en ik moet het ermee doen..
Ik heb niks anders gedaan dan alle andere maanden..

En dat ik overgebleven MB mee kan nemen naar volgende maand heb ik nog nooit gezien op mijn factuur.
Dan zou ik inmiddels al heel wat MB's opgespaard hebben.. maar niets is minder waar..

Beetje jammer dat ik het nu 3 weken van wifi moet hebben wat ze niet overal hebben.

Ook beetje raar dat mij verteld werd dat mensen met een nieuw abbo optijd een melding krijgen als ze aan hun limiet zitten qua MB
en dat de mensen die al lang klant zijn dit dus niet krijgen en daarbij meteen extra kosten maken.
Kreeg pas een melding toen ik er al 700MB overheen zat!

Lijkt me dat ze hun klanten willen houden en deze service hun ook aan moeten bieden?

Mja wie ben ik...?
Tevens staat dit op deze website:

Belangrijkste voorwaarden bij je abonnement:
Met je internetbundel maak je binnen Nederland gebruik van mobiel internet.
Internetverbruik buiten de internetbundel is alleen mogelijk bij aanschaf van extra MB's.
Overgebleven bundeltegoed kun je niet meenemen naar de volgende maand.

Zou mooi zijn als ik het van vorige maand mee had kunnen nemen want toen had ik maar 237MB gebruikt.. Betekend zeker 760MB naar deze maand.. maar nee...

Goedemorgen, Als u altijd onder de 500 blijft neemt u toch ook 500 weer mee naar de volgende maand en zou u 1500 hebben. Dan is er toch niets aan de hand. Misschien is er wel wat aan de hand met de telefoon of heeft hij verbinding met bepaalde apps gemaakt. De oorzaak kan toch niet bij Telfort liggen dat u extra mb's verbruikt.
Ik heb al heel lang een dataverbruik van ongeveer 500MB per maand, ik heb een bundel voor 1GB per maand dus ik ga er echt nooit overheen! Nu heb ik ineens 700mb meer verbruikt dan normaal! Ik heb niks anders gedaan dan anders, alleen whatsapp en facebook en soms youtube. Hoe kan dit telfort?!!! Ik krijg dalijk een rekening van 75 euro ipv 26! Fijn is dat! Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed bij jullie! En kan nu dus de komende 20 dagen ook geen internet meer gebruiken! Daarbij komt dat mij eerst een maand gratis abbo is beloofd, niet gebeurd... en daarna is me weer een week gratis abbo beloofd.. ook niet gebeurd! Slechte service na jaren lang tevreden klant te zijn geweest! Graag een snelle reactie!!
Badge +2
Ik weet niet hoe lang u het abonnement heeft maar ik zelf neem van de maand ervoor mee. Je neemt dus telkens maar 1 maand mee. Maar misschien was dat op het moment dat u het abonnement nam niet meer van toepassing.

Tevens staat dit op deze website: Belangrijkste voorwaarden bij je abonnement: Met je internetbundel maak je binnen Nederland gebruik van mobiel internet. Internetverbruik buiten de internetbundel is alleen mogelijk bij aanschaf van extra MB's. Overgebleven bundeltegoed kun je niet meenemen naar de volgende maand. Zou mooi zijn als ik het van vorige maand mee had kunnen nemen want toen had ik maar 237MB gebruikt.. Betekend zeker 760MB naar deze maand.. maar nee...
Goedemorgen, Als u altijd onder de 500 blijft neemt u toch ook 500 weer mee naar de volgende maand en zou u 1500 hebben. Dan is er toch niets aan de hand. Misschien is er wel wat aan de hand met de telefoon of heeft hij verbinding met bepaalde apps gemaakt. De oorzaak kan toch niet bij Telfort liggen dat u extra mb's verbruikt.
Ik ben echt al jaren klant bij Telfort... 
Zou wel heel raar zijn als ze het bij de ene klant wel doen en bij de andere niet..? 😕

Ik weet niet hoe lang u het abonnement heeft maar ik zelf neem van de maand ervoor mee. Je neemt dus telkens maar 1 maand mee. Maar misschien was dat op het moment dat u het abonnement nam niet meer van toepassing.
Goedemorgen,

Ik ben vanaf vanmorgen ruim 1 uur bezig telefonisch bezig geweest met jullie collega's, probleem ook bij mij is in 10 dgn 1 GB er doorheen gegaan, whaaa gauw iets regelen want in de 4 dagen al verbruik van E50,- niet normaal.
Oke ik bel ja mevrouw wij hebben een service waarbij u per direct 250 MB kunt krijgen voor maar e 6,20 steeds te verlengen geen opzegtermijn etc nou mooi doe mij die, ja mevrouw ik ga ff met collega overleggen want via ons systeem lukt het niet, heeft u misschien een oud abbonement? Nee zegt hij ik zie hij is dit jaar ingegaan, raar het moet mogelijk zijn ik ga nogmaals overleggen.
Nou mevrouw het lukt ons niet maar als u een sms stuurt naar 1255 en de tekst Extra MB aan dan komt het goed. Hij was wel zo vriendelijk om mijn telefoonkosten te vergoeden, dus opgehangen en meteen sms gestuurd
Ja hoor melding: DEZE DIENST NIET BESCHIKBAAR VOOR UW NUMMER, whaa nee he, ik meteen weer bellen naar telfort krijg natuurlijk een andere collega die het ook opnieuw gaat uitzoeken weer 25 min in de wacht en zoeken en wat is de

Conclusie: SORRY maar we zien nu dat de service geldt vanaf 16/4 en u abbonement is ingegaan op 15/4 dat meen je niet, 1 dag en nu mag ik een extra bundel aanschaffen waarbij ik weer een opzegtermijn heb van een maand en niet eerder dan 2 weken het contract weer kan opzeggen en ik tot 24.00 vannacht mag wachten tot het ingaat, is dit de service die telfort geeft aan zijn klanten???  FOUTJE SORRY DAT WIJ U HEBBEN BLIJ GEMAAKT MET EEN DODE ....., ik had wel iets meer verwacht van Telfort na zo een blunder richting hun klanten!!!!

PS niks ten nadele van de collega's die aan de telefoon hun best doen, zij kunnen ook niet iets anders dan vriendelijk blijven maar met alleen een SORRY en u krijgt u telefoonkosten omdat u naar ons gebeld heeft vergoed, ja logisch want Telfort belt zelf nl. nooit zijn klanten terug zegt de collega nog tegen mij, en daar kan ik het mee doen, ik zeg TELFORT bedankt!!
Badge +2
Ik weet dat het vanaf het nieuwe abonnement niet meer zo is, maar voorheen werd het overige (belminuten, mb's en sms) 1 maand mee genomen.
Misschien een reden om eens te informeren. Maar nogmaals, misschien was het op het moment dat u het abonnement afsloot anders.

Ik ben echt al jaren klant bij Telfort... Zou wel heel raar zijn als ze het bij de ene klant wel doen en bij de andere niet..? 😕 Ik weet niet hoe lang u het abonnement heeft maar ik zelf neem van de maand ervoor mee. Je neemt dus telkens maar 1 maand mee. Maar misschien was dat op het moment dat u het abonnement nam niet meer van toepassing.
Volgens mij neem ik wel de belminuten en smsjes mee maar niet de MB's..
Daar zullen ze vast t meest mee verdienen!

Ik weet dat het vanaf het nieuwe abonnement niet meer zo is, maar voorheen werd het overige (belminuten, mb's en sms) 1 maand mee genomen.
Misschien een reden om eens te informeren. Maar nogmaals, misschien was het op het moment dat u het abonnement afsloot anders.
Zou iemand van Telfort die dit leest onderstaande kunnen achterhalen wat dat moet zijn geweest?
Want dat zou in mijn slaap zijn geweest...?

04.08.2012 02:03  MB gebruik in Nederland    924,16  € 33,14 
03.08.2012 01:44  MB gebruik in Nederland    525,18  € 0,00

Bizar hoge MB's ineens, de rest ligt gemiddeld tussen de 0.5 en 2
Badge +2
@Linda83,

Om dit voor u uit te zoeken dient u in een privébericht uw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer aan mij kenbaar te maken. Voor de zekerheid wil ik ook graag weten of de betreffende factuur definitief is opgemaakt of dat het om een tussentijdse status gaat?

Daphne
Hoi Daphne,

Ik wil dit wel maar heb geen flauw idee hoe ik jou een prive berichtje kan sturen..?

@Linda83,

Om dit voor u uit te zoeken dient u in een privébericht uw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer aan mij kenbaar te maken. Voor de zekerheid wil ik ook graag weten of de betreffende factuur definitief is opgemaakt of dat het om een tussentijdse status gaat?

Daphne
Ik heb sinds ruim 2,5 jaar een iphone.
De eerste 2 jaar zat ik bij T-mobile. In die 2 jaar had ik een gemiddeld maandverbruik van 500 MB.
Bij het overstappen naar Telfort heb ik toen gekozen voor een abonnement van 1000 MB, want dan zou ik ruimschoots genoeg hebben.
Sinds ik bij Telfort zit is mijn MB verbruik echter extreem hoog, terwijl er niets veranderd is in hoe vaak ik mijn telefoon gebruik.
De eerste maand betrof een geddelte van 23 dagen en had ik 640MB verbruik. Sindsdien heb ik 3 maanden gehad van ongeveer 800 MB verbruik en 1 maand van 1005 MB en 2 maanden van 1024 MB.
Omdat ik hier helemaal niets van snap heb ik de belbewust app op mijn telefoon gezet. Enkele dagen geleden ontdekte ik dat ik meer dan 500 MB had verbruikt in nog geen 3 dagen tijd. En dat terwijl ik ziek thuis zit en de hele dag wifi aan heb, en het wifi/signaal ook zichtbaar is op mijn iphone.
Alleen ´s ochtends en ´s avonds enkele minuten nieuwsapps bekeken zonder wifi en misschien 5 minuten internet buiten de deur tijdens het doen van een boodschap, maar verders niet.
Gebeld met de klantenservice en toen moest ik smsen naar 1255 voor een extra bundel welke ik gratis zou krijgen. Maar dit werkt niet bij mijn abonnement, dus nu zal ik de helft van mijn internetbundel van deze maand vergoed krijgen.Nu ben ik weer 2 dagen verder en heb ik weer bijna 200 MB verbruikt, terwijl ik dus nog steeds thuis ben en voor 99% gebruik maak van wifi.
Ik zit nu dus op een verbruik van ruim 700 MB in 5 dagen tijd terwijl wifi de hele dag aan staat. Fijn dat ze deze maand de helft van mijn abonnement willen vergoeden, maar ik heb dit probleem al sinds het begin van mijn abonnement, dus wat gaan ze doen bij de komende 18 maanden dat mijn abonnement nog loopt?
Dit probleem moet namelijk wel bij Telfort liggen, vooral aangezien ik bij Tmobile een verbruik van zo´n 500 MB per maand had.
Ik durf nu bijna mijn telefoon niet meer te gebruiken...........
Reputatie 1
Ik zou zeggen: mag je blij zijn dat je niet in de grensstreek woont en op het 'advies' van telfort roaming maar effe aangezet hebt (tja, telfort roam je altijd... zie andere thread hierover)

Als je dit namelijk tegen het internationaal tarief had, was je al snel getriggerd dat je het maximale internationale mobiel internet tarief had bereikt...
Telfort... jullie zijn goed bezig (ik moet nog 22 maanden... helaas)
Zou iemand van Telfort die dit leest onderstaande kunnen achterhalen wat dat moet zijn geweest?
Want dat zou in mijn slaap zijn geweest...?

04.08.2012 02:03  MB gebruik in Nederland    924,16  € 33,14 
03.08.2012 01:44  MB gebruik in Nederland    525,18  € 0,00

Bizar hoge MB's ineens, de rest ligt gemiddeld tussen de 0.5 en 2

ik heb echt precies hetzelfde! ook rond 2 uur snachts, elke keer gaat er iets van 40 Mb af. maar bij mij is het probleem ook overdag, als ik op internet ga ben ik voor een simpele zoektocht op google 1.5 mb kwijt, dus als ik af en toe iets wil opzoeken ga ik zeker over mijn 500 mb abbo! 
Badge +2
@Iloonz18,

Hou je er rekening mee dat het dataverbruik iedere dag rond middernacht wordt verwerkt in Belstatus waardoor je het verbruik maximaal 24 uur later ziet? Bekijk ook onze MB-adviestool voor een indicatie van het dataverbruik.

Daphne
@Iloonz18,

Hou je er rekening mee dat het dataverbruik iedere dag rond middernacht wordt verwerkt in Belstatus waardoor je het verbruik maximaal 24 uur later ziet? Bekijk ook onze https://"http://www.telfort.nl/mb-advies/" voor een indicatie van het dataverbruik.

Daphne

daar houd ik zeker rekening mee, maar het gaat mij erom dat ik nu maar hooguit een week gebruik kan maken van mijn abbonement. na 7 dagen heb ik wonderbaarlijke wijze 500 mb verbruikt terwijl ik niet meer doe d an ik al deed. een bezoek aan de facebook app kost mij 5 mb, dat kan toch niet zomaar? (en ik weet dit omdat ik een app heb die mijn mb verbruik in de gaten houd, als ik even snel facebook open en dan gelijk weer terug klik naar mijn verbruik app staat er 5 mb afgeschreven)
Badge +2
@Iloonz18,

Hoe vaak wordt de FB-informatie vernieuwd op jouw toestel? Elke 30 minuten of..? Bekijk je tijdens het bezoek plaatjes en/of video's? Het weergeven van afbeeldingen versnelt hoe dan ook het dataverbruik.

Daphne
het gaat in dit geval om het aan en uit klikken van facebook, hetzelfde voor een bezoekje aan google. als ik iets op google opzoek zonder een andere site te openen ben ik 3 mb kwijt. ik vraag me gewoon af hoe dat nou ineens kan gebeuren zonder dat ik iets aan mijn mobiel heb veranderd
Badge +2
Als je het gevoel hebt dat er meer MBs op gaan dan je denkt te gebruiken is dit in 99% van de gevallen omdat de instellingen van het toestel niet zijn ingesteld zoals jij ze wilt. Vaak draait er dan op de achtergrond wat mee (staat bijvoorbeeld synchronisatie/achtergrond gegevens aan).  Daarnaast worden apps soms bijv automatisch geupdate etc. Apps zoals Facebook kunnen ook bij het laden van de nieuwe berichten al veel gebruiken, als hier bijv veel foto's tussen zitten.

Dit is allemaal een kwestie van wat je zelf instelt.
Evt. kunnen ze je hier in een willekeurige (Telfort) telefoon winkel meer over vertellen.

Last but not least; wanneer het WiFi-signaal wegvalt, hoe kort het ook is; dan neemt je mobiel internet het over. 

Hoop dat deze tips wat verduidelijking geven.
Reputatie 3
Badge +1
@Iloonz18,

Wat vervelend dat je zo snel door je MB's heen bent. Je geeft aan dat je hoofdzakelijk thuis gebruik maakt van mobiel internet via Wi-Fi. Wat ik je daarom wil adviseren is om zodra je verbinding hebt met Wi-Fi, mobiel internet uit te schakelen. Op deze manier kun je geen MB's verbruiken als je thuis bent. Je kunt dit doen via instellingen > algemeen > mobiel internet.

Denise
Reputatie 7
Badge +7
Voor Telfort is het niet mogelijk om je dataverbruik toe te lichten. Wij kunnen alleen zien dat er data wordt gebruikt, waar de data aan op gaat mogen wij in verband met jouw privacy niet inzien. Wel hebben wij tips voor het besparen van MB gebruik op je mobiele telefoon.

Reageer