beantwoord

In 5 min. data limiet overschreden? - opgelost

• 24 maart 2014
  • 16 reacties
  • 1608 keer bekeken

Badge
Beste Telfort,

9 maart jongsleden zat ik met mijn mobiel 06xxxxxx op een terras even 5 minuutjes op mijn mobiele internet (dus geen wifi).

Op mijn toestel heb ik de My Data Manager geinstalleerd en ingesteld op max 500mb per maand.

Tot mijn verbazing had ik in die 5 minuten 480MB aan data verbruikt wat in mijn ogen totaal niet mogelijk is. Zelfs niet als ik 5 minuten non stop youtube aan het kijken zou zijn geweest.

Zouden jullie kunnen kijken wat hier gebeurd is? Ik baal hier echt van!! Zou graag mijn 480MB terug willen!

mvg,
Tom Gram
icon

Beste antwoord door Daphne 24 maart 2014, 15:08

@tomgram,

Het is goed voor te stellen dat je hiervan baalt. De aangegeven sessie heb ik gevonden. Het wordt verder uitgezocht en in de loop van deze week wordt opnieuw contact gelegd.

Daphne
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 8
Badge +16
En wat laat je Mijn Telfort zien, of de Telfort app met je verbruiksstatus?
Badge
Beste Tuut-Tuut,

Ik kan helaas niet meer op internet met mijn mobiel zonder wifi. Ik zit nu op mijn werk zonder wifi en maar geen gebruik van de Telfort app.

Als ik inlog op mijn mobiel op internet zie ik bij verbruik dat ik op 9-3-2014 om precies te zijn 444,25MB heb verbruikt. Maar dat is totaal onmogelijk!
Badge +2
@tomgram,

Het is goed voor te stellen dat je hiervan baalt. De aangegeven sessie heb ik gevonden. Het wordt verder uitgezocht en in de loop van deze week wordt opnieuw contact gelegd.

Daphne
Badge
Alvast bedankt voor de moeite!

Zonder internet zitten is wel balen ja, want ik heb al een keer extra mb aan gesmst voor een extra 250mb en dit koste me dus 7,50 welke nu als weer op is.

En de 4e van april krijg is pas mijn nieuwe bundel van 500mb. Ik ben momenteel gewoon onbereikbaar voor What's app verkeer.

Heeft u misschien een tijdelijke oplossing totdat jullie onderzoek is afgerond? En hoelang duurt dit onderzoek?
Badge +2
@tomgram,

En de 4e van april krijg is pas mijn nieuwe bundel van 500mb. Ik ben momenteel gewoon onbereikbaar voor What's app verkeer.

Dat is natuurlijk extra zuur :(

Heeft u misschien een tijdelijke oplossing totdat jullie onderzoek is afgerond?

Behalve de extra 250 MB bundel kan ik jou geen alternatief bieden.

En hoelang duurt dit onderzoek?

Deze week word je nog bericht.

Daphne
Reputatie 8
Badge +16
Daarnaast kan je via Instellingen > Mobiel netwerk zien welke app op jouw telefoon veel data verbruikt als je een iPhone hebt met iOS 7
Badge
Ik heb even gekeken welke app veel data verbruikt dit zijn Safari 251MB en Dropbox 113MB maar ik heb deze gegevens voor het laatst gereset op 7 januari 2014 het klopt gewoon niet dat ik 444 MB heb verbruikt op 9 maart!

Ik moet dus zelf 2x een extra bundel van 7,50 aanschaffen om bereikbaar te kunnen blijven. Plus mijn maandelijkse bundel van 40 euro waar ik dus geen gebruik van heb kunnen maken. 

Ik vindt dit wel een heel teleurstellend alternatief  :(

Ik weet nog wel een ander alternatief: Niet verlengen dit jaar en naar een andere proveider overstappen!
Reputatie 8
Badge +15
Hou er rekening mee dat bij andere providers dezelfde klachten zijn over ineens hoog dataverbruik. Dit is echt niet provider gerelateerd.
Badge
Ik ben zojuist gebeld door jullie, maar ik was net te laat met opnemen.

Is er nieuws?
Badge +2
@tomgram,

Het zou heel goed kunnen dat je bent gebeld door mijn collega's. Over het algemeen, proberen zij het op een ander tijdstip opnieuw of berichten ze jou op alternatieve wijze. Hoe dan ook, er wordt contact gelegd.

Daphne
Badge
Zojuis contact gehad middels een belletje met jullie. Er is me 250MB gratis toegezegd!

Ik vindt dit zeer netjes van Telfort.

Ik kreeg zojuist een sms met de volgende teks:

"De afgesproken creditering is verwerkt. Een bedrag van 7.5 wordt verrekend op uw eerstvolgende factuur."

Nu vraag ik met af of ik zelf die 250MB moet activeren of dat jullie deze aangezet hebben voor mij?

Tom
Badge
Alles is netjes afgerond!

Bedankt.

mvg,
Tom
Badge +2
@tomgram,

Nu vraag ik met af of ik zelf die 250MB moet activeren of dat jullie deze aangezet hebben voor mij?

Is deze toezegging inmiddels verduidelijkt?

Daphne
Badge
Ja, ik heb netjes 250mb toegewezen gekregen!

Verder heb ik mijn data limiet uitbereidt van 500mb naar 1000mb. Ik kwam er tijdens deze aanpassing achter dat ik 10 euro per maand heb betaald voor 500mb en dat 1000mb mij maar 9 euro per maand kost. 

Waarom is dit goedkoper?
Badge +2
@tomgram,

Ja, ik heb netjes 250mb toegewezen gekregen!

Fijn te vernemen dat het incident naar tevredenheid is opgelost!

Verder heb ik mijn data limiet uitbereidt van 500mb naar 1000mb. Ik kwam er tijdens deze aanpassing achter dat ik 10 euro per maand heb betaald voor 500mb en dat 1000mb mij maar 9 euro per maand kost.

Waarom is dit goedkoper?

Het prijsverschil heeft te maken met ons dynamisch prijzen aanbod. Elke maand kunnen de prijzen wijzigen. Is jouw vraag hiermee beantwoord?

Daphne
Badge
Ja, bedankt.