beantwoord

Ik heb wel verbinding met internet via mijn browser, maar whatsapp maakt geen verbind

kratjebier1984
Heb whatsapp al meerdere keren opnieuw geinstalleerd maar het lukt alsnog niet. Via wifi heb ik wel verbinding voor whatsapp, maar niet via telfort internet abonnement. Op het moment dat ik mn nummer invoer bij whatsapp zegt hij: Could not connect to server: error occured whilst opening connection.
Ik heb deze telefoon afgelopen weekend gekocht, gaat om een T-Mobile prepaid abonnement die wel simlock vrij is. Ik heb dus al telfort spot kunnen installeren.
icon

Beste antwoord door Matthijs1986 5 maart 2013, 15:31

Dan raad ik je aan contact op te nemen met de winkel waar je de telefoon gekocht hebt. Deze zouden je dan het beste kunnen assisteren. Wellicht is er nml iets mis met je telefoon. Sowieso is het probleem wat je benoemd het beste op te lossen door iemand met je mee te laten kijken.

Evt. kan je nog proberen de laatste versie van Whatsapp te downloaden via www.whatsapp.com/download/
Als je dit doet, zorg dan dat je eerst WiFi aan zet.

Bekijk reactie

9 Reacties

Giel
Reputatie 1
Badge
Kan je wel internetten via 3G?

En als dit je werkelijke telefoonnummer is zou ik een andere gebruikersnaam kiezen....
Matthijs1986
Reputatie 4
Badge +2
Als je IN Whatsapp zit, ga naar instellingen, kies dan; enable while roaming.
Als dit niet de oplossing is, graag vermelden welk type toestel je hebt (dus bijv: Nokia Asha 302).
Denise
Reputatie 3
Badge +1
@06288******,

Vervelend dat je nu geen gebruik kunt maken van Whatsapp. Heb je iets aan de tip van Matthijs1986?
Je geeft aan dat je via Wi-Fi wel verbinding krijgt met Whatsapp. Kan ik hieruit opmaken dat je wel gebruik van Whatsapp kan maken als je gebruik maakt van Wi-Fi?

Ik heb je een privébericht gestuurd met het verzoek een andere gebruikersnaam aan te dragen. Dit is namelijk een openbaar forum.

Denise
kratjebier1984
Dank allen voor de reacties.

Eerder deed whatsapp het wel, maar dus alleen op wifi. Nu ik m opnieuw geinstalleerd heb moet ik aan het begin mijn telefoonnummer invoeren. Dan geeft hij die melding. Ik kan dus niet eens verder naar instellingen om daar roaming aan te zetten (dat stond eerder wel aan, toen ik wifi had maar toch pakte hij niet mijn 3G). Ik heb toevallig de nokia asha 302.

@ Denise: Ik kon gebruik maken van whatsapp via wifi, maar omdat hij dus niet op mn 3G ging heb  ik m opnieuw geinstalleerd. Toen kreeg ik de eerder genoemde foutmelding.
kratjebier1984
internetten kan trouwens wel gewoon.
Matthijs1986
Reputatie 4
Badge +2

Dank allen voor de reacties.

Eerder deed whatsapp het wel, maar dus alleen op wifi. Nu ik m opnieuw geinstalleerd heb moet ik aan het begin mijn telefoonnummer invoeren. Dan geeft hij die melding. Ik kan dus niet eens verder naar instellingen om daar roaming aan te zetten (dat stond eerder wel aan, toen ik wifi had maar toch pakte hij niet mijn 3G). Ik heb toevallig de nokia asha 302.

@ Denise: Ik kon gebruik maken van whatsapp via wifi, maar omdat hij dus niet op mn 3G ging heb  ik m opnieuw geinstalleerd. Toen kreeg ik de eerder genoemde foutmelding.

Heb deze onduidelijkheid vaker gezien bij de Nokia Asha 302.
Wanneer je je telefoon op WiFi zet, dan Whatsapp klaar maakt voor gebruik (dus telefoonnummer invoeren etc.) en dan naar de opties gaat, staat daar; enable when roaming. Nu staat dat standaard op WiFi (en werkt Whatsapp dus niet op Mobiel Internet). Echt een kwestie van instellingen op je toestel. Zodra je enable when roaming aanzet, kan je je Whatsapp ook gebruiken met mobiel internet.

Hoor graag of je er op deze manier uit komt.
kratjebier1984
Toen ik de telefoon net kreeg stond whatsapp er al op. Toen heb ik bij opties (in whatsapp) enable when roaming aangezet. Echter bleef hij het niet doen als ik niet op wifi zat. Daarom whatsapp opnieuw geinstalleerd. Toen ik de installatie voltooid had moest ik opnieuw mijn telefoonnummer invoeren. Dat kon dus niet. Toen gaf mijn telefoon de melding: Could not connect to server: error occured whilst opening connection.

Ik kom niet verder dan dat, ik kan dus niet mijn nummer invoeren. DUs ik kan ook niet roaming op enable zetten.
Matthijs1986
Reputatie 4
Badge +2
Dan raad ik je aan contact op te nemen met de winkel waar je de telefoon gekocht hebt. Deze zouden je dan het beste kunnen assisteren. Wellicht is er nml iets mis met je telefoon. Sowieso is het probleem wat je benoemd het beste op te lossen door iemand met je mee te laten kijken.

Evt. kan je nog proberen de laatste versie van Whatsapp te downloaden via www.whatsapp.com/download/
Als je dit doet, zorg dan dat je eerst WiFi aan zet.
Pieter van Gisbergen
Het betreft een groter probleem!
Whatsapp wordt geblokt door de server van Telfort.
Tevens is de uitgaande mail SMTP niet meer in te stellen op de mobiel.
Indien je een andere mailserver hebt dan die van telfortglasvezel dan wordt deze niet doorgestuurd!
Echter kan je met de telfort mailserver alleen binnenshuis mailen en niet op andere adressen.
dat houdt in dat er telekens een andere mailserver moet worden geinstalleerd! (rampzalig is dat dus! met 8 mailadressen!)

Ik vermoed dat het verzenden van berichten via whatsapp daar ook door geblokkeerd wordt!
Indien ik wifi uitschakel en gewoon naar G4 ga dan is het verzenden meteen geregeld!
Ontvangen is bij zowel mail als wel whatsapp geen enkel probleem!

Dus Telfort, graag de beveiliging anders (snap de spambeveiliging wel) of vertel hoe we dit wel kunnen gebruiken/instellen!

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)