beantwoord

Ik heb geen mobiel internet via mijn tijdelijke nummer

• 23 maart 2013
  • 11 reacties
  • 4235 keer bekeken

Geachte Telfort, ik heb een abbonement afgesloten bij jullie met nummerbehoud van een andere provider. Ik wou de simkaart met het tijdelijke nummer testen en kwam er achter dat (heb wel 3G staan) ik geen internetverbinding heb. Komt dit nu door het tijdelijke nummer of doordat de simkaart nog geblokkeerd is?
Alvast bedankt, Lowi
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 25 maart 2013, 09:50

Welkom op het forum lowi!
Fijn om te lezen dat je voor Telfort hebt gekozen.
Mobiel internet is geblokkeerd tot aan de startdatum van jouw abonnement. De reden hiervoor is om hoge kosten te voorkomen.
Al het verbruikt valt namelijk buiten de bundel omdat jouw abonnement nog niet van start is gegaan.

Weet je zo voldoende?

Denise
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum lowi!
Fijn om te lezen dat je voor Telfort hebt gekozen.
Mobiel internet is geblokkeerd tot aan de startdatum van jouw abonnement. De reden hiervoor is om hoge kosten te voorkomen.
Al het verbruikt valt namelijk buiten de bundel omdat jouw abonnement nog niet van start is gegaan.

Weet je zo voldoende?

Denise
Hartelijk bedankt voor uw uitleg! Ik ben weer gerust, mvg Lowi
Badge +2
In principe is het slimmer de sim van je huidige provider te gebruiken, tot de overgangsdatum. Op die manier ben je gewoon bereikbaar op je eigen nummer en maak je in principe het minste extra kosten.

Veel plezier met je abonnement!
Beste Telfort,

Sinds gisteren is mijn telfort abonnement ingegaan waar ik tot 2-4-13 een tijdelijk nummer heb. Ik heb echter zonder wifi geen internetverbinding, ondanks dat er wel streepjes staan met (E, of H, of 3G). Mobiel internet zou toch gewoon al in moeten zijn gegaan?
Badge +1
Beste leol,
Het antwoord op je vraag staat beschreven in de openingpost (bovenaan).
Je abonnement gaat waarschijnlijk pas op 2 april van start.
je belt nu dus buiten de bundel.
Om hoge kosten van internet (buiten de bundel) te voorkomen staat internet uit.
Die wordt pas actief als je abbo echt start.
Beste leol,
Het antwoord op je vraag staat beschreven in de openingpost (bovenaan).
Je abonnement gaat waarschijnlijk pas op 2 april van start.
je belt nu dus buiten de bundel.
Om hoge kosten van internet (buiten de bundel) te voorkomen staat internet uit.
Die wordt pas actief als je abbo echt start.

Beste dorus, fijn dat je reageert, maar dit is niet het antwoord op mijn vraag, anders zou ik niet de moeite hebben genomen om een account aan te maken en deze vraag te stellen.

Mijn abonnement is nl GISTEREN ingegaan en mijn oude nummer wordt pas in de nieuwe maand overgezet. Of is datum overzetten oud nummer synoniem voor pas echt het abonnement in laten gaan voor Telfort?
Reputatie 3
Badge +1
@leol,

Ik kijk graag voor je na wat er precies aan de hand is. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@leol,

Bedankt voor de aanvullende gegevens. Jouw abonnement gaat in op 02-04-2013. De startdatum is aangepast aan de datum van nummerbehoud, zo voorkom je dat je twee abonnementen hebt. Om deze reden werkt ook mobiel internet niet, dit is om hoge datakosten te voorkomen. Ik adviseer je om tot aan de startdatum gebruik te maken van jouw huidige abonnement.

Denise
Lekker is dat! Heb je een optie bij het overstappen om je nieuwe abonnement in te laten gaan wanneer je oude abonnement afloopt, moet je het alsnog een week zonder doen. Fijn dat dit zo duidelijk gecommuniceerd is bij de bestelling!
Badge +2
Lekker is dat! Heb je een optie bij het overstappen om je nieuwe abonnement in te laten gaan wanneer je oude abonnement afloopt, moet je het alsnog een week zonder doen. Fijn dat dit zo duidelijk gecommuniceerd is bij de bestelling!

Als je goed leest:
Je bent op je eigen nummer nog gewoon te bereiken, maar met je oude simkaartje/oude provider!

Daarnaast; bij twijfel of wanneer je meer informatie wilt; daarvoor zijn Telfort winkels / Telefonische verkoop...
Reputatie 3
Badge +1
@leol,

Ik sluit mij aan bij Matthijs1986. Jouw abonnement bij Telfort gaat in zodra jouw nummer wordt geporteerd. Je blijft gewoon bereikbaar op jouw vertrouwde nummer. Het is juist voordeliger omdat je anders één maand voor twee abonnementen betaald.

Denise

Reageer