beantwoord

HT20 homtom internet instellen

• 27 maart 2017
  • 13 reacties
  • 1073 keer bekeken

Ik heb vorige week mijn HT20 binnen gekregen. Ik krijg echter (ook met de stap voor stap uitleg) het mobiel internet niet aan de gang. WIFI werkt perfect, maar buiten de deur heb ik geen 3G/4G. Weet iemand hoe dit voor dit toestel wel werkt?
icon

Beste antwoord door Koffiemok 28 maart 2017, 20:03

Ik zit nu op de laptop en het gaat om dit toestel he? Aangezien het een toestel uit het buitenland is, is het belangrijk te controleren of het toestel wel geschikt is voor het KPN netwerk. Maar zo te zien zou dit geen probleem mogen opleveren.

Wat je nog kan probreren als je met je eigen simkaart wel internet hebt in een ander toestel:
- Verwijder de toegangspunt op de HT20 Homtom
- Zorg dat roaming aan staat.
- Kies voor toevoegen nieuw toegangspunt
Vul onderstaande in:
Bij Naam, voer Telfort Mobiel Internet in.
Bij APN, voer internet in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 12 in.
Bij Verificatietype, vink Geen aan.
Kies Type toegangspunt.
Als dit scherm verschijnt, voer default,supl in (let op: in kleine letters) en kies OK.
Verschijnt dit scherm niet, vink default en supl aan en kies OK.
Kies voor opslaan.
Vervolgens kom je terug in het overzicht met de toeganspunt. Zorg dat de net aangemaakte toegangspunt is geselecteerd.
Daarna je toestel helemaal uit en weer aanzetten.
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Je hebt wel een internetbundel?
Roaming staat aan?
Internet niet geblokkeerd?
@koffiemok
Ja ik heb een internetbundel, dit werkte op mijn vorige telefoon ook prima
Roaming staat inderdaad aan, al dacht ik dat dat alleen voor het buitenland was?
Internet lijkt mij niet geblokkeerd, op de vorige mobiel werkte het tot het laatste moment
Reputatie 8
Badge +15
Veel Androidtoestellen zien het KPN netwerk niet als een thuisnetwerk maar als een gastnetwerk. Vandaar dat de roaming ook aan moet staan.

Kun je een overzicht plaatsen met welke instellingen je hebt? Je vind ze onder Namen toegangspunten.
Naam: Telfort Mobiel Internet
APN: internet
APN-type: Niet ingesteld
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: internet
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 193.113.200.195
MMS-poort: 8080
MCC: 204
MNC: 12
Verificatietype: Geen
APN-protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
APN inschakelen/uitschakelen: uit
Drager: GPRS
MVNO-Type: geen
MVNO-Waarde: Niet ingesteld

Groeten,
Bart
Reputatie 8
Badge +15
APN type staat op 'niet ingedteld'. Vul daar eens default,supl,mms in. Vergeet niet op te slaan en toestel opnieuw op te starten.
Reputatie 8
Badge +15
'Niet ingesteld' bedoel ik. Kon het niet meer aanpassen. Op mobiel, dikke duimen.. 😛
Helaas, ook dat werkt niet 😞
Iemand anders nog een idee?
Badge +1
Hi bvandorp, welkom op ons forum!

Zo te zien zijn alle instellingen nagelopen!

Heb je je nieuwe toestel gekregen bij een verlenging? En zo ja heb je ook je nieuwe simkaart geactiveerd of gebruik je nog altijd dezelfde simkaart? Plaats de simkaart nog eens in je oude toestel, werkt het dan wel weer? En probeer tot slot eens de simkaart van iemand anders (die nu wel gebruik kan maken van mobiel internet) in jouw nieuwe toestel (bij voorkeur een Telfort simkaart).

Ik hoor graag van je!
Reputatie 8
Badge +15
Ik zit nu op de laptop en het gaat om dit toestel he? Aangezien het een toestel uit het buitenland is, is het belangrijk te controleren of het toestel wel geschikt is voor het KPN netwerk. Maar zo te zien zou dit geen probleem mogen opleveren.

Wat je nog kan probreren als je met je eigen simkaart wel internet hebt in een ander toestel:
- Verwijder de toegangspunt op de HT20 Homtom
- Zorg dat roaming aan staat.
- Kies voor toevoegen nieuw toegangspunt
Vul onderstaande in:
Bij Naam, voer Telfort Mobiel Internet in.
Bij APN, voer internet in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 12 in.
Bij Verificatietype, vink Geen aan.
Kies Type toegangspunt.
Als dit scherm verschijnt, voer default,supl in (let op: in kleine letters) en kies OK.
Verschijnt dit scherm niet, vink default en supl aan en kies OK.
Kies voor opslaan.
Vervolgens kom je terug in het overzicht met de toeganspunt. Zorg dat de net aangemaakte toegangspunt is geselecteerd.
Daarna je toestel helemaal uit en weer aanzetten.
@koffiemok
Hij doet het!! Ik heb jouw info stap voor stap opnieuw ingevoerd, en het werkt!! TOP!

Je geeft betere raad dan bij de telfort helpdesk 😛
Reputatie 8
Badge +15
Mooi dat het werkt! :D

Nog een vraagje. Toen je het opnieuw instelde zag je toen wel "type toegangspunt" staan?
Hey,
Nee dat staat er niet bij. Maar het werkt wel 🙂

Reageer