hotspot toegangpunt van telfort/kpn

• 27 mei 2018
  • 13 reacties
  • 1505 keer bekeken

goedendag heb 14 mei samsung s7 gekocht
als ik mijn hotspot aan zet en ga met een ander telefoon , tablet zie ik mijn hotspot wel in de lijst staan, maar deze geeft niet door, heb ik mijn laten vertellen in in de settings bij verbindingen en toegangnaam moet in vullen en daar staat Telfort en nog een regel met iets van default,.... dit zou ik graag willen weten wat ik daar van moet invullen zodat deze wel gaat werken
mvg, Ben N

13 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Je moet je hotspot instelling in de telefoon goed zetten. Zoals SSID en wachtwoord.
Daarna kan je met een andere telefoon of tablet een connectie maken met die hotspot
Dank je wel Kees-Jan voor je snelle reactie,2 weken geleden had ik nog een samsung note3nero (deze is gerold)
en daar werkte het wel maar sinds kort samsung s7, morgen maar ff proberen op telfort ff bellen
toegangpunt is telfort en dan het je nog een regel met default,.... daar moet nog wat komen te staan.,had gelezen dat je daar een sterretje moest zetten maar ook dat werkt niet.
mvg. Ben
Reputatie 8
Badge +17
Hotspot op je phone aanzetten en je wifi uitzetten dan geef je de hotspot een naam bv hotspot pietje en je ziet dan ook een wachtwoord staan, vervolgens ga je naar een device waar je de wifi aanzet enndan zie je als het goed is hotspot pietje in de lijst staan, aanklikken en het wachtwoord intypen en verbinden thats all
5Hier een uitgebreide handleiding om te toestel in te stellen als hotspot.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/toestelhulp-mobiel.htm#/device/samsung/galaxy-s7-sm-g930f-android-nougat/topic/wifi/mobiele-hotspot-instellen
Reputatie 8
Badge +17
Dank je wel Kees-Jan voor je snelle reactie,2 weken geleden had ik nog een samsung note3nero (deze is gerold)
en daar werkte het wel maar sinds kort samsung s7, morgen maar ff proberen op telfort ff bellen
toegangpunt is telfort en dan het je nog een regel met default,.... daar moet nog wat komen te staan.,had gelezen dat je daar een sterretje moest zetten maar ook dat werkt niet.
mvg. Ben
Je hebt het hier over het instellen van de APN.

daar zou je niets aan moeten veranderen anders heb je ook géén data/internet meer op je SmartPhone.

Je kan de link die Nelly Jacoba aangeeft volgen.
Beste Mensen,
Bedankt voor het reageren, ik heb dat allemaal gedaan, maar niets werkt terwijl ik het op mijn vorige toestel het zelfde gedaan, daar werkte het als een speer.
staat netjes tussen de andere wifi netwerken een dijk van een signaal maar kan niet connecten.
Jammer.
Voor de duidelijkheid:
Je stelt je S7 in als hotspot, met naam en ww.
En dan het lukt niet om met een ander apparaat met die hotspot te verbinding te maken?
Of wel verbinding maar.....
Wel juiste ww?
Welke melding krijg je dan?
Hallo Nelly, en andere die hebben gereageerd.
hotspot een naam geven en een wachtwoord, wifi op delen gezet.
dan pak ik een tablet of een andere telefoon, ga ik zoeken welke netwerken er in de lucht staan, zie ik de mijne staan maak daar verbinding mee. wil dus verbinding maken zegt alleen opgeslagen en kan geen verbinding vinden cq maken. heb van morgen ff de Samsung gebeld en wordt straks terug gebeld, gaan ze mee kijken nou ben benieuwd. laat het wel weten hoe het is verlopen..

mvg Ben
Graag, ben ook wel benieuwd.
:?
Nou hier is die weer,
Ben heel netjes op afstand geholpen en heeft alles doorlopen en niets kunnen vinden,
wel op een andere manier via een device toe te voegen via een mac Adres dat getest en werkt nu wel.
en anders terug naar de winkel.
Reputatie 8
Badge +17
Ik zou voor de winkel gaan
Ik ook. Lijkt iets mis met het toestel. Moet gewoon werken zoals de vorige.
Reputatie 3
Badge +8
Fijn dat het nu werkt! Bedankt voor al jullie hulp, @jimny, @nelly jacoba & @Kees-Jan!

Wanneer er zich problemen voor doen en er iets mis blijkt te zijn met het toestel, valt je toestel sowieso binnen de garantie, @BenNoever. Je kunt daarover meer informatie vinden op de website of zoals je zelf al aangaf in de winkel. Ook kun je daar direct je telefoon inleveren voor reparatie, mocht dat nodig zijn. Laat het me weten wanneer ik iets voor je kan betekenen!

Reageer