beantwoord

Hoog dataverbruik iPhone sinds iOS 6.1

• 8 maart 2013
  • 7 reacties
  • 3629 keer bekeken

Ik heb sinds januari iOS 6 m'n iPhone staan en sindsdien verbruikt de iPhone 's nachts zo'n 20mb van m'n databundel...
Ik heb al diverse opties/ instellingen uitgezet, maar ik kom er maar niet achter welke app/ instelling dit dataverbruik veroorzaakt.

Ik weet dat het een controversioneel punt is, maar kan /mag Telfort via DPI mijn dataverbruik "loggen" als ik toestemming geef voor zeg maar 2 dagen?

Via een app als dataman oid doe ik liever niet omdat ik dan via de servers van hun internet. (Is toch iets verder van m'n bed zeg maar)
icon

Beste antwoord door pruygje 8 maart 2013, 14:51

wat je iig ook kan proberen is MB meter van KPN (gratis te downloaden uit App Store).

Helaas kan ie niet meeten welke app jouw data gebruikt, maar hij laat wel zien wanneer er wat gebeurd is.

Ik denk niet dat Telfort gebruik kan/mag maken van DPI om na te gaan welke apps er vanaf jouw toestel internet gebruiken...

ps: geen wifi thuis?
Bekijk reactie

7 reacties

Badge +1
wat je iig ook kan proberen is MB meter van KPN (gratis te downloaden uit App Store).

Helaas kan ie niet meeten welke app jouw data gebruikt, maar hij laat wel zien wanneer er wat gebeurd is.

Ik denk niet dat Telfort gebruik kan/mag maken van DPI om na te gaan welke apps er vanaf jouw toestel internet gebruiken...

Reputatie 8
Badge +16
Zaken als iCloud, Dropbox of iets degelijks in gebruik wat een dagelijkse back-up maakt van je data....?

Ik gebruik Telstatus op m'n iPhone en via de site kwam ik erachter dat het rond half 1 gebeurde. 
Daarna data uit, en 's morgens weer aanzetten, en nu al een paar dagen is het opgeschoven naar 10 minuten na inschakelen 's ochtends.

Dat ze bij Telfort het kunnen is niet de vraag naar mijn idee, maar of het mag als ik toestemming geef.

@Tuut-Tuut: iCloud staat wel aan (behalve Safari) die stonden ook al aan in iOS 6.0. Email al op Fetch gezet. Onder mobiel netwerk alles behalve FaceTime uitgezet. Meer opties zijn er volgens mij niet...

Ik zie net dat ik in de openingspost ook 6 heb staan, maar daar bedoel ik vanaf 6.1.
Reputatie 8
Badge +16
Zet iCloud eens uit voor een paar dagen zou ik zeggen
Reputatie 8
Badge +17
Telfort gaat dat écht niet voor je doen hoor!

Zoek een app die je individuele dataverbruik kan tonen.
Badge +1
Zoek een app die je individuele dataverbruik kan tonen.

https://itunes.apple.com/nl/app/onavo-count-data-usage-manager/id543547474?mt=8

(nog niet zelf geprobeerd, maar ziet er iig goed uit)
Badge
Ik heb dit probleem ook. Werk nu met een app genaamd Datamanager! Dan heb je meer zicht op je dataverbruik.
Verder kun je een hogere MB-bundel afsluiten, maar dat lijkt me niet jouw insteek.

Reageer