beantwoord

Hoe zie ik het verbruik van mijn Extra MB's?

• 7 juli 2018
  • 17 reacties
  • 561 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb standaard geen internetbundel. In verband met reizen heb ik eenmalige Extra MB's gekocht.

Ik ben mijn ervan bewust dat de meeste telefoons automatisch verbruik bijhouden. Los van wat telefoons en apps van derde partijen allemaal kunnen, is er een manier om via Telfort mijn huidige internettegoed in te zien?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 17 juli 2018, 09:17

Hoi Crike, ik zou nog even bij je terugkomen. Je zou de bundels inderdaad moeten kunnen inzien, echter gaat er momenteel iets niet helemaal goed. Excuses hiervoor. Er wordt gewerkt aan de oplossing, wanneer deze er ongeveer zal zijn, kan ik op dit moment nog niet zeggen jammer genoeg.
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Met deze app...

https://www.telfort.nl/algemeen/apps/mijn-telfort-app.htm
Reputatie 1
Tenzij ik iets over het hoofd zie, toont de app niet eenmalige Extra MB's. Misschien worden Extra MB's toegevoegd aan het totaal als men al een internetbundel heeft, maar niet wanneer men normaal geen bundel heeft.
Reputatie 8
Badge +19
Tenzij ik iets over het hoofd zie, toont de app niet eenmalige Extra MB's. Misschien worden Extra MB's toegevoegd aan het totaal als men al een internetbundel heeft, maar niet wanneer men normaal geen bundel heeft.
Als dat zo is dan is me dat niet bekend, ik had verwacht dat zoiets ook wel bijgehouden kan worden.
Het verbaasd me dat je uberhaupt dan eenmalige bundel kan kopen, heb je wel een gewone bundel kan je het verbruik zien in de app.
Zie je via mijntelfort mobiel wel dat de bundel actief is en wellicht dat daar wel het verbruik zichtbaar is.
Reputatie 1
Ik ben erg tevreden dat het mogelijk is om tijdelijk internetverkeer te kopen buiten de bundel om, enkel wanneer nodig.

Wat betreft Mijn Telfort Mobiel, toont dat zover ik heb gezien nergens het huidige tegoed aan Extra MB's.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Crike, ik begrijp dat je graag het verbruik van de extra 500 MB bundel wilt inzien. Deze staan niet in de app. Lukt het als je TEGOED MB naar 1266 sms't? Op de website vind je overigens nog veel meer sms codes.
Reputatie 1
Tegenbericht van Telfort: "Uw ingevoerde code is niet herkend. Probeer het nog een keer."

Bedankt voor de suggestie.

1266 is internationaal geldig? Een soort van routing code om een bericht af te leveren bij welke provider dan ook de telefoon is geregistreerd als klant?
Daar zal toch een +31 cijfer voor horen te staan deze codes lijken mij alleen in Nederland te werken op het eigen netwerk.
Reputatie 1
Daar zal toch een +31 cijfer voor horen te staan deze codes lijken mij alleen in Nederland te werken op het eigen netwerk.

Dat zou ik ook denken, ware het niet dat ik een reactie ontving van Telfort op het bericht naar 1266. Zie mijn laatste bericht.

Het lijkt dat er wordt gereageerd op de inhoud van mijn bericht naar 1266 (TEGOED MB) en niet dat 1266 een incorrect nummer is, vanuit het buitenland.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is wel balen. Ik had niet door dat je in het buitenland zit. Daar werken de sms-codes inderdaad niet. Heb je wel via Mijn Telfort kunnen kijken? Zowel via de app als op de computer? Of heb je toevallig een Android toestel? Want dan kan je naar Instellingen - verbinding - gegevensverbruik. Daar kun je bijhouden hoeveel verbruik je hebt.
Reputatie 1
Mijn Telfort vermeld het verbruik niet van Extra MB's. Internetverbruik wordt kennelijk alleen weergegeven indien een klant een internetbundel heeft.

Wat betreft verbruik bijhouden via Android, ja, dat kan. Maar het verbruik wordt weergegeven in contractperioden, waardoor de teller eens per maand terug naar nul gaat.

Het is dan mogelijk om dat handmatig bij te houden en notities te maken, maar het bijhouden en weergeven van internetverkeer is een standaard dienst voor providers. Ik hoop dat Telfort dit gebrek aanpakt, voor eenmalige Extra MB's.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is wel jammer. Ik snap je punt zeker. Ik heb dan ook navraag gedaan hoe het precies zit. Ik hoop je hier in de loop van de week, begin volgende week een update over te kunnen geven.

Wat betreft de het verbruik bijhouden in Android. Ik had van een collega begrepen dat hij de periode zelf kon instellen, maar dat is dus niet het geval. Jammer. Je hoort nog van mij.
Reputatie 8
Badge +11
Je kunt eens kijken naar My Data Manager. Daarin kun je i.p.v. "recurring" ook kiezen voor "pre-paid". Ik heb het niet getest (heb een abonnement), maar ik denk dat je daarmee hebt wat je wilt.
Reputatie 1
Er zijn ongetwijfeld tal van apps en mogelijkheden via Android OS om dataverbruik bij te houden. Het is echter een basis gegeven die providers aanbieden aan hun klanten onder hun verbruiksgevens, zo ook Telfort, met uitzondering, lijkt, van los gekochte Extra MB's.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Crike, ik zou nog even bij je terugkomen. Je zou de bundels inderdaad moeten kunnen inzien, echter gaat er momenteel iets niet helemaal goed. Excuses hiervoor. Er wordt gewerkt aan de oplossing, wanneer deze er ongeveer zal zijn, kan ik op dit moment nog niet zeggen jammer genoeg.
Reputatie 1
Bedankt voor de update. Ik zou hopen dat het enige prioriteit zou hebben, aangezien het redelijk relevant is voor mensen die reizende zijn.
Reputatie 8
Badge +11
Dat begrijp ik heel goed. Je wilt gewoon inzicht in het verbruik. Er wordt aan gewerkt, wanneer ik weer een update hierover krijg zal ik van mij laten horen.

Reageer