Hoe zet ik gratis 4G nu aan?

• 25 juli 2016
  • 12 reacties
  • 541 keer bekeken

Badge
Daphne je geeft aan mobiel abo ingegaan of verlengd vanaf 2016 krijgt gratis 4G.

Nu heb ik mijn smartphone op 24 dec 2015 geleverd gekregen van (student)mobiel.nl maar Telfort abo is ingegaan (incl nummer verhuizen) op 4 januari 2016. Staat ook met contractdatum eindigen in 2018.

Hoe zet ik gratis 4G nu aan? Als ik naar 4G optie kijk staat er 5 Euro per maand.

Mijn vader, zus en vriendin hebben allemaal in jan/feb/april dit jaar idem Mobiel.nl met Telfort abo genomen dus stel de vraag even voor mijn halve familie :-)

Hier uitermate tevreden over Telfort incl mobiel abo overigens!

12 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Daphne je geeft aan mobiel abo ingegaan of verlengd vanaf 2016 krijgt gratis 4G.

Nu heb ik mijn smartphone op 24 dec 2015 geleverd gekregen van (student)mobiel.nl maar Telfort abo is ingegaan (incl nummer verhuizen) op 4 januari 2016. Staat ook met contractdatum eindigen in 2018.

Hoe zet ik gratis 4G nu aan? Als ik naar 4G optie kijk staat er 5 Euro per maand.

Mijn vader, zus en vriendin hebben allemaal in jan/feb/april dit jaar idem Mobiel.nl met Telfort abo genomen dus stel de vraag even voor mijn halve familie :-)

Hier uitermate tevreden over Telfort incl mobiel abo overigens!

@themart Het gaat volgens mij om abonnementen afgesloten na 2 mei 2016
Badge
@ Jimny

Dat is niet wat Daphne zojuist zegt... Letterlijk zegt ze nieuwe abo of verlenging na 2016....

Dus Daphne, kom er maar in voor wat opheldering!
Reputatie 8
Badge +17
@themart ik had het ook gezien voordat ik mijn antwoord poste maar kijk in onderstaande link en daar wordt de datum vanaf 2 mei 2016 genoemd betreffende nieuwe abonnementen waarbij 4g standaard is

En via Mijn Telfort aanzetten zie ikzelf ook dat het iets exstra's is voor 5 euri per maand net zoals jezelf ook al aangaf

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/4g-aanzetten-en-gebruiken.htm
Badge +13
Hi themart,

Zoals je ziet heb ik een nieuw topic voor je aangemaakt.
Om je verder te helpen, bekijk ik graag hoe jouw abonnement in ons systeem staat.

Wil je je naam, adres, woonplaats en mobiele telefoonnummer aan me doorgeven via een privébericht?

Alvast bedankt!
Badge
PM verzonden met alle NAW gegevens incl mobnr van mezelf, vriendin, zus en vader alle 4 Telfort mobiel abos afgesloten in 2016. Heb ik ze aan geholpen natuurlijk, na ze jaren geleden ook Telfort vast internet met iTV en VOIP bellen te hebben aangelegd. Zijn overigens niet de enigen, vrienden en bekenden idem maar de vraag alleen voor mij en mijn familie :-)

Trouwe klanten dus, gratis 4G zou leuk zijn Jurgen. Lees het verder wel via PM.
Ik ben niet bekent met forums, maar op basis dat ik geen vraag via het contactformulier kan invullen (als sinds maart 2016 dat ik klant bij Telfort ben!) probeer ik hier maar duidelijkheid te krijgen. De klantenservice kost mij veeeeeel te veeeeel geld, omdat het ook niet eens een lokaal tarief is wat uit de bundel betaald kan worden(?).
Ik snap regels, maar ik voldoe aan alle "mogelijkheden"voor 4G op mijn ingangdatum na, die was in maart 2016 ipv mei 2016 (helaas). Maar waarom moet ik dus wel €5,- per maand(!) extra betalen? Waarom niet voor alle klanten ("oud&nieuw") gratis?
Badge
Dat was een teleurstellend PM verhaal met Jurgen... In startpost gaf ik al aan dat mijn abo in januari is ingegaan, duidelijk voor 2 mei, verzoek om PM te doen leek de mogelijkheid te impliceren dat er ook voor klanten met mobiel abo afgesloten voor 2 mei/eerder dit jaar gratis 4G te krijgen.

Schetst mijn verbazing dat na sturen PM het antwoord komt dat in het systeem gezien wordt dat het abo voor 2 mei is ingegaan en daarom geen gratis 4G wordt gegeven. Omslachtige manier van werken zo, dan was het eenvoudiger geweest gewoon in dit topic te melden dat enkel en alleen abo na 2 mei 4G krijgt.

Dan had ik zelf die conclusie ook kunnen trekken... Omslachtig, kost mij werk door sturen PM, kost webcare werk door in systeem te kijken en me te vertellen wat ik al weet.

Last but not least: het geeft lezers van dit topic ook een half verhaal zonder antwoord en dus onduidelijkheid. Daarom deze post dan maar.

Enkel abo vanaf 2 mei 2016, er kan geen enkele uitzondering worden gemaakt. Of je nu al 10 jaar Tiscali/Telfort vast internet trouwe klant bent of niet. Dus voor alle lezers, dat is het enige antwoord. PMs sturen is alleen nodig als je zelf twijfelt wanneer in mei je abo is ingegaan.
Ik ben alleen maar blij dat ik maar 1 jaar heb afgesloten en geen 2!!
Het ergste vind ik dan nog wel dat mijn man door een fout van telfort nu hier dus ook buiten valt!!
Badge
Tja, heb voor 2 jaar afgesloten ivm de goede toestel deal. En op zich met 3G tevreden. Maar de communicatie in deze vind ik met name belabberd. Daarnaast leert de marketing, geef voordeeltjes niet alleen aan nieuwe klanten, maar ook aan bestaande.

Klantenbinding enzo, weet je wel Tante Tel...
Absoluut mee eens! Communicatie is niet best nee en jammer dat 'oude/bestaande' klanten zo 'benadeelt' worden. 😞
Badge +13
Dat was een teleurstellend PM verhaal met Jurgen... In startpost gaf ik al aan dat mijn abo in januari is ingegaan, duidelijk voor 2 mei, verzoek om PM te doen leek de mogelijkheid te impliceren dat er ook voor klanten met mobiel abo afgesloten voor 2 mei/eerder dit jaar gratis 4G te krijgen.

Schetst mijn verbazing dat na sturen PM het antwoord komt dat in het systeem gezien wordt dat het abo voor 2 mei is ingegaan en daarom geen gratis 4G wordt gegeven. Omslachtige manier van werken zo, dan was het eenvoudiger geweest gewoon in dit topic te melden dat enkel en alleen abo na 2 mei 4G krijgt.

Dan had ik zelf die conclusie ook kunnen trekken... Omslachtig, kost mij werk door sturen PM, kost webcare werk door in systeem te kijken en me te vertellen wat ik al weet.

Last but not least: het geeft lezers van dit topic ook een half verhaal zonder antwoord en dus onduidelijkheid. Daarom deze post dan maar.

Enkel abo vanaf 2 mei 2016, er kan geen enkele uitzondering worden gemaakt. Of je nu al 10 jaar Tiscali/Telfort vast internet trouwe klant bent of niet. Dus voor alle lezers, dat is het enige antwoord. PMs sturen is alleen nodig als je zelf twijfelt wanneer in mei je abo is ingegaan.

Excuses voor de verwarring, themart. Ik wilde mijn collega vragen om te kijken naar je gegevens om zeker te weten of je abonnement niet al verlengbaar was.

Wat mijn collega heeft aangegeven via PM klopt: gratis 4G is alleen beschikbaar voor abonnementen na 2 mei 2016. Alle nieuwe klanten van Telfort krijgen 4G automatisch. Als bestaande abonnee maak je automatisch gebruik van 4G nadat de verlenging van start is gegaan. Je kunt een half jaar vóór de einddatum van je contract verlengen.

Themart, Miertje, jullie reacties zijn duidelijk en begrijpelijk en wij geven al deze signalen door aan onze collega's bij marketing.
Badge
Jurgen, ook het eventueel verlengen was vanuit de startpost al duidelijk geweest. Einddatum begin 2018 aangegeven, start was jan 2016, dus contract van 2 jaar. Een abo is een half jaar voor afloop verlengbaar dus met beperkt rekenwerk is het direct duidelijk dat het medio 2017 is mbt evt verlengen.

Ook daar was de PM en bekijken van mijn abo niet nodig.

Maar goed, het is niet zo dat ik je inzet niet waardeer Jurgen, het gaat met name om duidelijkheid en managing expectations. Verder duidelijk zo, wie weet dat afdeling marketing zich nog achter de oortjes gaat krabben...

Reageer