beantwoord

Hoe krijg ik mobiel internet zonder wifi aan de gang?

  • 7 februari 2014
  • 8 reacties
  • 1403 keer bekeken

Sinds 3-2 abo bij Telfort. Zeer tevreden tot nu toe. Nu toch probleem dat ik niet opgelost krijg. HELP.
Internet op Iphone werkt prima via Wifi, echter niet op 3G

Instellingen gecontroleerd en aangepast, allerlei opties vanuit forum geprobeerd (incl unlockit.co.nz), herstellen netwerkinstellingen .....maar krijg het niet werkend. Graag korte en krachtige hulp om eea op te lossen.

Overigens wel vreemd dat er wel al vanuit mijn internetbundel gebruikt is (zie in gegevens dat ik nog 238 beschikbaar heb van de 500). Vraag me af hoe dat kan als mobiel internet/email etc alleen werkt op Wifi.
icon

Beste antwoord door Laila 7 februari 2014, 13:00

Welkom op het forum en welkom bij Telfort JolandaKros! Erg vervelend dat je mobiel internet niet aan de gang krijgt. Graag kijk ik dit verder voor jou na. Kun je in een privébericht jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en e-mailadres aan mij kenbaar maken?

Wat betreft het aantal MB's. Als je net klant wordt of hebt verlengd, dan ontvang je de eerste periode meestal een gebroken periode. Voorbeeld: Abonnement is ingegaan op 03-02-2014, maar de factuurperiode begint elke maand op de 18de. Je ontvangt dan over de periode 03-02 tot 18-02 naar verhouding het aantal MB's (geldt ook voor belminuten en sms'jes).

Laïla
Bekijk reactie

8 reacties

Badge
Welkom op het forum en welkom bij Telfort JolandaKros! Erg vervelend dat je mobiel internet niet aan de gang krijgt. Graag kijk ik dit verder voor jou na. Kun je in een privébericht jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en e-mailadres aan mij kenbaar maken?

Wat betreft het aantal MB's. Als je net klant wordt of hebt verlengd, dan ontvang je de eerste periode meestal een gebroken periode. Voorbeeld: Abonnement is ingegaan op 03-02-2014, maar de factuurperiode begint elke maand op de 18de. Je ontvangt dan over de periode 03-02 tot 18-02 naar verhouding het aantal MB's (geldt ook voor belminuten en sms'jes).

Laïla
Super slordig dat er nu nog geen oplossing is zelfs niet eens reactie is gekomen. Heb in privebericht contactgegevens doorgegeven en NIETS meer gehoord. Eis op korte termijn oplossing.
Badge
@JolandaKros,

Mijn excuses voor de verlate reactie. Ik ben ziek geworden, hierdoor kon ik niet eerder reageren. Ik heb zojuist de netwerkinstellingen gereset. Kun je jouw telefoon over 10 minuten even uit- en aanzetten en het nogmaals proberen? Werkt het nog steeds niet? Dan adviseer ik je om nogmaals de instellingen na te lopen.

Laïla
En nog steeds werkt het niet. Instellingen weer allemaal gecheckt. En het werkt niet. Naast dit item op het forum probeer ik ook via Webcare team op TWitter probleem opgelost te krijgen. Webcareteam komt met onzin opmerking dat belbundel op is. Belachelijk want heeft vanaf dag 1 dat abo omgezet is niet gewerkt. Bij vorige provider werkte het prima. Is dus echt een Telfort ding. Ik betaal wel, maar krijg niets.

Eis:
1) oplossing voor probleem
2) vergoeding kosten bundel mobiel internet 
3) compensatie ongemak
Badge
@JolandaKros,

Ik kan mij goed voorstellen dat dit erg vervelend is. Krijg je nog een specifieke foutmelding als je probeert te surfen? Zie je 3G, E of GPRS op jouw beeldscherm staan.

Laïla
als ik wifi uitschakel komt er keurig 3G in beeld.
Als ik email wil ophalen of Facebook open of wil surfen via safari krijg ik melden
geen internetverbinding
en vervolgens verschijnt er een popup met tekst
mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk
PDP identiteit net geaccepteerd

Alle suggesties voor nalopen instellingen/herstellen fabrieksinstellingen etc al gedaan. Niets werkt.
Badge
In jouw eerdere berichten zag ik niets over een foutmelding, de foutmelding die jij mij nu doorgeeft maakt het een stuk duidelijker. Ik kan dit helaas niet zelf voor jou oplossen, onze netwerkspecialisten gaan hiermee aan de slag. Mijn oprechte excuses voor het ervaren ongemak. Het probleem is uiterlijk morgen opgelost, je ontvangt ter bevestiging een sms. Stuur mij een berichtje zodra het is opgelost, dan ga ik kijken naar een vergoeding.

Laïla
Berichtje ontvangen en het werkt. Graag nog reactie over vergoeding.

Reageer