beantwoord

Hoe krijg ik 4G aan de praat op mijn Oneplus One?

steady
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
Hallo,

Sinds enige tijd is mijn mobiele internet ontvangst buitenshuis slecht tot nihil op mijn Oneplus One toestel. Ik heb nu een nieuw LineageOS 14.x geinstalleerd maar zie door de bomen het bos niet meer met de juiste settings wat nu juist is. Voor de duidelijkheid, de settings in mijn profiel staan goed (4g versneller), ik beschik over een simkaart met een U vermeld op de SIM.
De vraag ten eerst zijn onderstaande settings nu juist (gaarne bij vraagteken even aangeven wat het nu moet zijn)

Name: Telfort Mobiel Internet
APN: internet
Proxy: Not set
Poort: Not set (of 8080?)
Username: Not set
Password: Not set
Server: Not set
MMSC: Not set (of 204 of http://mms?)
MMS-proxy: 193.113.200.195 (deze wel of niet invullen?)
MMS-poort: 8080
MCC: 204
MNC: 12
Authentication type: Not set
APN-type: default,supl,mms (met of zonder mms?)
APN protocol: IPv4
APN roaming protocol: IPv4
Bearer: Unspecified
MVNO-type: None
MVNO value: Not set

Verder staat gegevens Roaming op AAN. Ik weet dat het toestel op band 3 (1800) werkt, volgens de KPN kaart ( https://www.kpn.com/4g/dekkingskaart.htm) moet dit wel dekking geven in bijna heel Nederland, dat kan het issue niet zijn.

Vraag 2: Wat stel je nu in als voorkeursnetwerk, de keuze LTE of toch 3G gezien de 4G niet apart staat vermeld.

Alvast bedankt voor jullie reactie. :cool:
icon

Beste antwoord door Koffiemok 11 februari 2018, 22:42

@steady

Je hebt een gecombineerde toegangspunt. Laten staan zoals het staat.

Deze moet je nog aanpassen. Hier moet je 'Geen' of 'internet' selecteren.
* Na wijzigen is het verstandig om het toestel opnieuw op te starten om de nieuwe instellingen te activeren.

Vraag 2: Wat stel je nu in als voorkeursnetwerk, de keuze LTE of toch 3G gezien de 4G niet apart staat vermeld.

Wil je 4G dan zet je LTE als voorkeursnetwerk. Als 4G (LTE) niet beschikbaar/mogelijk is dan zal je toestel automatisch overspringen naar 3G.

Bekijk reactie

4 Reacties

nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +15
Kan je uit de voeten met deze instellingen?
https://forum.telfort.nl/mobiel-internet-256/geen-4g-op-oneplus-5-69253
steady
Hoi Nelly Jacoba,

Op zich ja ik kan uit de voeten met deze instellingen, maar geeft nog niet volledig antwoord op mijn vragen over MMCS settings , de keuze van APN (ook met MMS vermeld?) en welk voorkeursnetwerk er nu gekozen kan worden. Dank je alvast voor je reactie. :D
Koffiemok
Reputatie 8
Badge +15
@steady

Je hebt een gecombineerde toegangspunt. Laten staan zoals het staat.

Deze moet je nog aanpassen. Hier moet je 'Geen' of 'internet' selecteren.
* Na wijzigen is het verstandig om het toestel opnieuw op te starten om de nieuwe instellingen te activeren.

Wil je 4G dan zet je LTE als voorkeursnetwerk. Als 4G (LTE) niet beschikbaar/mogelijk is dan zal je toestel automatisch overspringen naar 3G.
steady
Ok bedankt de nieuwe settings werken! Er is nu ook weer buiten WIFI om data ontvangst. :cool:

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)