Haal snelheid niet eens bij benadering

• 15 maart 2013
  • 27 reacties
  • 7388 keer bekeken

Badge
Hallo,

Sinds een paar weken zit ik bij Telfort en ik betaal extra zodat ik tot 7 mB/s download snelheid heb. Echter heb ik al heel vaak mijn snelheid getest op diverse plekken, op diverse momenten, maar ik kom met het gemiddelde niet boven de 2mB/s uit! Jammer want ik betaal er wel voor. Een belletje met de klanterservice leerde mij dat alles goed stond bij Telfort en het waarschijnlijk net verkeerde momenten waren waarop ik getest had. Ik heb toen ondanks mijn grote twijfels het voordeel van de twijfel gegeven, maar ook nu nog haal ik geen snelheden!! Ik hoop dat iemand een atwoord heeft.

Gr S

27 reacties

Badge +1
@ SjaakH,

welkom op het forum.

Eerst even wat over de terminologie.
- MB (twee hoofdletters) verwijst naar MegaByte. Dit is de eenheid waarin de grote van bestanden wordt weergegeven.  Bijvoorbeeld 1 MP3'tje is ongeveer 3 MB
- Mb (kleine letter "b") verwijst naar MegaBit. Dit lijkt een klein verschil, maar aangezien 1 Byte bestaat uit 8 bits, is 1MB gelijk aan 8Mb.

De snelheid van internetverbinding wordt altijd aangeduid in Mb/s => oftewel Megabits per seconde.

Het abonnnement wat jij hebt afgesloten gaat tot maximaal 7 Mb/s
Als jij bij test op je toestel 2MB/s (megabyte) haalt zou dat betekenen dat je dus (2x8=) 16 Mb/s haalt. Het lijkt me dus dat je daar ook 2Mb/s bedoeld.

Wat voor toestel heb je, en hoe test jij jouw verbindingssnelheid?
Badge
Ik zat inderdaad fout door een grote B te schrijven ipv een kleine b. Ik haal dus net 2 Mb/s of net niet.
Ik heb een iphone 4 en ik test met de app speed test, maar ook een online speedtest geeft rond de 2 Mb/s aan.
Badge
Wel mij bijdehand de les lezen, maar verder niet met antwoorden komen?
Badge +2
@SjaakH,

De behaalde snelheid is mede afhankelijk van de signaalsterkte. Heb je getest met volledig bereik?

Mede forumlid pruygje is overigens net als jij Telfort klant. Hij zet zich belangeloos in op het Telfort forum en is jou geen enkel antwoord verschuldigd. In dat opzicht is jouw laatste antwoord niet echt netjes.

Hugo
Badge
Ok, ging misschien te ver en had niet in de gaten dat dit een andere klant was! Excuus Pruygje!  Baal gewoon van het feit dat een antwoord tegenwoordig bij welke provider dan ook altijd zo moeilijk moet. Bellen levert vaak weing op en nu na een week op het forum nadat ik deze reactie gaf wel antwoord.

Zoals ik al schreef heb ik op vele momenten op verschillende plekken getest en vaak met goed tot heel goed bereik!
Reputatie 3
Badge +1
@SjaakH,

Klopt het dat jij een internetversneller hebt aangevraagd? Je geeft aan dat je op diverse plekken niet de juiste snelheid behaald. Ik zoek graag voor je uit wat de oorzaak is en wat ik hierin voor jou kan betekenen. Graag ontvang ik jouw naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht .

Denise
Badge
http://img829.imageshack.us/img829/9318/fotore.png
Reputatie 8
Badge +17
Duidelijk, maar, heb je al gereageerd op het bericht van Denise?
Badge
Ja, ik heb haar net een PB verzonden en daarbij geschreven dat ik mijn resultaten zou posten.
Ik heb trouwens een Iphone 4! Dit vergat ik mede te delen.
idem dito hier! sjaak al een oplossing?
ik werk met een iphone 4s, eerste week-2 weken prima, nu steeds langzamer, op allerlei plekken met vol bereik geprobeerd!

snelheden eerst
down 3-5,5 mbps
en up 0,8-1,1

nu
down 0,7-1,6 mbps
en up 0,4-0,7

alles in mbits
ook met internetversneller btw
Badge
Telfort heeft mij gebeld en mij meerdere opties gegeven waaronder met terugwerkende kracht geld terug voor internet versneller of bv vertrek bij Telfort.
Dit omdat het ze niet gaat lukken de snelheid te verhogen omdat men niet weet hoe het komt. Eerlijk antwoord en fair aanbod lijkt mij. Als het goed is bellen ze vandaag terug wat mijn antwoord gaat worden. Jammer dus dat ik de snelheid niet haal, maar er is nu onderzoek naar gedaan en men is er mee bezig. Beter dan de klantenservice bellen want die deden niets, moest het nog maar even aankijken terwijl mijn gevoel beter wist.

Tegenwoordig lijk je toch meer te bereiken op het internet telefonisch!
wat bij mij een groot verschil was, was overstap van 3gs naar 4s! de 3gs kon gewoon niet met de snelheid overweg...weet niet wat de 4 aan kan?

bij mij was het goed, maar wordt iets steeds langzamer, lijkt wel afgeknepen.

dank voor je reactie!
Badge
Via Wifi haal ik meer dan 10Mbs, dus lijkt mij wel?
nee dat kun je niet met elkaar vergelijken helaas. maar je zou je sim n keer in n laatste generatie toestel kunnen doen en dan checken!
Badge
Voor de voledigheid wil ik melden dat Telfort mijn probleem op een hele correcte manier heeft afgehandeld.
De service die ik nu heb gekregen is dan ook uitstekend wil ik hiermee zeggen! Jammer dat men het niet gelijk oppikte bij het plaatsen van mijn bericht, maar uiteindelijk gaat het om het resultaat.

@tvdh, ik heb nu een Iphone 5 en deze heeft dezelfde snelheid met mobiel internet van Telfort!
Badge +1
@SjaakH,
Heb je met terugwerkende kracht de kosten van de internetversneller terug gekregen?
Badge
Was een mogelijkheid, maar heb uiteindelijk mijn contract laten ontbinden.
@Denise

Helaas heb ik hetzelfde probleem als Sjaakh. 

Ik heb ook de internet versneller aan mijn abonnementverlenging toegevoegd, maar haal die snelheid nooit. De downloadsnelheid blijft steken rond 2,02 Mbps. (getest met zowel de speedtest.net app en via speedtest op bbnet.nl. Screenshot beschikbaar)
Ik heb een Samsung Galaxy Note2 en heb volledig bereik. 
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum h_dummer!
Erg vervelend dat de internetversneller niet de juiste snelheid behaald. Kun je jouw naw-gegevens en 06-nummer kenbaar maken via een privébericht ? Dan zorg ik ervoor dat dit verder wordt uitgezocht.

Denise
Ook hier, vaak getest en op verschillende plaatsen.
Heb vollop bereik een H in beeld en haal max 2.37 download.

Ik had voorheen kpn en daar hadden Ik snel Internet mee.
Ik hoop dat dit nog verandert.
Hoi SjaakH.

Ik heb hetzelfde probleem. Heb ook de internet versneller maar kom ook niet verder dan de snelheiden die jij meldt. Ik heb een iPhone 4.

Ik ben door de klachtencommissie/backoffice van Telfort benaderd. Die persoon gaf aan dat er problemen zijn met de internetversneller en hij bij sommige mensen niet werkt. Waarom weten ze nog niet.

Flink balen dus. Maar ik heb wel netjes de kosten voor deze internetversneller voor mijn gehele contractsduur gecrediteerd gekregen.

Wat ik wel merk dat ik op drukken plekken zoals op stations, in de trein rondom Amsterdam en in het centrum van amsterdam vaak slechtere verbinding heb, dan vrienden die een andere aanbieder hebben. Telfort maakt gebruik van het KPN netwerk, maar het lijkt af en toe wel of Telfort abonnees op dat netwerk op de tweede plek komen. Moet wel zeggen dat geen van mijn vrienden KPN hebben maar Vodafone en T-Mobile. Mijn contract verlenging is eind maart ingegaan. Daarvoor had ik nog het oude contract met ongelimiteerd internet. Sinds ik over ben gaat het iets sneller maar lijkt het of de verbinding minder betrouwbaar/stabiel is. Ik zie ook vaak de E van Edge verschijnen ipv 3G. Ook een nieuwe sim brengt daar geen verandering in.
Als ik in Barcelona ben en ik daar mijn spaanse simkaart gebruik in dezelfde iphone 4, is het internet echt vliegensvlug en stabiel.

Groet
Marco
Reputatie 8
Badge +15
Op drukke locaties kan het voorkomen dat het internet niet werkt of trager is. Heeft vaak te maken met het aantal mensen die zijn aangemeld op die mast. Hierdoor wordt de bandbreedte voor iedere gebruiker kleiner.

Om zulke problemen op te lossen kunnen ze de huidige mast uitbreiden of een extra mast plaatsen. Beide zijn trouwens dure en tijdrovende processen.
Ik red de snelheid ook bij lange na niet. Als ik het test krijg ik altijd pieken van maximaal 3,4Mbps (zoals speedtest.net het aangeeft). Maar dan is ook nog eens het probleem dat als hij bij de peik is, hij even hangt waardoor er ook nog eens voor een paar seconden niets gebeurt. Ik red dus altijd maar de snelheid als zonder internetversneller terwijl ik deze toch echt heb. Jammer. Gelukkig betaal ik maar 1 euro 50 per maand ipv 3 euro per maand. 
Badge
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.zwanoo.android.speedtest&referrer=utm_source%3Dstnet%26utm_medium%3Dmobile%26utm_campaign%3Dstnet

Je kan beter deze gebruiken en de resultaten op sturen dus ook de lokatie waar je staat tijd stip e.d. Zorg er voor dat je zicht hebt op de GSM mast waar je mee bverbonden bent. als je dan de snelheid niet haalt is er waarschijnlijk iest mis.

@Denise

Helaas heb ik hetzelfde probleem als Sjaakh. 

Ik heb ook de internet versneller aan mijn abonnementverlenging toegevoegd, maar haal die snelheid nooit. De downloadsnelheid blijft steken rond 2,02 Mbps. (getest met zowel de speedtest.net app en via speedtest op bbnet.nl. Screenshot beschikbaar)
Ik heb een Samsung Galaxy Note2 en heb volledig bereik. 

Reageer