GSM ontvangst verbeteren (gsmantenne - versterker ??)

• 3 september 2018
  • 10 reacties
  • 1392 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Onderweg met de camper kom ik soms op plaatsen waar geen wifi is. Ook zijn er plaatsen waar de GSM ontvangst slecht is en ik soms ook geen wifi via de telefoon heb. Hoe kan ik de ontvangst van de telefoon verbeteren. Ik denk zelf aan een antenne op de camper, maar de huidige GSM heeft geen antenneaansluiting. Ik vind wel repeaters, maar die mag je hier niet gebruiken. Ik zoek eigenlijk een antenne die het signaal opvangt en versterkt doorzet, net zoals bij ingebouwde autotelefoon.

10 reacties

Als ergens geen tot weinig bereik is met een gewone mobiele telefoon zal een gsm repeater of versterker niet heel veel nut hebben wat er niet is kan niet versterkt worden. En inderdaad omdat het per definitie zenders zijn mogen deze in Nederland niet.
Reputatie 8
Badge +11
Even afgezien van of en hoe het technisch mogelijk is. Dat zou alleen maar werken als het signaal nog dermate sterk is dat je als je buiten gaat staan nog wel verbinding hebt.
Je zou nog een redelijk knap signaal moeten hebben wil je het kunnen doorzetten.
Is er niets iets van een camperforum? Ik ben een dergelijk forum weleens tegengekomen op zoek naar een zonnepaneel-oplossing. Mogelijk zijn ze er daar beter van op de hoogte.
Reputatie 2
Badge +1
Buiten heb ik meestal wel nog verbinding, maar binnen weinig tot niets. Als het regent is het niet zo leuk om buiten te moeten gaan staan. Ik heb deze vraag ook gesteld op een camperforum, maar daar kwam men niet veel verder dan de (illegale) repeater. Ik ben nog steeds aan het zoeken en kwam iets tegen wat je op de accu kon plakken, maar daarover was geen verdere informatie, dus ik weet niet of het werkt.
Reputatie 8
Badge +11
En als je eens kijkt naar een bluetooth carkit met buitenantenne?
https://www.conrad.nl/o/carkits-c17297

Ik wordt niet gehinderd door enige kennis, maar:
https://www.conrad.nl/p/wittenberg-antenne-handy-power-box-3-voor-lte-van-758-2690-mhz-1407676

Geen idee, maar misschien wel het juiste spoor.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi Franskia49, lekker met de camper op pad. Alleen het bereik in de camper is niet al te goed begrijp ik. Het signaal lijkt niet goed de camper in te komen. Nu wil je graag weten wat je er aan kan doen. Ik ben bang dat is zo geen opties heb. Wellicht kun je verder met de suggesties van GJC.
Reputatie 2
Badge +1
Ik weet wel een simpele oplossing, een mifi met buitenantenne, maar daar hoort een simkaart in. Telfort geeft geen 2 simkaarten op 1 telefoonnr. (ik dacht wel voor zakelijke klanten). Ik kan moeilijk iedere keer de simkaart uit de telefoon halen om deze in de mifi te kunnen doen. Bellen gaat meestal nog wel, vaak op 3G, maar het gaat me om internet. Er zijn wel mogelijkheden maar dan heb je het over een complete installatie met bijbehorend prijskaartje en dat was nu net niet de bedoeling. Het zal dus waarschijnlijk een mifi met prepaid simkaartje worden.Ga wel eerst nog eens uitzoeken welke provider op de plaatsen waar ik dit probleem heb, een beter signaal heeft.
Hoi Franskia49.

Heb je ook al eens gecontroleerd of gevraagd hoe het ontvangst van andere mensen is in je camper? Wat voor materiaal is er gebruikt? Storend voor ontvangst?

Omdat ik niet in je profiel je merk en type telefoon zie staan (erg gemakkelijk), geef ik een voorbeeld.

Ik heb 2 4G telefoons, de duurdere heeft in de stal eerder/beter 4G ontvangst buiten beiden goed.
Zo kan het ook zijn dat er verschil zit in de kwaliteit van de antennemodule dat bij mij speelt en bij jou bij een nog zwakker signaal

Trouwens, je moet het zelf weten maar in je profiel staat volgens mij postcode en huisnummer. Vanwege je privacy zou ik dat veranderen. Ik ga er vanuit dat je geen leeggehaald huis wilt aantreffen bij thuiskomst van een leuke vakantie.😎
Reputatie 8
Badge +12
Dat zou een optie kunnen zijn inderdaad, die keuzes kan ik alleen maar aan jou laten. Ik kan alleen zeggen dat de camper de storende factor is vermoedelijk. De metalen omhulsel heeft moeite om het signaal door te laten begrijp ik.

Friesian geeft nog aan dat jouw postcode + huisnummer openbaar staan. Deze heb ik vast voor je verwijderd. Daar hoef je dus niet meer naar te kijken. 🙂 Bedankt Friesian.
Reputatie 8
Badge +11
De tweede optie die ik hierboven gaf zou naar mijn idee moeten werken voor niet teveel geld. Al ben ik persoonlijk niet stuk van gesprekken waarbij iedereen mee kan luisteren.
Als het alleen om data gaat dan lijkt mij persoonlijk die mifi met een extra prepaid data sim de slimste en eenvoudigste keuze. En wat de dekking betreft uit de buitenland ervaringen topic is elke provider behalve Telfort een goede keuze.

Reageer