beantwoord

Geen netwerk NL KPN NL Telfort

• 19 augustus 2017
  • 11 reacties
  • 384 keer bekeken

Reputatie 1
Na goed en wel een week van mijn nieuwe Samsung S7 te hebben kunnen genieten, opeens
"geen netwerk" meer? Dit is wat ik tot nu toe heb gedaan:
-telefoon aan/uit
-SIM kaart erin/eruit gehaald, kan helaas niet testen in oude telefoon (Nano SIM)
Samsung S4 heeft geen Nano SIM-slot
-APN handmatig ingevoerd

Dit allemaal (helaas) zonder resultaat..

Wel staat in de statusbalk "4G+" de twee pijltjes (ingaande en uitgaande data) daarbij knippert
alleen het uitgaande data pijltje, dus er komt geen data binnen?? Als ik WIFI uitzet en op
internet wat opzoek, gaat de zoekbalk even bewegen, stopt dan en krijg dan de melding
"Offline geen netwerk beschikbaar".
icon

Beste antwoord door M.J Slagter 24 augustus 2017, 13:55

Hallo Cindy! Bedankt voor je reactie! Inderdaad Koffiemok heeft mij flink geholpen met het probleem "mobiel internet"!! Gisteren heb ik gebeld met
klantenservice en wat bleek nu:

De teleporting ging in op 7/8/17 ik ben
overgestapt van KPN naar Telfort en had
hiervoor ook nummerbehoud aangevraagd.
Dat ging dus in op 7/8 alleen is er iets
mis gegaan met nummerbehoud. Abbo is toen niet ingegaan. In feite had ik een pre-paid toestel zonder abbonement omdat het abbonement niet "aangezet" was..

Ik krijg 25€ terug voor de gemaakte mobiele kosten omdat ik hierdoor data gebruikt heb buiten mijn bundel..

Nu heb ik nog een probleem: In "mijn Telfort" kun je TV/internet en mobiel aan elkaar koppelen.. Ik had al TV en internet van Telfort en kreeg hierdoor Combi-korting.

Nu moet je voor het "mobiele gedeelte" inloggen met je 06 nummer en je wachtwoord (het zelfde wachtwoord als voor TV en internet) Helaas lukt dit niet en krijg steeds de melding: "inloggen mislukt, gebr. n of wachtwoord niet goed". Combi- korting kan ook zo niet worden geactiveerd omdat ik niet kan inloggen met mijn mob. nr.
Op een of andere manier " bestaat" het nummer dus niet bij Telfort... ?

Ik heb vandaag niet veel tijd, anders bel ik morgen maar weer met de Telfort.. De weg is lang, maar... we komen er wel!

Cindy bedankt!

Groetjes Martijn
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +15
@M.J Slagter "Geen netwerk meer" en "4G+" is tegenstrijdig. Bij geen netwerk kan je ook geen 4G+ zien staan.
Roaming staat ook aan? Instellingen > Mobiele netwerken > Roaming.
Heb je al gecontroleerd wat het toestel doet op 3G? Instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus.
Als het nog niet werkt wil je dan eens laten weten welke APN instellingen je in het toestel hebt staan?
Reputatie 1
Hey Koffiemok bedankt voor je reactie!

Heb al het bovenstaande al gedaan of net geprobeerd (Roaming stond al aan, nieuwe APN ook al geprobeerd) 3G zelfde probleem..

Hier mijn APN instellingen:
telfort internet
APN internet
Proxy niet
Poort niet
Gebruikersnaam niet
WW niet
Server niet
MMS-Proxy niet
MMS poort niet
MCC 204
MNC 12
Verificatie type geen
Type Toegangspoort default, supl
APN-protocol IPv4
APN-roamingprotocol IPv4
APN in/uitgeschakeld (APN in)
Drager niet gespecificeerd
Operatortype mobiel viritueel netwerk geen
Operatorwaarde mobiel viritueel netwerk
niet ingesteld

Het kan nog zijn dat mijn databundel nog moet worden geactiveerd? Alleen kan ik in
"Mijn Telfort" TV internet overzicht niet koppelen aan Mobiel overzicht. Gebr n. (mobiele nummer) wordt niet gevonden?
Kan dus niet bij die gegevens komen.. Maandag anders maar weer bellen met de Telfort : - z
Reputatie 8
Badge +15
@M.J Slagter De APN staat goed.

Inderdaad mijn volgende vraag. Staat je internetbundel actief en heb je nog MB's?
Je nummer wordt niet gevonden... Is je abonnement al geactiveerd? Of heb je nummerbehoud aangevraagd en is het nummer nog niet overgezet?

Voor je mobiel dien je wel eerst een account aan te maken voor je het kan koppelen met je Telfort thuis account.
Reputatie 1
Zoals jij de vraag stelt kan dat het nog zijn..
Nummerbehoud was inderdaad aangevraagd, de teleporting is ingegaan op 7/8/2017 en aan het einde van de dag was de S7 operationeel zegmaar om te bellen en te internetten (via SMS bevestigd door Telfort). Het heeft een paar dagen gewerkt, en nu dus niet meer.. Waarom ik niet kan koppelen begrijp ik ook niet? Ik bel maandag met de Telfort die kunnen mij misschien helpen?

Bedankt Koffiemok voor je support! Ik laat je nog even weten of het daarna is opgelost. Ik ook mijn mobiele gegevens kan inzien in "mijn Telfort" en mijn bundel is geactiveerd. Bedankt en een fijne avond nog!
Reputatie 6
Badge +7
Hallo M.J. Slager, welkom op het forum! Fijn dat koffiemok al te hulp is geschoten, want ineens geen netwerk meer hebben is niks waard. Is het gelukt uiteindelijk? Ik hoor het graag en als ik nog kan helpen, laat me dat dan vooral weten.
Reputatie 1
Hallo Cindy! Bedankt voor je reactie! Inderdaad Koffiemok heeft mij flink geholpen met het probleem "mobiel internet"!! Gisteren heb ik gebeld met
klantenservice en wat bleek nu:

De teleporting ging in op 7/8/17 ik ben
overgestapt van KPN naar Telfort en had
hiervoor ook nummerbehoud aangevraagd.
Dat ging dus in op 7/8 alleen is er iets
mis gegaan met nummerbehoud. Abbo is toen niet ingegaan. In feite had ik een pre-paid toestel zonder abbonement omdat het abbonement niet "aangezet" was..

Ik krijg 25€ terug voor de gemaakte mobiele kosten omdat ik hierdoor data gebruikt heb buiten mijn bundel..

Nu heb ik nog een probleem: In "mijn Telfort" kun je TV/internet en mobiel aan elkaar koppelen.. Ik had al TV en internet van Telfort en kreeg hierdoor Combi-korting.

Nu moet je voor het "mobiele gedeelte" inloggen met je 06 nummer en je wachtwoord (het zelfde wachtwoord als voor TV en internet) Helaas lukt dit niet en krijg steeds de melding: "inloggen mislukt, gebr. n of wachtwoord niet goed". Combi- korting kan ook zo niet worden geactiveerd omdat ik niet kan inloggen met mijn mob. nr.
Op een of andere manier " bestaat" het nummer dus niet bij Telfort... ?

Ik heb vandaag niet veel tijd, anders bel ik morgen maar weer met de Telfort.. De weg is lang, maar... we komen er wel!

Cindy bedankt!

Groetjes Martijn
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Martijn, bedankt voor je snelle reactie. Daar zat dus de kink in de kabel. We gaan een beetje van start als een diesel als ik zo lees 😉. Wil je mij een privébericht toesturen met hierin je postcode/huisnummer en je 06-nummer? Dan kijk ik voor je hoe het zit met de korting 🙂.
Reputatie 8
Badge +15
@M.J Slagter
voor mobiel dien je eerst een wachtwoord aan te maken. Dat is niet dezelfde als van tv en internet. Het wachtwoord kan je op deze pagina opvragen. Je gebruikersnaam is je 06-nummer.

Fijn om te lezen dat je goed geholpen bent door Telfort.
Reputatie 1
Oke twee aparte wachtwoorden.. Ik begrijp het! zal een nieuw wachtwoord aanmaken voor het mobiel gedeelte..

Nogmaals bedankt Koffiemok!!
Reputatie 1
Cindy en Koffiemok, het is mij gelukt om TV internet en mobiel samen te voegen! Ik heb ook het Combi-Voordeel aangevraagd en krijg hiervan nog een bevestiging/ goedkeuring via e-mail..

Eindelijk gelukt! Superblij mee na veel kleine problemen is het dan toch opgelost! Ik heb al jaren TV en glasvezel-internet van Telfort en dat bevalt echt goed! Nog nooit een storing gehad, mooi stabiel allemaal! Omdat ik een nieuw mobiel abonnement mocht van KPN over gestapt naar Telfort.. Soms kan het een hele operatie zijn? (hetzelfde voorbeeld met een verhuizing, het kan niet altijd goed gaan)? Maar toch goed geholpen door het Telfort Team! Thanx!

Bedankt voor alles! En nog een fijne avond..
Reputatie 6
Badge +7
Dat is goed nieuws dat het gelukt is en dat Telfort zo goed bevalt, leuk! 🙂
Het wil soms inderdaad wel eens een keer met strubbelingen verlopen, dat hoort er soms ook bij helaas. Gelukkig zijn veel dingen goed op te lossen en daar zijn wij natuurlijk voor. Als er iets is, laat het vooral weten hier!

Reageer