beantwoord

Geen mobiel internet op samsung galaxy s4

Badge
Hallo,

Ik heb een samsung galaxy s4 en heb de stappen gevolgd hoe je handmatig mobiel internet moet instellen. Alles heb ik dubbelgecheckt, maar nog steeds geen internet alleen via wifi dan.

Graag uw hulp!

mvg.
Bao
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 30 mei 2013, 09:17

@chibaphuonh,

Heel fijn om te lezen! Graag gedaan en bedankt voor jouw terugkoppeling.
De APN-instellingen stonden niet aangevinkt, vandaar dat het niet werkte.

Denise

Bekijk reactie

51 reacties

Reputatie 8
Badge +16
En je telefoon al eens uit en aan gezet?
Badge
Ja heb dat ook al gedaan maar werkt nog steeds niet
Reputatie 8
Badge +17
Tijdens de weekends is er niemand van Webcare Telfort aanwezig  echter de klantenservice Telfort is zaterdags wel telefonisch te bereiken
Reputatie 2
Badge +1
als je jouw simkaart in een ander toestel doet, werkt het dan wel?
En als je een andere simkaart in jouw toestel doet, wat gebeurd er dan?
Reputatie 3
Badge +1
@chibaphuong,

Balen dat mobiel internet niet werkt. Is jouw contractperiode al ingegaan? Zo niet, dan wordt mobiel internet standaard geblokkeerd om hoge kosten te voorkomen.

Denise
Badge
Ja ik heb gebeld met de klantenservice. De instellingen zijn aangepast aangezien het een nieuw toestel betreft van samsung (dus anders dan wat er op de site wordt aangeven wat je moet invoeren). Dit heeft helaas niet geholpen; het ligt volgens hen aan mijn simkaart die niet goed is geactiveerd. Er is inmiddels een klacht genoteerd van mij en moet nu helaas 10 werkdagen wachten of ze het probleem kunnen oplossen.  Dus maw afwachten weer....
Reputatie 3
Badge +1
@chibaphuonh,

Dat is erg vervelend. Ik help je graag alsnog verder, 10 dagen duurt erg lang. Kun je jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres kenbaar maken via een privébericht ?

Denise
Badge
Denise,

Heb je reeds een privébericht met mn gegevens gestuurd. Hopelijk kun je me verder helpen

@chibaphuonh,

Dat is erg vervelend. Ik help je graag alsnog verder, 10 dagen duurt erg lang. Kun je jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres kenbaar maken via een privébericht ?

Denise

Reputatie 3
Badge +1
@chibaphuonh,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens. Er stond iets niet juist in de APN-instellingen, dit heb ik zojuist aangepast. Als je jouw toestel uit- en aanzet zou het weer moeten werken.

Laat je het even weten?

Denise
Badge
Hoi Denise,

Bij deze laat ik je weten dat ik weer mobiel internet heb. Mag ik vragen wat er niet juist was aan de APN-instellingen?
Bedankt voor je hulp iig!
Reputatie 3
Badge +1
@chibaphuonh,

Denise
Badge

@chibaphuonh,

Denise

Hoi Denise,

Ik heb weer problemen met mijn mobiele internet met name 3G. Ik krijg wel via whatsapp berichtjes binnen, maar het laden van sites of iets downloaden werkt helemaal niet. Zou je zo vriendelijk kunnen zijn er naar kunnen kijken?

Bij voorbaat dank
Reputatie 3
Badge +1
@chibaphuong,

Balen dat mobiel internet niet optimaal werkt. Heb je wel nog voldoende bundeltegoed? Dit kun je controleren via de Belstatus app of via Mijn Telfort.

Denise
Badge

@chibaphuong,

Balen dat mobiel internet niet optimaal werkt. Heb je wel nog voldoende bundeltegoed? Dit kun je controleren via de Belstatus app of via Mijn Telfort.

Denise

Ja ik  heb een abo van 1000MB en heb 869MB beschikbaar. Dat lijkt me voldoende om internet te kunnen gebruiken.
Reputatie 3
Badge +1
@chibaphuong,

Heb je jouw toestel al eens uit- een aangezet en jouw simkaart opnieuw geplaatst? Dit verhelpt probleem vaak. Zie je linksboven wel een 3G logo? Ben je verbonden met het KPN-netwerk? Hoelang ervaar je deze problemen al?
Zoals je leest heb ik meer informatie nodig om jou verder te kunnen helpen.

Denise
Badge

@chibaphuong,

Heb je jouw toestel al eens uit- een aangezet en jouw simkaart opnieuw geplaatst? Dit verhelpt probleem vaak. Zie je linksboven wel een 3G logo? Ben je verbonden met het KPN-netwerk? Hoelang ervaar je deze problemen al?
Zoals je leest heb ik meer informatie nodig om jou verder te kunnen helpen.

Denise

Ja ik heb mijn simkaart opnieuw erin geplaatst, maar deed het nog steeds niet, behalve whatsapp dan. Linksboven zie ik een 3G logo (wat soms verandert naar H+).
Wat bedoel je eigenlijk of ik verbonden met het KPN netwerk? Hoe kan ik dat zien?
Vooral als ik in de stad ben (rotterdam) ervaar ik deze problemen en is al maand lang.
Reputatie 3
Badge +1
@chibaphuong,

Je kunt via www.telfort.nl/instellen > kies jouw toestel > buitenland handmatig het KPN-netwerk selecteren. Het is mogelijk dat in sommige gebieden de 3G-dekking minder is. Dit kun je nagaan via www.coveragechecker.nl.
Dit kan weer te maken hebben met een zendmast die bijvoorbeeld verder wegstaat.

Denise
Badge

@chibaphuong,

Je kunt via www.telfort.nl/instellen > kies jouw toestel > buitenland handmatig het KPN-netwerk selecteren. Het is mogelijk dat in sommige gebieden de 3G-dekking minder is. Dit kun je nagaan via www.coveragechecker.nl.
Dit kan weer te maken hebben met een zendmast die bijvoorbeeld verder wegstaat.

Denise

Denise,

Zijn er extra kosten, dan mijn gebruikelijke abo kosten, aan verbonden als ik het KPN-netwerk selecteer en gebruik?
Reputatie 3
Badge +1
@chibaphuong,

Nee, dit is juist hét netwerk waarmee je verbonden dient te zijn :)

Denise
Na weer 20 min bellen, en een kortstondige 3G verbinding zit ik de kerstavond en kerstdagen wederom zonder internet op mijn mobiel. Mag wel betalen ervoor, maar wat een k.... zooi. Baal hier enorm van. Telfort wat gaan jullie doen om mij te helpen? Instellingen konden ook niet via sms worden verstuurd, terwijl ik een splinternieuwe S4 mini heb........ Eerst lag aan mijn oude HTC Wildfire....maar het Telfort systeem is het grote problem. Graag oplossingen nu.....
Meerdere malen al gebeld met Telfort omdat mijn internet niet werkt op mijn S4 mini. Custom support voert hard reset uit, wat voor 2 dagen werkt...... Kan de kerstdagen dus vergeten om te internetten via mijn Samsung S4 mini......
Hoe is dit mogelijk als men het netwerk van KPN gebruikt? Kan ik mijn ABO opzeggen?? Betaal niet voor iets wat niet werkt of niet geleverd wordt......

Verwacht oplossingen voor dit probleem. En tegemoetkoming in de gemaakte bel kosten per minuut.......
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Aeos,

welkom op het forum,

werkt jouw simkaart wel in een ander toestel, of werkt een andere simkaart in jouw S4 mini wel?

Heb je al eens geprobeerd om een nieuwe APN aan te maken de volgende instellingen:
APN:
Naam:  Telfort Spot
APN:  internet
Proxy:  leeg laten
Proxy Poort: leeg laten
Username: leeg laten
Password leeg laten
MMSC:  http://mmsc.mms.telfort.nl:8002/
MMS Proxy: 193.113.200.195
MMS Poort: 9201
MCC:  204
MNC:  12
Verificatie type: pap
APN type: default

Als je niet kunt internetten, staat er dan wel een G, 3G, H of H+ bij je netwerkindicator of zie je die ook niet staan?
Ook ik heb net een nieuw abbonement afgesloten met een S4 Mini. 
De problemen van Aeos zijn bij mij precies hetzelfde. Ik heb echter nog nooit een 3G verbinding gehad, zelfs na het bellen met Telfort.
Ik heb alle hierbovenstaande instellingen bij het mobiele netwerk, maar zie geen netwerkindicator staan. 
Het werkt overigens ook niet op een andere telefoon.
Hoi Pruygje,

zo slim was ik ook wel. We hebben nu al meer dan 2.5 uur gebeld met de klantenservice van Telfort. Ook hebben we een nieuwe simkaart ontvangen die geactiveerd is door een Telfort custom support medewerker.  Hierna heeft de 3G verbinding wel geteld 4 uur gewerkt, daarna was & is er weer geen 3G verbinding meer. Er is niets veranderd.en het toestel  en werkt normaal wel met een KPN sim.  
Hoe is dit tegenwoordig nog mogelijk?  Hoe kan ik van dit contract af?  Telfort kan niet voldoen aan haar contractuele verplichtingen om mij een werkende 3G verbinding te leveren.  Dus Telfort.......bel me en laat me weten wat ik moet doen om wat dit waardeloze netwerk af te komen. Lever mij maar een KPN sim kaart, die werkt namelijk wel.  Maar wel met nummerbehoud.   Schande dat jullie dit verkopen.....

Reageer