beantwoord

Geen mobiel internet op S8

• 12 oktober 2017
  • 18 reacties
  • 324 keer bekeken

Goedenavond,

sinds gister ben ik nw als klant bij Telfort. Ik heb alleen helaas geen mobiel internet. Ik heb uiteraard een nieuwe simkaart ontvangen en geactiveerd. Ook na diverse pogingen zoals resetten, rebooten en updaten en en handmatig instellen van het netwerk volgens de procedure die staat beschreven in de toestelhulp krijg ik géén mobiel internet. Via wifi werkt alles prima. Ik lees veel over het re-booten van klant gegevens. Kunt u dit ook bij mij wellicht toepassen en / of heeft u een andere oplossing?

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Stephen 13 oktober 2017, 18:37

Hallo Mark, welkom op het forum! Toen je nummer is overgezet was het de bedoeling dat je abonnement ook van start had moeten gaan. De startdatum staat echter nog steeds ingesteld op 7 november 2017 vandaar dat je nog geen gebruik kunt maken van mobiel internet. Ik heb de afdeling die hierover gaat verzocht om jouw startdatum per direct in te laten. Helaas zijn zij weer maandag weer aanwezig dus maandag zal je bericht hierover ontvangen. Laat je even weten als het is gelukt?
Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 8
Badge +15
@markjongman Had je ook nummerbehoud? Als je kijkt op Mijn Telfort of in de Mijn Telfort app zie je daar ook belminuten en MB’s staan bij de belstatus?

Handmatig netwerk selecteren hoef je alleen te doen als je geen netwerk hebt. Voor de instellingen van internet kun je het stappenplan Internet; handmatig instellen volgen.
Hoi koffiemok. Ja ik had nummerbehoud en de mbs plus minuten kan ik zien in mijn telfort. Het stappenplan van 39 punten heb ik geheel uitgevoerd. Wat nu? Hoop dat je me verder kunt helpen.
Kan je je simkaart in een ander toestel proberen? Dan wordt duidelijk of het aan kaartje ligt of aan het toestel.
Nee, ik heb maar 1 dergelijk toestel. Daarom hoop ik ook dat iemand het wellicht kan resetten van Telfort? Ik lees bij veel mensen dat dat de boosdoener is. Dus Telfort...is dat mogelijk?
Reputatie 2
Badge +1
Ik denk dat het de bekende boosdoener is. In "MijnTelfort" via instellingen de blokkade opheffen bij simkaart.
Reputatie 2
Badge +1
Sorry, ik bedoel natuurlijk "blokkades". Succes.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Mark, welkom op het forum! Toen je nummer is overgezet was het de bedoeling dat je abonnement ook van start had moeten gaan. De startdatum staat echter nog steeds ingesteld op 7 november 2017 vandaar dat je nog geen gebruik kunt maken van mobiel internet. Ik heb de afdeling die hierover gaat verzocht om jouw startdatum per direct in te laten. Helaas zijn zij weer maandag weer aanwezig dus maandag zal je bericht hierover ontvangen. Laat je even weten als het is gelukt?
Hoi Stephen,

zojuist nog even geprobeerd, maar helaas. Ik heb mn telefoon ook opnieuw opgestart. Kan jij zien of het inmiddels is aangepast door je collega's?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Mark, het is inmiddels aangepast zie ik. Ik had van mijn collega begrepen dat je nog een vraag hebt. Graag hoor ik wat ik voor je kan betekenen.
Hoi Stephen,

het is aangepast en werkt, top en bedankt!

Ik had nog een vraag ja, maar dat gaat over Telfort vast. Kan je me daar ook mee helpen of moet ik een nieuwe topic hierover starten?
Reputatie 8
Badge +16
Graag gedaan!
Ja hoor, je kunt je vraag over vast ook gewoon in dit topic kenbaar maken.
Ok Stephen. Mijn vraag gaat over de activering / aansluiting van Telfort thuis.

Vorige week heb ik een monteur langs gehad om Telfort thuis te installeren en die constanteerde dat ik wel een juiste aansluiting heb maar nog geen signaal. Ik heb in mijn meterkast een modem van Regifiber en de monteur die het Telfort modem wilde aansluiten had het er over dat er 3 groene lampjes moesten branden op het Regifiber modem en bij mij branden er maar 2 lampjes. Hij heeft gebeld met Telfort en 1-2 dagen later zou ik signaal moeten hebben en zou ik door Telfort gebeld worden om te bevestigen of er wel / geen signaal is. Ik ben niet gebeld door Telfort, maar belangrijker ik heb nog steeds geen signaal. Er branden nog steeds maar 2 lampjes. Ook moet Telfort als ik signaal heb Guidion weer informeren en kan ik op mijn beurt weer een afspraak maken. Kan jij iets betekenen? Ik kan nu helemaal niets....hoor graag van je.
Reputatie 1
Badge
Ok Stephen. Mijn vraag gaat over de activering / aansluiting van Telfort thuis.

Vorige week heb ik een monteur langs gehad om Telfort thuis te installeren en die constanteerde dat ik wel een juiste aansluiting heb maar nog geen signaal. Ik heb in mijn meterkast een modem van Regifiber en de monteur die het Telfort modem wilde aansluiten had het er over dat er 3 groene lampjes moesten branden op het Regifiber modem en bij mij branden er maar 2 lampjes. Hij heeft gebeld met Telfort en 1-2 dagen later zou ik signaal moeten hebben en zou ik door Telfort gebeld worden om te bevestigen of er wel / geen signaal is. Ik ben niet gebeld door Telfort, maar belangrijker ik heb nog steeds geen signaal. Er branden nog steeds maar 2 lampjes. Ook moet Telfort als ik signaal heb Guidion weer informeren en kan ik op mijn beurt weer een afspraak maken. Kan jij iets betekenen? Ik kan nu helemaal niets....hoor graag van je.

Welke lampjes branden er?
Normaal moeten ze alle drie branden.
Alleen de power (links) ethernet (rechts). De lamp bij ''glas'' doet niets.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Mark, ik heb even voor je gekeken in het systeem. De order die het signaal moet leveren is helaas vastgelopen. Onze collega's die hierover gaan zijn op de hoogte gesteld en gaan de order een reset geven. We streven ernaar om dit binnen 5 werkdagen op te lossen. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen. Zodra ik meer weet breng ik je uiteraard op de hoogte. Excuses voor het ongemak.
Hoi Stefan. We zijn 8 dagen verder en nog steeds niks. Ik heb geen signaal, de klantenservice al tig keer gebeld met de belofte u wordt teruggebeld en dat gebeurt vervolgens niet. Ik ben dan ook zeer ontevteden en teleurgesteld. Hoe moeilijk kan het zijn? Ik ben aangesloten en met een druk op de knop moet ik toch signaal kunnen hebben? Vind de service en met name feedback / updates werkelijk erbarmelijk slecht. Geen reclame voor Telfort. Wat kan je doen? Ik zou graag door de manager klantenservice terug gebeld willen worden.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Mark, wat vervelend dat je nog steeds geen signaal hebt. Ik heb even in het systeem gekeken en helaas ligt het toch iets ingewikkelder. De beheerder van het glasvezelnetwerk (Reggefiber) is ingeschakeld voor een update. Het is nu even afwachten totdat zij hebben gereageerd. Helaas is het niet bekend wanneer dit precies zal zijn maar ik verwacht hun reactie deze week nog. In de tussentijd volg ik de ontwikkelingen voor je en zodra ik iets weet, dan weet jij het ook. Voor vragen of opmerkingen blijf ik gewoon beschikbaar. Nogmaals excuses voor het ongemak.
Reputatie 8
Badge +16
Beste Mark, ik heb begrepen dat de monteur is geweest en dat alles is geïnstalleerd en naar tevredenheid functioneert. Nogmaals excuses voor het ervaren ongemak. Mocht ik nog wat voor je kunnen betekenen dan hoor ik dit graag van je.

Reageer