beantwoord

Geen mobiel internet op HTC HD2 met MIUI Gingerbread 2.3.7

• 18 juni 2012
  • 7 reacties
  • 2150 keer bekeken

Ik heb sinds 8 juni een SIM-only abonnement van Telfort. Daarvoor had ik een Vodafone abo, waarbij ik zonder problemen op het internet kwam. Nu, sinds ik Telfort heb, kom ik op geen enkele manier op het internet via het mobiele netwerk. WiFi werkt als een trein, maar mobiel niet.

Ik heb allerlei instellingen geprobeerd, alle Gingerbread en ICS telefoon instellingen bekeken, maar ik kom niet op het internet. De ene keer krijg ik de melding dat de website wap.telfort.nl niet bereikbaar is, de andere keer opent de browser zich met een blank scherm en een voortgangs balkje, dat op zo'n 10 tot 15% blijft hangen. Naast de Miui ROM die ik al een half jaar heb draaien zonder problemen, heb ik inmiddels nog een andere ROM geprobeerd, waarmee ik ook niet op het internet kom. De SIM is in meerdere andere telefoons geprobeerd, met wisselend resultaat.

- Nokia N97 mini; wel verbinding met Vodafone, met Telfort geen verbinding te krijgen, handmatig ingesteld volgens website, niets werkt.
- Nokia 6300; geen verbinding te krijgen via Telfort
- Samsung Galaxy IIs (nieuw, bij telecom-winkel, zo uit de verpakking) wel verbinding met internet, ook nog eens snel..
- HTC Wildfire S (van mijn vrouw) wel verbinding met internet, ook nog eens snel..

Ik heb dit op 9 juni gemeldt aan de klantenservice, die mij gevraagd hadden om het op een andere telefoon te proberen. Toen dit neit werkte heb ik teruggebeld en heb ik de Klantenservice-medewerkster het geval laten doorzetten naar een volgend niveau. Hiervan is een call aangemaakt (call 120609000018) en ik zou binnen 5 werkdagen bericht krijgen. Inmiddels zitten we op dag 6 en ik heb nog geen reactie.

Wat mij hierin opvalt, is dat de SIM wel lijkt te werken op een nieuwe telefoon en niet op oudere. Dit zou niet moeten kunnen, de HTC HD2 is niet dusdanig oud dat hji problemen moet krijgen met SIMkaarten. Ook bij de winkel waar ik het abo vandaan heb (Telecombinatieplaza in Lelystad) weten ze het niet, terwijl ze toch echt wel weten waar ze het over hebben.

Ik heb bewust gekozen voor een Telfort SIM only abo, met een 1GB databundel omdat ik vrijwel uitsluitend met WHatsapp berichten stuur en verder vrij veel op het internet zit. Nu heeft het me vooral SMS-jes gekost (geen bundel voor, dus hoge kosten) en buitenbundel kosten voor het bellen naar de klantenservice. Zonder internet is geen enkel abo interessant, dus ik hoop dat Telfort met een mogelijke oplossing komt.

Wat rondzoeken op het internet heeft me verder nog geleerd, dat er mogeljik wat problemen waren met een batch SIM kaarten, ligt het daaraan? Daarnaast is het vermelden wellicht waard, dat er altijd Data-roaming aan moet staan omdat Telfort via het KPN netwerk wordt doorgegeven.

Ik hoor graag wat ik kan doen, behalve de originele ROM terugzetten of een andere telefoon kopen, het heeft altijd gewerkt en moet nu dus ook werken.
icon

Beste antwoord door eimiben 28 juni 2012, 14:48

Zo. even een update. Zaterdag bij mijn telecom winkel geweest. Daar hebben ze mijn nummer aan een nieuwe SIM gekoppeld. In eerste instantie leek het even te werken, maar nog steeds was het een pagina die werd geladen en dan niets meer.Ik moest door de week maar eens terugkomen, dan kon hij de Telfort dealer-service bellen.

dinsdag open gsm map geinstalleerd en daar bleek dat de telefoon wel kon pingen, data downloaden met ca 1.2 Mb maar upload deed niets. inmiddels staat er een CyanogenMod ROM op. gisteren de settings nogmaals volgens het boekje gedaan en voila!

Ik zit nu via Wifi-tethering te internetten.

Conclusie: SIM niet goed. vervangen en opgelost.
Bekijk reactie

7 reacties

Nog een aanvulling.

Ik heb op mijn telefoon de SIM van mijn vrouw geprobeerd. Zij heeft een Hi-abo, dus ook via het KPN netwerk. Als er verbinding is, zie ik meteen het cloud-symbooltje in te system-bar, ten teken dat het werkt. De instellingen van de APN zijn wezenlijk anders, er staat geen proxy en poort ingevuld en bij het APN-type staat naast default ook nog supl ingevuld.

Ik ga straks nog even kijken of ik een andere Telfort sim kan vinden om te testen.
Probeer de volgende instellingen eens want die op de site kloppen voor geen meter:

• Naam: Telfort
  • APN: internet
  • Proxy: niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld
  • Wachtwoord: Niet ingesteld
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: http://mms
  • MMS-Proxy: 193.113.200.195
  • MMS-Poort: 8080
  • MCC: 204
  • MNC: 12
  • Verificatietype: niet ingesteld
  • Type toegangspunt: default,supl,mms
  • APN-protocol: IPv4
  • Drager: niet gespecificeerd
Let op: Dit is ook de enige APN die ik aangemaakt heb. Dus geen aparte meer voor internet en mms. Alleen deze dus.
Probeer de volgende instellingen eens want die op de site kloppen voor geen meter:

• Naam: Telfort
  • APN: internet
  • Proxy: niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld
  • Wachtwoord: Niet ingesteld
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: http://mms
  • MMS-Proxy: 193.113.200.195
  • MMS-Poort: 8080
  • MCC: 204
  • MNC: 12
  • Verificatietype: niet ingesteld
  • Type toegangspunt: default,supl,mms
  • APN-protocol: IPv4
  • Drager: niet gespecificeerd
Let op: Dit is ook de enige APN die ik aangemaakt heb. Dus geen aparte meer voor internet en mms. Alleen deze dus.

@Bart, ik was net bezig deze in te voeren. Vreemd genoeg kreeg ik de eerste keer dat ik de browser opende, keurig het telfort wap schermje. Ik dacht dat ik mijn wifi aan had staan, dus sloot de browser, checkte de wifi, die uitstond en probeerde het nogmaals. (hoop doet leven) Weer als vanouds, geen verbinding. Na ca 1 minuut de melding dat de site neit te vinden is, of ik wel een verbinding heb gemaakt...

Nog even nakijken hoor, moment.

Ok, ik had alleen het verificatietype nog op PAP staan. De drager komt niet in mijn instellingen voor, ik heb een niet-officiele ROM, dus het kan zomaar anders wezen.

Krijg nu meteen het schwerm Webpagina niet beschikbaar. Ik ga maar eens proberen ALLES in te vullen, behalve de gebruikersgegevens.. Kijken wat dat brengt.

>> Vervolg: Geen verschil... Wat me wel opvalt, is dat het lijkt of er wel wat wordt uitgezonden, maar dat er gewoon geen reactie komt vanaf de server. Het uitgaande icoontje licht op, maar het binnenkomende icoontje niet. Nu heb ik dus eigenlijk ALLES ingevuld; zowel de internet proxy, als de MMS proxy enz. Ich bin überfragt..

Enige mogelijke oplossing zou kunnen zijn een andere Telfort-SIM, daarvoor moet ik even langs de telecomwinkel. stay tuned
Zo. even een update. Zaterdag bij mijn telecom winkel geweest. Daar hebben ze mijn nummer aan een nieuwe SIM gekoppeld. In eerste instantie leek het even te werken, maar nog steeds was het een pagina die werd geladen en dan niets meer.Ik moest door de week maar eens terugkomen, dan kon hij de Telfort dealer-service bellen.

dinsdag open gsm map geinstalleerd en daar bleek dat de telefoon wel kon pingen, data downloaden met ca 1.2 Mb maar upload deed niets. inmiddels staat er een CyanogenMod ROM op. gisteren de settings nogmaals volgens het boekje gedaan en voila!

Ik zit nu via Wifi-tethering te internetten.

Conclusie: SIM niet goed. vervangen en opgelost.
tenslotte nog even ter aanvulling. Na het wisselen van de SIM werkt hetinternet echt perfect. lekker snel en altijd beschikbaar. 

een nadeel is echter, dat Telfort nooit meer heeft gereageerd. Ook al niet vanwegen het feit dat ik dus bijna 3 weken (!) geen internet had, doordat de lsimkaart niet goed werkte.

een beetje jammer.
Badge
@eimiben,

Onze excuses voor het ongemak. Maak in een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres aan mij kenbaar zodat ik kan kijken wat ik voor u kan betekenen.

Laïla
Laatste update:

Reactie gehad van Telfort. Ik krijg een en ander vergoed en de excuses voor het uitblijven van een reactie van de klantenservice. Al met al netjes en goed opgelost. Het blijft vreemd dat het aan de Sim kaart lag, maar ik been allang blij...

Reageer