Ik heb allerlei instellingen geprobeerd, alle Gingerbread en ICS telefoon instellingen bekeken, maar ik kom niet op het internet. De ene keer krijg ik de melding dat de website wap.telfort.nl niet bereikbaar is, de andere keer opent de browser zich met een blank scherm en een voortgangs balkje, dat op zo'n 10 tot 15% blijft hangen. Naast de Miui ROM die ik al een half jaar heb draaien zonder problemen, heb ik inmiddels nog een andere ROM geprobeerd, waarmee ik ook niet op het internet kom. De SIM is in meerdere andere telefoons geprobeerd, met wisselend resultaat.
- Nokia N97 mini; wel verbinding met Vodafone, met Telfort geen verbinding te krijgen, handmatig ingesteld volgens website, niets werkt.
- Nokia 6300; geen verbinding te krijgen via Telfort
- Samsung Galaxy IIs (nieuw, bij telecom-winkel, zo uit de verpakking) wel verbinding met internet, ook nog eens snel..
- HTC Wildfire S (van mijn vrouw) wel verbinding met internet, ook nog eens snel..
Ik heb dit op 9 juni gemeldt aan de klantenservice, die mij gevraagd hadden om het op een andere telefoon te proberen. Toen dit neit werkte heb ik teruggebeld en heb ik de Klantenservice-medewerkster het geval laten doorzetten naar een volgend niveau. Hiervan is een call aangemaakt (call 120609000018) en ik zou binnen 5 werkdagen bericht krijgen. Inmiddels zitten we op dag 6 en ik heb nog geen reactie.
Wat mij hierin opvalt, is dat de SIM wel lijkt te werken op een nieuwe telefoon en niet op oudere. Dit zou niet moeten kunnen, de HTC HD2 is niet dusdanig oud dat hji problemen moet krijgen met SIMkaarten. Ook bij de winkel waar ik het abo vandaan heb (Telecombinatieplaza in Lelystad) weten ze het niet, terwijl ze toch echt wel weten waar ze het over hebben.
Ik heb bewust gekozen voor een Telfort SIM only abo, met een 1GB databundel omdat ik vrijwel uitsluitend met WHatsapp berichten stuur en verder vrij veel op het internet zit. Nu heeft het me vooral SMS-jes gekost (geen bundel voor, dus hoge kosten) en buitenbundel kosten voor het bellen naar de klantenservice. Zonder internet is geen enkel abo interessant, dus ik hoop dat Telfort met een mogelijke oplossing komt.
Wat rondzoeken op het internet heeft me verder nog geleerd, dat er mogeljik wat problemen waren met een batch SIM kaarten, ligt het daaraan? Daarnaast is het vermelden wellicht waard, dat er altijd Data-roaming aan moet staan omdat Telfort via het KPN netwerk wordt doorgegeven.
Ik hoor graag wat ik kan doen, behalve de originele ROM terugzetten of een andere telefoon kopen, het heeft altijd gewerkt en moet nu dus ook werken.
Beste antwoord door eimiben
dinsdag open gsm map geinstalleerd en daar bleek dat de telefoon wel kon pingen, data downloaden met ca 1.2 Mb maar upload deed niets. inmiddels staat er een CyanogenMod ROM op. gisteren de settings nogmaals volgens het boekje gedaan en voila!
Ik zit nu via Wifi-tethering te internetten.
Conclusie: SIM niet goed. vervangen en opgelost.