Geen mobiel internet of mms op HTC ONE V

• 23 mei 2012
  • 23 reacties
  • 4820 keer bekeken

Badge
Ik ben van prepaid zonder internet overgestapt naar sim-only met een internetbundel. Ik krijg internet en mms met geen mogelijkheid aan de praat. Er wordt wel een verbinding gemaakt (ik zie een icoontje dat afwisselend H, G of 3G laat zien, en ook de pijltjes geven activiteit aan, beide richtingen op), maar webpagina's openen levert "authentication via the proxy server was unsuccesful" op en de teletekst app laat "connect to /193.113.200.195:8080 timed out" zien.

Interessant genoeg werkt ping wel (zij het met lange tijden in de buurt van 1000 msec), met andere woorden er is inderdaad een verbinding en zelfs name server lookups werken, maar echte data wordt ergens tegengehouden.

Ik heb uiteraard de klantenservice gebeld, deze kan echter alleen de website voorlezen en neemt het me zelfs min of meer kwalijk dat ik een toestel heb dat niet in hun lijstje staat (want te nieuw). Er werd me ook aangeraden om het toestel een paar minuten de tijd te geven "om de nieuwe instellingen te verwerken" - hij hoefde nog net niet naar de psychiater.

Iemand hier enig idee?

23 reacties

Badge
Nadat nummerbehoud heeft plaatsgevonden wordt de eindfactuur opgemaakt. De eindfactuur wordt rond 22 juli opgemaakt, de teveel betaalde kosten worden dan in mindering gebracht.

Laïla
Badge
Ik vind het ook jammer; dank voor de medewerking qua nummerbehoud.

Overigens is er nu toch abonnementsgeld afgeschreven, dat was niet de afspraak. Kan ik er vanuit gaan dat dat nog verrekend gaat worden in een eindafrekening? Uiteraard betaal ik die paar telefoontjes en sms'jes gewoon.
Badge
@laserbean,

Erg jammer dat het zo is gelopen, nogmaals mijn excuses voor de gang van zaken. Het verzoek om uw nummer over te nemen is goedgekeurd

Laïla
Badge
Bevestiging is binnen, dat is dan wel weer netjes afgehandeld. Succes allemaal.
Badge
De tijd is verstreken en het probleem is niet opgelost. Ik geef het op; ik heb mij zojuist aangemeld bij een andere provider. Zouden jullie mij nog even willen bevestigen dat Telfort gaat meewerken aan deze overgang, dat ik mijn nummer behoud en dat daarna mijn contract wordt ontbonden?
Badge
@laserbean,

Wij vinden het vervelend dat wij het probleem nog niet voor u hebben opgelost. Het heeft niets te maken met uw type toestel, het ligt aan onze kant. Ik kan u niet uitleggen wat het probleem exact is. Ik heb uw ongenoegen kenbaar gemaakt bij de betreffende afdeling, er wordt opnieuw contact met u opgenomen. Nogmaals mijn excuses voor al het ongemak.

Laïla
Badge
Wat is er nou zo ingewikkeld? Mijn type toestel? Mijn nummer? Ik lees net dat al meer dan de helft van alle Nederlanders een smartphone heeft. Behandel mij zoals al die anderen en het is geregeld. En leg nu ook eindelijk eens uit wat het probleem is. Dat mag best technisch, graag zelfs. Moeilijke woorden zoek ik wel op.
Dit is echt een mega-faal.
Ik heb totaal niet het idee dat er aan gewerkt wordt. Ik krijg geen verzoeken om informatie (logbestanden, een diagnostisch appje, probeer eens dit, probeer eens dat, dingen die je zou verwachten als er een probleem is zonder oplossing - afgezien van het lachwekkende "zet hem nu eens uit en aan", ook al weer wéken geleden).
Maar goed, jullie vinden het dus ook vervelend. Dat ik zo zeur, dat dit klanten gaat kosten of oprecht dat jullie er al een maand niet in slagen het juiste schakelaartje om te zetten?

Ik zou het op prijs stellen als dat "op de hoogte houden" via dit forum gaat, dan weten anderen ook waar ze aan beginnen. En dan dus met inhoud en zo, dit is geen update.
Badge
@tomduursma,

Als u nog steeds problemen ervaart, dan laat ik het graag voor u uitzoeken. Maak in een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres aan mij kenbaar.

@laserbean,

Wij vinden dit ook erg vervelend. Als het niet zo ingewikkeld was, dan was het probleem al opgelost. Mijn collega houdt u op de hoogte. De afspraak die u met mijn collega heeft gemaakt is uw goed recht!

Laïla
Badge
Na het één en ander uitgeprobeerd te hebben, kwam ik op de volgende instellingen die wel lijken te werken. Hopelijk hebben anderen hier ook wat aan.
  • Naam: Telfort
  • APN: internet
  • Proxy: niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld
  • Wachtwoord: Niet ingesteld
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: http://mms
  • MMS-Proxy: 193.113.200.195
  • MMS-Poort: 8080
  • MCC: 204
  • MNC: 12
  • Verificatietype: niet ingesteld
  • Type toegangspunt: default,supl,mms
  • APN-protocol: IPv4
  • Drager: niet gespecificeerd
Let op: Dit is ook de enige APN die ik aangemaakt heb. Dus geen aparte meer voor internet en mms. Alleen deze dus.

Ik zie APN-protocol trouwens nergens staan, wel MMS-protocol; deze staat op WAP 2.0.
Anyway, met deze instellingen kan ik wel pingen met de app IP Tools (normale pingtijden) maar een niveau hoger wordt alles nog steeds tegengehouden. Omdat het dus niet aan mijn toestel of mijn instellingen ligt maar aan iets anders bij Telfort zelf.

@JuanCarlos1966
Tja, wat heb ik daar aan? Gefeliciteerd dat het bij jou prima werkt! Bij mij dus niet. Een extern bedrijf is er mee bezig, aldus Telfort. Al een maand bijna... ben benieuwd wat er nu eigenlijk echt gebeurt. In ieder geval hoef ik voorlopig ook niets te betalen maar kan alleen maar wifi'en, bellen en sms-en. Ook mooi.

@Webcare
Misschien weer eens tijd voor een update? Hoe dicht zijn "ze" bij een oplossing? Zoals ik met uw collega heb afgesproken ben ik, als het eind volgende week niet werkt, weg als klant. Ik geloof werkelijk niet dat het zó ingewikkeld kan zijn.
Badge
Ik ben van prepaid zonder internet overgestapt naar sim-only met een internetbundel. Ik krijg internet en mms met geen mogelijkheid aan de praat. Er wordt wel een verbinding gemaakt (ik zie een icoontje dat afwisselend H, G of 3G laat zien, en ook de pijltjes geven activiteit aan, beide richtingen op), maar webpagina's openen levert "authentication via the proxy server was unsuccesful" op en de teletekst app laat "connect to /193.113.200.195:8080 timed out" zien.

Interessant genoeg werkt ping wel (zij het met lange tijden in de buurt van 1000 msec), met andere woorden er is inderdaad een verbinding en zelfs name server lookups werken, maar echte data wordt ergens tegengehouden.

Ik heb uiteraard de klantenservice gebeld, deze kan echter alleen de website voorlezen en neemt het me zelfs min of meer kwalijk dat ik een toestel heb dat niet in hun lijstje staat (want te nieuw). Er werd me ook aangeraden om het toestel een paar minuten de tijd te geven "om de nieuwe instellingen te verwerken" - hij hoefde nog net niet naar de psychiater.

Iemand hier enig idee?

Hallo,

Onzin van de klantenservice.

Heb sinds 02-06-2012 ook abonnement van Telfort met 1000MB internetbundel.
Dit in combinatie met HTC One X, dus het grotere broertje.

Kom van T-Mobile prepaid, dat is omgezet met nummerbehoud naar Telfort.
En sinds 02-06-2012 werkt alles gewoon zoals het wezen moet.
Dus bellen, sms, internet, nergens problemen mee.

Mvg.

JuanCarlos1966
@tomduursma,

Als ik het goed begrijp kunt u geen gebruik van mobiel internet maken? Vanaf wanneer is dat en heeft u de netwerkverbinding al uit en aangezet?

Daphne

Nee, nu kan ik ineens wel weer op internet maar het gaat alles behalve snel, ook ontvang ik pas whatsapp als ik mijn twitter refresh. Ik heb al 1000x mijn internet aan en uitgezet maar het helpt niks..

Tom
Badge
Dank. Helaas werkt dat niet voor mij. Het probleem zit duidelijk op een ander niveau, ik heb namelijk wel verbinding (ping requests werken wel, bijvoorbeeld) maar kan geen echte data ontvangen of verzenden. Alsof er allerlei poorten dichtzitten of zo. Hopelijk hebben anderen er wel iets aan!
Na het één en ander uitgeprobeerd te hebben, kwam ik op de volgende instellingen die wel lijken te werken. Hopelijk hebben anderen hier ook wat aan.
  • Naam: Telfort
  • APN: internet
  • Proxy: niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld
  • Wachtwoord: Niet ingesteld
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: http://mms
  • MMS-Proxy: 193.113.200.195
  • MMS-Poort: 8080
  • MCC: 204
  • MNC: 12
  • Verificatietype: niet ingesteld
  • Type toegangspunt: default,supl,mms
  • APN-protocol: IPv4
  • Drager: niet gespecificeerd
Let op: Dit is ook de enige APN die ik aangemaakt heb. Dus geen aparte meer voor internet en mms. Alleen deze dus.
Ook hier zijn er problemen met internet met de standaard instellingen zoals die op de Telfort site vermeld staan.
Als ik die invul dan krijg ik met geen mogelijkheid een internet verbinding. Gebruik ik de standaard toestel (ICS) instellingen op mijn SGS2 dan heb ik wel internet, maar mms-en lukt dan niet.

Met deze instellingen heb ik wel internet (misschien kan het anderen ook helpen als tijdelijke oplossing):
Naam: Telfort
APN: internet
Proxy: niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-Proxy: Niet ingesteld
MMS-Poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 12
Verificatietype: niet ingesteld
Type toegangspunt: default,supl
APN-protocol: IPv4
Drager: niet gespecificeerd
Badge +2
@tomduursma,

Als ik het goed begrijp kunt u geen gebruik van mobiel internet maken? Vanaf wanneer is dat en heeft u de netwerkverbinding al uit en aangezet?

Daphne
ook ik heb problemen met internet op mijn htc one v. toen ik hem net binnenkreeg deed het eerst een dag of 6 niet. Toen heb ik gebeld met de klantenservice die alles van de website heeft op zitten lezen. Ik ben niet verder gekomen dan waar ik al was. En opeens uit het niks kon ik op internet. Dus ik helemaal blij enzovoort, totdat mijn internet het wéér niet deed en ik weer afhankelijk was van WIFI. Ik ben niet van plan weer de klantenservice te bellen dus ik hoop dat ik hier geholpen kan worden.
Badge
Update:
Inmiddels heeft Telfort contact opgenomen en een redelijke vergoeding aangeboden die ik heb geaccepteerd in afwachting van de echte oplossing. Die misschien nog wel twee weken op zich laat wachten..
Badge +2
@Laserbean,

Mijn excuses dat u tot op heden geen gebruik van mobiel internet kunt maken en dat er geen persoonlijk contact is gelegd. Namens Laila, gaan mijn collega's en ik voor u aan de slag.

Daphne
Badge
Omdat Telfort naar eigen zeggen niet op privéberichten reageert, ook maar hier geplaatst:

Beste Laila,

Die "andere afdeling" zou binnen 5 werkdagen iets van zich laten horen maar dat is niet gebeurd, op een onzin-sms'je dat iedereen gekregen heeft na dat ik mijn toestel uit en aan moest zetten. Het werkt nog steeds niet, op één (1) teletekstpagina na die ik heb kunnen lezen, maar die zal nog wel in een of andere cache hebben gezeten.

Ik krijg geen enkele respons van jullie, niet via het forum, niet van die "andere afdeling" en niet van u dus ik ga nu een betrouwbaardere provider zoeken, tenzij binnen twee dagen alles geregeld is én ik niets heb hoeven te betalen voor de periode waarin het niet gewerkt heeft.

Uiteraard hoef ik mij niet gebonden te voelen aan een contract dat jullie zelf op geen enkele manier respecteren.Uitermate teleurstellend.
Badge
update: ik lees nu dat het relevant is dat ik mijn nummer heb laten behouden. Dat jullie dat ook weten. Wanneer krijg ik iets te horen?
Badge
sms ontvangen dat ik mijn toestel moet resetten. Dit helpt echter niets. Wat nu?
Hier exact hetzelfde probleem, maar dan op een Samsung Galaxy Note.

Gisteren gestart met sim-only met internet bundel. Wisselend 3G / H+ icoontjes en flink wat geknipper van de pijltjes ( vooral de verzend pijl, de ontvangst pijl doet niet veel)

Tweemaal met klantenservice de instelling langs gelopen, maar zonder succes; "authentication via the proxy server was unsuccesful"

Als het toestel net is ingeschakeld wil de eerst opgevraagde internet pagina wel laden, maar slechts gedeeltelijk. tot nu toe maar 212 KB gedownload (na een dag)
Badge
Welkom op het forum laserbean! Graag bekijk ik de netwerkinstellingen voor u. Maak in een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres aan mij kenbaar.

Laïla

Reageer