geen mobiel internet met samsung galaxy gio

  • 11 september 2012
  • 13 reacties
  • 3336 keer bekeken

Badge
Na diverse pogingen geef ik het op. Krijg geen mobiel internet op mijn samsung galaxy gio. Zowel handmatig instellen als automatisch instellen, levert het zelfde resultaat.
Is er iets met de instellingen aan de Telfort kant of ligt het toch aan mijn instellingen?

13 reacties

Badge
Is de dataverbinding in de statusbalk zichtbaar?
Heb je de toestelinstellingen van Telfort overgenomen?

Geef eens wat meer info over:
- Abo of simonly?
- Simlockvrij toestel?
- Androidversie?
- Roaming aan/uit?

En onder Instellingen mobiel netwerk:
- Netwerkmodus:

Toeganspunten:
- APN:
- Proxy:
- Poort:
Badge
Hierbij de extra info:

Ja, de 3G in de statusbalk is zichtbaar en pijltjes in- en uit geven ook dataverkeer aan

Abo of simonly? SIM ONLY
- Simlockvrij toestel? Simlock vrij
- Androidversie? 2.3
- Roaming aan/uit? roaming aan

En onder Instellingen mobiel netwerk:
- Netwerkmodus: heb ik niet staan

Toeganspunten:
- APN: Telfort Spot
- Proxy: 193.113.200.195
- Poort: 8080
Badge
Probeer het eens met de volgende settings:

Haal de waarde van de volgende Toeganspunten weg:
- Proxy: 
- Poort:
Badge
Dank voor je suggestie. Ik heb dit idd gedaan en kreeg direct enkele whatsapp berichten binnen, dus je zou denken probleem opgelost. Echter direct daarna is de verbinding weer verbroken en krijg ik geen internet meer.
Het lijkt de goede weg maar helaas kortstondig.
Badge
Heb je het toestel herstart?
Badge
ja zeker 🙂
Badge
Voor alle duidelijkheid - je kunt een dataverbinding hebben zonder dat je daadwerkelijk kunt internetten.

Let tijdens het testen op dat je op een plek bent waar je daadwekelijk verbinding kunt hebben. In theorie kun je een 3G verbinding hebben die te traag is om te kunnen internetten.

Test het volgende eens:

Toegangspunten bewerken:
- Naam: Telfort internet
- APN: internet
Badge
helaas dat werkt ook niet. Wellicht goed om te weten is dat MMS ook niet werkt.
Badge
Heeft het ooit wel gewerkt? Of ben je een nieuwe klant? Heb je het toestel pas?
Badge
beide ja, nieuw abonnement (Telfort) en nieuwe telefoon.

Internet op Telfort op een ander toestel heb ik nog niet geprobeerd

Met andere Sim-kaart, internet aan de praat krijgen op het toestel heb ik ook nog niet geprobeerd.
Badge
Uit je eerdere posting begrijp ik dat Whatsapp even heeft gewerkt.  Heb je andere programma's die wel gegevens synchroniseren?
Badge
uit het overzicht van mijn abonnement staat dat ik nog niks aan MB's heb gebruikt.
Badge
Al wat meer geprobeerd?

Reageer