Geen mobiel internet in de Kuip

• 7 november 2014
  • 15 reacties
  • 1582 keer bekeken

Reputatie 1
Mijn vrienden zitten allemaal vrolijk te appen, instagrammen, facebooken en snapchatten in de Kuip. En zo het thuisfront te laten meegenieten van de mooie sfeeracties en doelpunten. Allemaal lachen, gieren, brullen en plezier met hun smartphone zoals het hoort. Helaas zit ik met Telfort en verdwijnt mijn internet standaard als sneeuw voor de zon als ik maar in de buurt kom van een drukke Kuip en heb ik niks aan mijn gloednieuwe LG G3.

En zo genieten mijn vrienden van hun T-Mobile en Vodafone abonnement en heb ik elke keer weer spijt dat ik bij Telfort zit.

Na tientallen jaren trouw te zijn gebleven aan Telfort stap ik volgend jaar over.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

15 reacties

Badge +2
De oplossing is simpel; hiervoor heb je een 4G bundel nodig. De structuur en vormgeving van het stadion, met diktes, bouwmaterialen etc laat weinig ruimte voor een 3G signaal. Reken je daarnaast mee dat er in een (over)volle Kuip een hoop mensen op een kluitje zitten, dan is het niet gek dat de 3G capaciteit zijn max zo bereikt. Een van de eigenschappen van 4G is dat het beter door diktes van muren / isolaties etc heen komt. Wanneer je optimaal van je toestel gebruik maakt en dus de 4G bundel af neemt, kan je alles wat je vrienden kunnen én meer, want kpn heeft het beste (4G) netwerk met de beste landelijke dekking. Nou is het fijne aan Telfort ook nog dat de 4G bundel maandelijks aan of uit te zetten is, dus ik zou zeggen; probeer het uit.

Persoonlijk heb ik net mijn 4G abo omgezet naar 3G prepaid (tijdelijk) en ik merk direct dat ik 10x trager internet heb, én bijvoorbeeld in tunnels met de trein van het traject Barendrecht - Rotterdam geen bereik heb, terwijl ik dat met 4G wel had....
Reputatie 1
Hartelijk dank voor je uitvoerige reactie! Klinkt erg plausibel allemaal, maar het gekke is dat zeker 3 van mijn 4 vrienden een oude iphone 4 of 5 hebben zonder 4G en die hebben wel altijd prima verbinding..
Maar ik vind jouw theorie de moeite waard om uit te proberen.

Ik laat je het resultaat dan weten.
Reputatie 3
@vurnen,

Eén ding is wel zeker; toen al jouw vrienden zaten te appen, instagrammen, facebooken en snapchatten in de Kuip, kon jij live meegenieten van de mooie sfeeracties en doelpunten. 😉 Uiteraard is dit hartstikke vervelend. Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen met 4G en verneem het graag als jij nog steeds problemen ervaart.

Ingrid
Badge +2
@vurnen; heb je trouwens een geknipte simkaart of net een nieuwe gehad. Vaak blijken oudere simkaarten lichte beschadigingen te hebben die de stabiliteit en dekking beïnvloeden.

Ben benieuwd naar je 4G ervaringen.
Reputatie 1
@ingrid haha ja dat is zo.
@mathijs1986 ik had geen geknipte simkaart. Deze was net een jaar oud. Nu heb ik met mijn 4G verbinding dus een nieuwe simkaart ontvangen.

Ik ben nog niet in de kuip geweest maar kan alvast mijn eerste bevindingen delen.

Positief:
4G is duidelijk veel sneller en brengt mijn toestel echt tot wasdom. Na jaren 3G te hebben gebruikt en sceptisch te zijn geweest over de toegevoegde waarde van 4G snap ik het nu wel.

Negatief:
@Mathijs1986 jouw bewering dat 4G krachtiger is en daarom ook door meer obstakels heen kan werd op dag 2 direct ontkracht na een bezoek aan poppodium Bird onder de hofbogen. Ja ok, we praten dan wel over een betonnen bunker inclusief stevige geluidsisolatie, maar dit was wel even en domper.. Ik vraag me ten sterkste af of het de lakmoesproef van de een volle kuip doorkomt 😉 Aanstaande zaterdag weten we meer!
Badge +2
Door meer wil niet zeggen door alles ;)
Ben benieuwd naar de 'de Kuip'-proef.
Reputatie 1
Zo nu eindelijk een update. Gister eindelijk weer in de Kuip geweest (en uiteraard genoten van een geweldige wedstrijd!) tussendoor nog mijn 4G verbinding op de proef gesteld.

Ok.. wat ging goed:
-Ik had rondom de kuip nog prima verbinding. Dit was met 3G vanaf de tram al verdwenen. Zodoende kon ik nog whatsappen met mijn vrienden over mijn locatie en tijd van aankomst. Hier was ik heel blij mee.
-In het stadion had ik ook prima verbinding. Teletekst, instagram en whatsapp ging prima.

Daarna gebeurde waar ik bang voor was.. bij aanvang van de wedstrijd toen de Kuip eenmaal vol was begon het te haperen. En toen de wedstrijd aan de gang was kon ik niks meer..:-( Dit was precies hetzelfde als mijn 3G verbinding helaas..

Er was gelukkig wel een klein verschil.. waar 3G het vervolgens helemaal niet meer deed, lijkt 4G nog wel echt moeite te blijven doen om de verbinding in stand te houden. De verbinding bleef dus wel, maar de snelheid werd minder. Dit maakte teletekst dus nog wel mogelijk en kon ik de overige standen in de gaten houden.

Al met al denk ik dat 4G inderdaad een verbetering is maar niet helemaal wat ik ervan had verwacht. Ook nu zag ik weer mijn buurvrouw tijdens de pauze facebooken wat met mijn toestel onmogelijk was geworden.. ik weet niet welke provider zij had, maar dit geeft mij toch wel weer het gevoel dat ik bij de verkeerde provider zit..

Dit was test n=1. Ik zal voor de validiteit dit nog een aantal keer testen.

(Signaal schommelde tussen de -98dbm en -100dbm)
Badge +2
@vurnen,

Wat een heerlijke uiteenzetting en ik kijk uit naar de volgende update! Het doet me goed dat je toch een verschil merkt (ook al is deze klein). Wel jammer dat je geen gebruik van Facebook kon maken zoals je buurvrouw (weet je zeker dat ze een actieve verbinding had of door een 'reeds gebufferde TL' aan het scrollen was? ;)). Hoe dan ook, houd ons op de hoogte van jouw bevindingen.

Daphne
Reputatie 1
Excuses voor de oude up.

Maar na 8 maanden helaas nog geen fatsoenlijke 4G verbinding in de kuip. Als je T-mobile hebt dus wel prima verbinding.

Vind het toch wel tegenvallen van het "beste" netwerk van NL.
Badge +2
Wellicht kan Telfort eens met je mee kijken of er vanuit hun kant iets aan te doen valt.
Badge +2
@ Vurnen, er staat een vraag uit over het netwerk/de verbinding in dat gebied. Zodra ik meer weet meld ik je opnieuw.
Badge +2
Goedemorgen Vurnen, het volgende heb ik ontvangen:

Wij hebben onderzoek gedaan naar postcode 3077AA Rotterdam (Van Zandvlietplein 1) klacht Omschrijving; slechte dekking in de Kuip.
Op deze locatie is volgens ons dekkingsinformatie systeem goede dekking aanwezig voor GSM, UMTS en 4G. In de Kuip zijn meerdere repeaters geplaatst ivm de dekking in het stadion. Op de repeaters en op de zendmasten in de omgeving zijn geen actuele storingen of andere klant klachten geregistreerd. De dekking is goed in de kuip.
Reputatie 1
Hoi Daphne, dank voor het uitzoeken. Let wel dat dit tijdens de wedstrijden is in een volle kuip. Weten jullie daar iets over te zeggen?

Goedemorgen Vurnen, het volgende heb ik ontvangen:

Wij hebben onderzoek gedaan naar postcode 3077AA Rotterdam (Van Zandvlietplein 1) klacht Omschrijving; slechte dekking in de Kuip.
Op deze locatie is volgens ons dekkingsinformatie systeem goede dekking aanwezig voor GSM, UMTS en 4G. In de Kuip zijn meerdere repeaters geplaatst ivm de dekking in het stadion. Op de repeaters en op de zendmasten in de omgeving zijn geen actuele storingen of andere klant klachten geregistreerd. De dekking is goed in de kuip.
Reputatie 1
Ok leuk de post herhalen.. ik had hem gelezen..

Inmiddels heb ik zelf iets gevonden wat op een oplossing lijkt. Heb zelf een nieuwe custom ROM geflashed op mijn LG G3. Ik heb in ieder geval iets meer verbinding in een volle Kuip. Tijdens de rust met waarschijnlijk verhoogde internet activiteit hield hij er mee op. Maar daar kan ik mee leven.

Een tip aan jullie is dus dat de ROM versie invloed kan hebben op dataverbinding.
Het werkt nog niet.
Tijdens de wedstrijd op zondagmiddag 26-2-17 in de Kuip waar ik bij was in vak T had ik geen bereik of verbinding.
Zelfde in vak FF op zondagmiddag 23-10-16: geen bereik.
Helaas toch wel.

(Telfort 4G, iPhone 6 en Whatsapp en TT.)