beantwoord

Geen mobiel internet bij nieuw SIM-only abonnement

• 25 juli 2016
  • 7 reacties
  • 136 keer bekeken

Eergisteren overgestapt naar een SIM-only abonnement met data. Het toestel is een Nokia Lumia 530. Net als vroeger gaat bellen en sms'en prima, maar het internet doet het nog niet. Eerder vandaag terug naar de winkel gegaan, maar de medewerker daar kon niets oplossen en heeft mij aangeraden om contact met de klantenservice op te nemen!

Ik heb alle stappen van de 'Mobile internet werkt niet' pagina uitgevoerd, maar tevergeefs.

Geen storingen in mijn buurt; bereik is prima; alle toestelinstellingen kloppen (hoewel 'Verificatietype' zit vast op 'PAP' - het veldje kan niet bewerkt worden); internetbundel is actief m.i.v. 24 juli (gisteren); heb handmatig de KPN-netwerk geselecteerd; netwerkmodus is '3G' (de Lumia 530 steunt 4G niet); telnr. is niet geblokkeerd; en Windows 8.1 is de OS.

Help!
icon

Beste antwoord door gwn3 28 juli 2016, 11:31

Bedankt voor jouw gegevens! Ik heb het een en ander in het systeem aangepast. Graag je telefoon helemaal uitschakelen en daarna weer inschakelen. Laat je even weten als het probleem nu is opgelost?

Opgelost! Bedankt, Stephen!
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Bij nader onderzoek heb ik geconstateerd dat het iets met het abonnement heeft te maken en niet het toestel.

Als ik deze SIM-kaart in een ander toestel plaats, krijgt het andere toestel geen data-verkeer.
Als ik een andere SIM-kaart (van een Telfort-abonnement met werkende data) in de Lumia plaats, doet-ie het wel en krijgt de Lumia 3G data.
Leon? Jurgen? Stephen? Daphne? Kan iemand mij helpen?
Bump
Reputatie 8
Badge +16
Hallo gw3, welkom op het forum! Wat vervelend dat je nog geen gebruik kunt maken van mobiel internet. Ik ontvang graag je naw-gegevens en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst ben ik je dan verder van dienst.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor jouw gegevens! Ik heb het een en ander in het systeem aangepast. Graag je telefoon helemaal uitschakelen en daarna weer inschakelen. Laat je even weten als het probleem nu is opgelost?

Opgelost! Bedankt, Stephen!
Reputatie 8
Badge +16
Graag gedaan! 😃