beantwoord

geen mobiel internet alcatel

• 6 februari 2013
  • 10 reacties
  • 3428 keer bekeken

Sinds 1 februari heb ik een abbonement met 500 mb internet, maar het werkt niet op mijn telefoon (alcatel OT 995). Ik heb de handmatige instelling doorlopen, ik heb de telefoon weer teruggezet naar fabrieksinstelling en op 5-2 heb ik even internet gehad, maar dat was van korte duur. Ik las in de andere vraagstellingen dat een zelfde probleem was opgelost met een nieuwe simkaart en een ander had een blokkade in zijn telefoon zitten. Kan dit bij mij ook nagekeken worden voordat ik het toestel terugstuur voor reparatie?

Met vriendelijke groet,
Mireille
icon

Beste antwoord door Denise 6 februari 2013, 14:13

@Mamaloe,

Welkom op het forum! Erg vervelend dat je nu geen gebruik kunt maken van jouw databundel. Heb je deze stappen doorlopen? Wat krijg je precies voor melding te zien als je probeert verbinding te maken met mobiel internet?

Denise
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@Mamaloe,

Graag gedaan! En fijn dat alles weer werkt!

Denise
Dag Denise,

Gisteren heeft een meneer van de telfort winkel naar mijn telefoon gekeken en wat aan de instellingen aangepast en alles werkt weer!! Heel erg fijn.
Jullie hebben mij prima geholpen en ik wil jullie dan ook complimenteren met jullie service.

Bedankt en vriendelijke groet,

Mamaloe
Reputatie 3
Badge +1
@Mamaloe,

Vervelend om te lezen dat de problemen zijn verergerd.
Mijn collega heeft zojuist contact met jou opgenomen. Zichtbaar is dat je wel contact maakt met het KPN-netwerk.
Ik hoorde dat je vandaag in Nederland bent, graag verneem ik of je dezelfde problemen blijft ervaren. Mocht dit zo zijn dan gaan we dit verder uitzoeken. De problemen met mobiel internet zouden opgelost moeten zijn zodra je goed verbonden bent met het netwerk.
Ik verneem graag van je.

Denise
Dag Denise,

Het probleem is nu verergerd, want naast het feit dat ik nog steeds geen internet  heb kan ik in Nederland nu ook niet meer bellen en niet sms'en en zijn alleen noodoproepen mogelijk.  Ik woon in Duitsland en zodra ik de grens over ben kan ik in duitsland wel bellen en sms'en??? Dit is heel vervelend want ik ben in nederland niet meer bereikbaar.  Ik hoop dat er iets aan gedaan kan worden..

Groet, Mamaloe
Reputatie 3
Badge +1
@Mamaloe,

Vervelend dat het nog niet werkt! Zoals ik in mijn eerste post aangeef werkt het naar verwachting vandaag weer. Ik wil je vragen om nog even af te wachten, ik weet namelijk niet wanneer dit precies wordt verwerkt.
Een nieuwe simkaart zal het probleem niet verhelpen, het ligt namelijk aan een fout in de netwerkinstellingen.

Denise
Dag Denise,

Gister heb je me aangegeven dat er iets niet goed stond in de instellingen en dat dit aangepast zou worden. Ik heb mijn mobiel gisteren een paar keer aan en uit gezet en zojuist weer, maar ik heb nog steeds geen internet. Is een andere simkaart een optie om uit te proberen?

Groet, Mamaloe
Reputatie 3
Badge +1
@mamaloe,

Bedankt voor jouw aanvullende gegevens. Ik heb het nagekeken en er staat inderdaad iets niet goed in de netwerkinstellingen. Dit wordt nu aangepast en naar verwachting werkt mobiel internet morgen weer. Ik adviseer je om af en toe even het toestel uit- en aan te zetten. Mijn excuses voor het ongemak!

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@mamaloe,

Vervelend dat dit niet heeft gewerkt. Ik kijk graag voor je na of de netwerkinstellingen juist staan. Maak jouw naw-gegevens en 06-nummer kenbaar via een een privébericht dan help ik je verder.

Denise
Dag Denise,

Ik heb de stappen van handmatige instellingen doorlopen van ullie site. Dit heeft niet geholpen. Toen heb ik de telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen. Er was toen heel even internet, maar was ook weer snel verdwenen en kwam ook niet meer terug. Nog een keer teruggezet op fabrieksinstellingen maar wederom zonder resultaat. Ik heb een melding gekregen over de prox ipoort, daarop de codes opnieuw ingevoerd, maar zonder resultaat en verder alleen maar dat er geen verbinding mogelijk is. Heel raar dat er wel even internet is geweest (ook te zien aan het dataverbruik) en nu helemaal niet meer.

Groet, Mamaloe

@Mamaloe,

Welkom op het forum! Erg vervelend dat je nu geen gebruik kunt maken van jouw databundel. Heb je https://"http://www.telfort.nl/mijntelfort/mobiel/toestel_sim/instellingen/handmatig/#/alcatel/ot-991-smart/internet/handmatig-instellen" doorlopen? Wat krijg je precies voor melding te zien als je probeert verbinding te maken met mobiel internet?

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@Mamaloe,

Welkom op het forum! Erg vervelend dat je nu geen gebruik kunt maken van jouw databundel. Heb je deze stappen doorlopen? Wat krijg je precies voor melding te zien als je probeert verbinding te maken met mobiel internet?

Denise

Reageer