Geen internetverbinding na doorvoeren nummerbehoud

Hallo!

Ik heb een probleem. Gisteren is mijn nummerbehoud doorgevoerd en ik heb sindsdien geen mobiel internet meer. Op "mijn telfort" staat het gewoon aangegeven en van de Telfort klantenservice kreeg ik een link toegestuurd waarbij ik instructies kon krijgen hoe ik mijn internet opnieuw in moest stellen. Het is echter zo dat dit bij mij allemaal goed is.

Inmiddels heb ik GPRS staan in beeld in plaats van gprs, wat zou betekenen dat ik wel weer verbinding heb. Ook zegt mijn telefoon dat ik verbinding heb met BIS (Blackberry Internet Service) via het mobiele netwerk. Ik kan alleen nog steeds niet pingen, whatsappen en op facebook etc via mijn mobiele netwerk.

Iemand ideeën wat er mis is en hoe ik dit kan oplossen? Ik vind het erg vervelend op deze manier.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

138 reacties

Wauw,

ik heb letterlijk, maar dan ook echt letterlijk, precies hetzelfde probleem. Inmiddels zit ik op dag 9 waarop ik geen internet heb. Ik mag hopen dat het bij jou inmiddels is opgelost? Hoe is dat gelukt? Ik ben al de telefoontjes en e-mails naar de klantenservice, zonder enig resultaat en met elke keer dezelfde vervelende tips die niet werken, meer dan spuugzat. Ik zit nog geen anderhalve maand bij Telfort, maar heb nu al spijt.
Reputatie 2
Badge +7
@LinseyJ,

Is het probleem inmiddels opgelost?

@jwdevreugd,

Het is goed te begrijpen, dat u na 10 dagen zonder mobiel internet graag weer gebruik hiervan wilt maken. Uiteraard mijn excuses voor de relatief lange oplostijd. Om voor u uit te zoeken waar het mis gaat, heb ik uw naw-gegevens, het 06-nummer en e-mailadres nodig. Via een privébericht kunt u de gevraagde gegevens aan mij kenbaar maken.

Danny
Ook ik heb sinds vorige week maandag geen mobiel internet meer . Diezelfde dag is mijn nummerbehoud ingevoerd. Mijn abonnement startte een week daarvoor en internet deed het prima.
De technische dienst heeft mij vorige week donderdag een sms gestuurd dat ze een technische analyse uitvoeren en het enige tijd kan duren. Verder heb ik niks meer vernomen. Ik heb afgelopen maandag weer de klantenservice gebeld en er werd mij verteld dat het deze week opgelost zal zijn, het is nu vrijdag en nog niks en ook geen informatie. Ik vind dat het nu wel lang genoeg heeft geduurd, en tast in het donker wat betreft hoe lang het nog gaat duren.
ik heb ook geen internetverbinding via 3g op mijn SgS+, ik heb ook nummerbehoud van mijn vorige telefoon toegepast. hopelijk kunt u mij ook helpen.
gr bob
Reputatie 2
Badge +7
@Rita1978,

Graag laat ik voor u uitzoeken wat er aan de hand is. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

@bobwana,

Gegevens ontvangen. Het wordt voor u uitgezocht.

Laïla
Ik heb ook precies het zelfde probleem.

Ik ben op 28/02/2012 van t-mobile naar telfort overgegaan (had ik dit maar niet gedaan).
Ik heb er totaal spijt van. Gelukkig heb ik een contract van een jaar.
Dit wordt ook mijn laatste jaar bij telfort. Ik heb 10 jaar ervaring met t-mobile
laatste 4 jaar met internet verbinding, nooit problemen gehad (misschien 1-2 dag(en)).
Mijn overstap is al een (groot) probleem geworden bij Telfort.

Wat heb ik nou aan een telefoon/iphone dat niet kan internetten.
Ik heb liever dat ik kan internetten dan bellen.
Ik wil ook een bezwaar maken voor de facturen die ik moet betalen voor deze tijd
zonder internet.

Ik heb enkel een bericht gekregen, dat ze bezig zijn met een technische analyse.
Verder krijg ik niks te horen. (oh wel), ze hebben me verteld dat ik nog geduld moet hebben.

Het ligt zeker niet aan mijn telefoon instellingen. Want ik had gewoon 3G internet met tijdelijke nummer (telfort zelfde simkaart). Nadat ze nummer hebben overgezet is het probleem begonnen.
Reputatie 2
Badge +7
@fener1907,

Ik begrijp dat het vervelend is dat u geen gebruik kunt maken van mobiel internet, mijn excuses hiervoor. Graag ben ik u hierbij van dienst. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laïla
Telfort,

Het moge duidelijk zijn dat hier iets goed mis gaat. Het gaat hier niet meer om uitzonderlijke gevallen, het lijkt eerder een systematische fout te zijn bij het omzetten van het nummer. Tijd om actie te ondernemen Telfort!

In mijn geval is het probleem opgelost. Ze hebben volgens de Webcare een 'reset' op mijn nummer uitgevoerd, en direct hierna had ik weer internet.

Aan andere gebruikers met hetzelfde probleem succes allemaal,
Jwdevreugd
Oeps, een kleine rectificatie van mijn vorige bericht..

Vandaag heb ik een bericht van de Webcare teruggekregen. De kosten voor het bellen naar de klantenservice en de periode dat ik geen internet had worden vergoed op de eerstvolgende rekening!

Mijn excuses voor het voorgaande bericht, ik word hier toch best wel blij van. =D>

Jw
Hey,

Dat whatsapp gedoe heeft niet met telfort te maken.
Je moet een reset kunnen doen op je whatsapp instellingen.

Bij instellingen > chatinstellingen kan je "wijzig telefoonnummer" aan klikken zodat je met je nieuwe nummer kan chatten. dan krijg je die whatsapp verificatie sms opnieuw toegestuurd.
---------------------------

Blijkbaar is de oplossing gevonden, nou wil ik ook dat mijn internet probleem wordt opgelost met dit methode.

Ik heb niet eens een antwoord gekregen op mijn prive bericht.
Reputatie 2
Badge +7
@fener1907,

Zojuist is uw telefoonnummer gereset. Graag even uw telefoon uit- en aanzetten en controleren of mobiel internet nu wel werkt. De periode dat u geen gebruik kon maken van mobiel internet heb ik voor u vergoed en €5 voor het bellen naar de klantenservice. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.

Laïla
Ik heb hem uit/aan gezet heeft niet gewerkt.
Ik heb nu ook netwerkinstellingen gereset heeft ook niet gewerkt.
Reputatie 2
Badge +7
Heeft u de mogelijkheid om uw simkaart in een andere telefoon te testen? Welke iPhone gebruikt u?

Laïla
Iphone 4 is het. Ik had hem al eerder op een andere iphone getest. Werkte daarop ook niet.
En ik had gewoon internet met de tijdelijke nummer van telfort.
Als ik een t-mobile sim kaart in doe heb ik gewoon internet met mijn iphone 4.
Ik heb hem voor zekerheid nogmaals op een andere telefoon gezet (ook een iphone 4), daar krijg ik precies het zelfde foutmelding. "Pagina openen niet mogelijk, safari kan de pagina niet openen, omdat de server niet meer reageert." Ik heb zijn simkaart in mijn iphone 4 gedaan en die werkt gewoon.

En ik begrijp niet waarom het resetten van de telefoonnummer niet werkt. terwijl het bij een ander wel heeft gewerkt...
Reputatie 2
Badge +7
Het is inderdaad vervelend dat het bij u niet werkt. Het wordt voor u uitgezocht. Er wordt spoedig contact met u opgenomen.

Laïla
İk kreeg een sms dat ik mijn tel. uit/aan moest zetten. Na deze melding is het probleem opgelost.

Gelukkig heb ik toch maar hier even een bericht achtergelaten, anders kon het nog een paar maanden duren via de telefoonische klantenservice.
Ik heb precies hetzelfde probleem als hiervoor beschreven. Internet deed het 1 dag na overstappen maar hierna niet meer. Heb online via klantenservice een bericht gestuurd heb heb hiervan alleen een sms gekregen dat ik mijn telefoon moest instellen wat uiteraard niets hielp. Zou mijn telefoon nummer ook gereset kunnen worden oid zodat mijn internet weer werkt?
Reputatie 2
Badge +7
@MegaR,

Mijn oprechte excuses voor het ongemak. Graag help ik u verder. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laïla
Ook ik heb hier last van. Ik zit al een maand zonder internet, na nummerbehoud. Heb gisteren alles gereset maar het helpt niet.
Ook de stappen voor handmatig internet heb ik uitgevoerd (die op telfort site staan), maar nog steeds werkt niet het niet.
Reputatie 2
Badge +7
@Anneert,

Dat is erg vervelend, mijn excuses voor het ongemak. Graag help ik u verder, in een privébericht kunt u uw naw-gegevens en 06-nummer van Telfort aan ons kenbaar maken.

Laïla
Badge
Ik ervaar hetzelfde probleem met mijn blackberry. Ik ben ongeveer een maand terug van Vodafone overgestapt op Telfort. Deze overstap is toen niet soepel verlopen, mede doordat ik op dat moment in het buitenland was. Zodra ik terug in NL was ben ik naar de Telfort-winkel gegaan en hier hebben ze gezorgd dat ik internet op mijn Blackberry had en dat de mail, facebook ed allemaal werd binnen gehaald. Een aantal dagen later heb ik mijn simkaart in een andere niet-smartphone gehad, vervolgens weer terug in de Blackberry en weer geen internet. Na herhaaldelijk opnieuw opstarten (batterij eruit) had ik weer een internetverbinding. Deze verbinding is echter erg slecht. Ik kan alleen een GPRS verbinding maken en geen 3G. Hierdoor haalt mijn Blackberry vaak geen mail/ facebook/ twitter binnen en laad hij webpagina's als nu.nl maar voor een heel klein deel en vaak zonder foto's. Als hij al iets laad, soms word het helemaal niks, anders kan hij gerust 5 minuten erover nadenken. Door deze problemen ben ik vrij snel voor een tweede keer naar de Telfort-winkel geweest. Daar hebben ze mijn simkaart in een Android-toestel gestopt, hierin was er geen probleem met verbinding maken. Dus werd de conclusie getrokken dat mijn toestel kapot was. Dit geloofde ik zelf niet, gezien hij nooit eerder kuren heeft gehad, pas toen de Telfort-simkaart erin ging. Daarom heb ik de simkaart in een andere Blackberry geprobeerd om te kijken wat er dan gebeurde. Maar ook in de andere Blackberry krijgt hij geen 3G-verbinding, alleen GPRS, met daardoor dezelfde problemen.

Nu zit ik dus al een maand met een abbonnement waarin ik veel heb moeten sms-en, omdat whatapp het niet doet en websites laden eigenlijk amper mogelijk is...
Ik zit volgens mij met hetzelfde probleem. Vorige week nummerbehoud doorgevoerd en sindsdien kan ik niet meer mobiel internetten op de iPhone 4s. Ik krijg wel een 3G symbool, maar webpagina's worden niet geladen. Instellingen heb ik al geprobeerd te veranderen.
Reputatie 2
Badge
@Annavl en Marcel3,

Welkom op het forum! Erg vervelend dat u problemen ervaart met de internetverbinding, mijn excuses voor het ongemak. Graag laat ik voor u uitzoeken wat er aan de hand is. Maak in een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres aan mij kenbaar.

Laïla
Hier exact hetzelfde probleem