Geen internet Xperia Ray

• 2 februari 2012
  • 3 reacties
  • 2431 keer bekeken

Beste Webcare,

Ik heb op mijn Sony Ericsson Xperia ray geen internet. Ik ben een tijdje geleden een nieuw sim-only abbonement begonnen met 1000 MB internet.
Door een storing bij de registratie van mijn nieuwe abbonement duurde het even voordat alles verwerkt was in jullie systeem (ik ben een paar keer terug gegaan naar de winkel). Maargoed, afgelopen dinsdag werkte alles en deed mijn internet het ook gewoon toen ik het testte.

Op die dinsdag had ik nummerbehoud aangevraagd en de woensdag erna kreeg ik een smsje dat het gelukt was. Later die middag heb ik ook nog via de twitter applicatie gegevens kunnen ophalen via mobiel internet (ik heb hem eerst uit en aan moeten zetten, maar het lukte), maar toen ik het even daarna probeerde deed hij het niet meer. Er stond dat hij verbonden was alleen in plaats van 3G stond er een H in het balkje boven mijn scherm en twitter en de browser bleven eindeloos laden.
Ik besloot gewoon even af te wachten, misschien heb ik slecht bereik, is er even ergens een storing, dus ik wachte de volgende dag af.

Vandaag doet hij het nog steeds niet (hetzelfde probleem: twitter en de browser blijven laden) en ik wou het proberen via internet te regelen omdat ik niet voor de 4e keer terug wil naar de winkel voor een probleem.
Ik heb op dit forum rondgekeken en ik zag niks over een storing op 1 februari (dat was de dag dat het niet meer werkte). Dus vandaar mijn vraag; wat zit er fout?

Ik heb gegevens-overdracht en gegevens-roaming aan als ik probeer te verbinden en ik heb de APN's (Telfort Spot en Telfort MMS) opnieuw ingesteld volgens de website.
Ik heb mijn mobiel ook al meerdere keren aan en uit gezet maar het werkt nog steeds niet. Ik heb dus alleen op afgelopen dinsdag en heel even in de middag op woensdag mobiel internet kunnen gebruiken..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. (oh, ik heb op het forum rondgekeken en bij andere mensen die een probleem hadden werd gevraagd om de NAW-gegevens op te sturen, alleen ik weet niet wat daarmee bedoelt wordt..)

Ik woon trouwens in Gouda.
Alvast bedankt 🙂 Sjoerd

3 reacties

Badge +7
Graag bekijk ik de netwerkinstellingen voor u. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laïla
Badge +7
Bedankt voor de aanvullende gegevens. Ik heb de netwerkinstellingen bekeken en mobiel internet staat gewoon aan. Ik heb dit probleem uitgezet bij onze technische dienst om het verder te onderzoeken. Ik hou u op de hoogte.

Laïla
Vanmiddag deed hij het weer (snelheid was wel 1 mb per seconde down ipv 3,6). Ik heb em zojuist ook getest de hij deed het ook dus op dit moment heb ik internet (1,5 mbps down).

Reageer