vraag

Geen internet op LG Nexus 5x

• 25 november 2017
  • 24 reacties
  • 318 keer bekeken

Ik heb een sim only abonnement met 5 gigabyte internet maar mijn telefoon kan geen verbinding maken met het Telfort netwerk en zodoende kan ik al bijna 3 maanden niet internetten. Bij mijn vorige abonnement van Vodafone nooit problemen gehad met internet en met het zelfde toestel. Ik heb via de website van Telfort de instellingen goed gezet en via de telefoon contact gehad met de telecombinatie en ook bij de winkel langs geweest zonder succes. Ze dachten dat het misschien aan de android versie lag(8.0.0) maar dat geloof ik niet. Wie weet raad?

24 reacties

Reputatie 8
Badge +15
@DieselaarDat het aan de Androidversie ligt berwijfel ik ten zeerste. Wil je eens in een bericht de APN (vind je bij namen toegangspunten) instellingen plaatsen?
Naam Telfort internet

APN Telfort internet

Proxy niet ingesteld

Poort niet ingesteld

Gebruikersnaam niet ingesteld

Wachtwoord niet ingesteld

Server niet ingesteld

MMSC niet ingesteld

MMS-proxy niet ingesteld

MMS-poort niet ingesteld

MCC 204

MNC 12

Verificatietype PAP

APN type niet ingesteld

APN-protocol niet ingesteld

Roamingprotocol niet ingesteld

Drager niet opgegeven

MVNO-type geen

@Koffiemok dit is wat ik zie staan. vanmiddag heeft iemand van de telecombinatie winkel nog geprobeerd het voor elkaar te krijgen maar had de indruk dat hij het toestel niet eens kende.
Reputatie 8
Badge +15
@DieselaarDe meeste instellingen staan goed op 2 na:
Verificatietype PAP
Verander PAP is in GEEN.

APN type niet ingesteld
Niet ingesteld moet zijn: default, supl (kleine letters!)

Na het aanpassen en opslaan niet vergeten om je toestel helemaal uit en aan te zetten. Daarna wel even je wifi uitzetten om te testen. ;)

Overigens vind je dit stappenplan en andere stappenplannen terug op toestelhulp.
Ik kwam er achter dat die knoeierd in de telecomwinkel van alles had veranderd maar niet ten goede.
zojuist alles via de site van telfort met de gegevens van het toestel ingesteld zoals het van telfort zou moeten maar nog steeds niks.
Reputatie 8
Badge +15
@Dieselaar
Zie je bovenin het display wel 3G of 4G staan?
Roaming heb je ook aan staan?
Je hebt nog voldoende MB’s?
Dit heb ik nu ingesteld volgens telfort gegevens.
Naam Telfort mobiel internet
APN internet
Proxy niet ingesteld
Poort niet ingesteld
gebruikersnaam niet ingesteld
Wachtwoord niet ingesteld
Server niet ingesteld
MMSC http://mms
MMS-proxy 10.10.100.20
MMS-poort 5080
MCC 204
MNC 12
Verificatietype niet ingesteld
APN-type default,supl
APN-protocol IPv4
Roamingprotocol voor APN IPv4
APN ingeschakeld
Drager niet opgegeven
MNVO-type geen

dit zijn de gegevens die ik nu heb ingesteld maar nog steeds heen internet.
@Koffiemok bovenin het scherm staat wel 4g maar met een kruisje er in. en heb pas 7,09 MB gebruikt. het vreemde is dat dit wel heel erg langzaam oploopt want 10 minuten geleden was het 6,6MB.
Reputatie 8
Badge +15
@DieselaarDe verificatietype moet geen zijn.
Je hebt er nu internet/MMS van gemaakt. Op zich geen probleem maar dan moet je bij APN type default,supl,mms invullen.
Reputatie 8
Badge +15
@DieselaarIs het nog gelukt om je internet werkend te krijgen?
Helaas niet. Ik heb alles ingesteld zoals beschreven op de Telfort site en toen dat niet lukte nog de instellingen die je beschreven had geprobeerd maar geen succes. Ik probeer deze week langs een Telfort winkel te gaan zodat ze het daar nog kunnen proberen want verder weet ik het ook niet meer.
Reputatie 8
Badge +15
@DieselaarVoor je naar de winkel ga probeer toch eerst het volgende.
> Ga naar dataverbruik en zet mobiele gegevens aan.
> Ga daarna naar mobiele netwerken en zet gegevensroaming aan.

> Ga naar Namen toegangspunten
> Verwijder alle toegangspunten die er staan.
> Tik daarna op het Plus symbool en kies voor nieuwe APN.
Naam : Telfort mobiel internet.
APN : internet
Proxy, poort, gebruikersnaam en wachtwoord laat je leeg.
MCC : 204
MNC : 12
Verificatietype: Geen
APN-type : default,supl (kleine letters en geen spatie).

> Kies optie symbool en kies voor opslaan.
> Je komt terug in het overzicht. Zorg dat je de net aangemaakte APN aanvinkt. (Bolletje aan het einde v/d regel).
> Zet je toestel helemaal uit en daarna weer aan.
> Na het opstarten de wifi uitzetten en mobiele verbinding testen.

Dit zijn de enige en juiste instellingen. Werkt het daarna nog niet test de simkaart in een ander toestel. Werkt het dan wel dan ligt het aan het toestel. Werkt het dan ook niet wacht dan even op een reactie van webcare. Wellicht staat er toch een instelling niet goed. Kunnen hun het aanpassen en hoef je niet naar de winkel.
Ik ga het straks proberen. En de simkaart in een ander toestel proberen is ook een goed idee.
Bedankt.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Dieselaar, welkom op het forum. Geen internet op je LG Nexus 5X. Dat is geen pretje. Met Koffiemok heb je al de instellingen in je telefoon nagelopen. Heeft zijn laatste advies je nog geholpen? Zo niet, kan je me dan laten weten of je in een andere telefoon welk kan internetten? Zou je als laatste ook je 06-nummer kunnen toevoegen aan je profiel?

@Koffiemok, dankjewel! 🙂
Helaas heeft het advies van @Koffiemok niet geholpen en ik heb mijn oude Samsung Galaxy Nexus geprobeerd maar daar helaas ook geen succes dus ik weet het ook niet meer.
Reputatie 8
Badge +15
@DieselaarJammer. Maar in een ander toestel werkt het ook niet. Dus kan webcare kijken naar de instellingen.
Zorg dat je 06-nummer in je profiel staat dan hoeven ze niet te wachten morgen tot je de gegevens doorstuurt.
@Koffiemok ik heb mijn gegevens aangepast dus ze kunnen nu mijn instellingen bekijken. Ik hoop dat ze iets voor me kunnen betekenen.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Dieselaar, bedankt voor het toevoegen van je gegevens. Met beide toestellen heb je geen internet. Dat is vervelend. Omdat je met beide toestellen niet online kan komen, heb ik je instellingen aan onze kant gereset. Wil je je toestel eens uit- en aanzetten en kijken of je dan weer kan internetten?
@Wieger - Telfort toestel meerdere keren uitgeschakeld maar helaas geen succes.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Dieselaar, dat is een tegenvaller. Wat zie je precies in je beeldscherm? Blijft het 4G/3G logo weg in beeld? Heb de instellingen voor de zekerheid nog één keer een zetje gegeven. Wil je nog een laatste keer herstarten? Als dit niet werkt, dan laat ik onze techneuten het uitzoeken.
Ik heb wel een 4G tekenin een driehoek in het scherm maar met een kruisje er in. Ik ga straks de instellingen nogmaals controleren en dan laat ik het even weten.
Reputatie 7
Badge +13
Als je een driehoek met een kruisje in je beeld ziet staan, dan raad ik je aan om eens bij je dataverbruik te kijken, Dit vind je in je LG onder Instellingen-Dataverbinding. Je kan in het toestel namelijk een datalimiet instellen, dan blokkeert het toestel automatisch het internetverkeer na het verbruiken van een vastgestelde hoeveelheid data. Je ziet dan vaak een streepje of balkje dat je omhoog en omlaag kan schuiven. Als je deze limiet verhoogt, kan je waarschijnlijk weer internetten. Het 4G logo geeft namelijk aan dat je wel een internetverbinding op het netwerk kan opzetten.
@Wieger - Telfort ik heb een data waarschuwing bij 4 GB en een limiet ingesteld van 5 GB en pas 10 MB gebruikt dus daar ligt het ook niet aan.
Zojuist alles meerdere malen geprobeerd in te stellen en nog steeds geen succes met mobiel internet.
Kan het misschien met de duo sim te maken hebben die ik heb?
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Dieselaar, dan is de datalimiet het ook niet. Het kan inderdaad samenhangen met je duosim. Om hier zekerheid over te krijgen, heb ik je vraag naar mijn collega's van de zakelijke markt doorgezet. Zij zullen dit verder voor je uit gaan zoeken en telefonisch contact met je opnemen.

Reageer