Geen internet met Alcatel One Touch 995

• 29 november 2012
  • 16 reacties
  • 6171 keer bekeken

Badge
  • Nieuwkomer
  • 4 reacties
Hoi

Sinds oktober heb ik een nieuw abonnement waarbij ik 1000mb heb toegevoegd aan mijn abonnement. Mijn probleem is dat mijn internetverbinding met Wifi wel werkt, maar de verbinding met mobiel internet niet. Ik heb de stappen via de site voor handmatig instellen al geprobeerd en ik ben ook bij de Telfort-winkel in Breda geweest, maar het lukten hen ook niet. 

Zodra ik de data-verbinding toesta en ik zet data-roaming aan dan krijg ik de melding 'Data-verbinding is verbroken, omdat het th......
Zodra ik de data-verbinding toesta en ik zet data-roaming niet aan zet doe het mobiel internet het ook niet. 

Als ik mijn sim-kaart in mijn oude telefoon (Samsung GT-S5230) doe dan doet het internet het wel.

Wat moet ik doen om gewoon een data-verbinding te maken met de Alcatel One Touch 995.

16 reacties

Badge
Hieperdepiep Hoera. Mijn sinterklaascadeau is werkend internet op mijn mobiel.

Na veel hulp op dit forum *BEDANKT*!!! en na3 keer bellen met Telfort ben ik eruit. Mijn Internet doet het.

Na het gebruiken van een sim van een collega kwam ik erachter dat het probleem niet aan mijn tel lag maar aan de sim. Telfort gebeld en wat blijkt in het systeem stonden 2 vinkjes bij de APN niet aan. Dit hadden 2 eerdere klantenservice mensen van Telfort niet gezien.

de laatste medewerker wel. bedankt, je bent me HELDIN VAN DE DAG!
Badge
een oplossing komt dichterbij. Zojuist een telfort simkaart van een collega geprobeerd en wat gebeurt er: INTERNET!! :-)
het ligt dus niet aan mijn tel of instellingen maar waarschijnlijk aan de sim kaart

ik ga me opmaken om door te komen bij de klantenservice (half uurtje in de wacht waarschijnlijk).
Badge
de melding blijft dat die geen verbinding kan maken met de proxyserver
Badge
hoi kees jan,
ik heb al meerdere keren geprobeert alle apn's te verwijderen en fabrieksinstellingen teruggezet.
werkt allemaal niet.

het vreemde is dat ik nu heel soms wel een whatsapp kan versturen maar wanneer ik vervolgens een nieuwe verstuur (3sec) later dan verstuurd die hem weer niet dan staat die in de wacht. 

lijkt wel of die gewoon geen constante verbinding wilt maken. (roaming staat nu wel aan, anders doet die het ook niet).
Reputatie 8
Badge +17
wazig...

Je kan deze app gebruiken (tenminste, het is toch een android phone of niet?) om de APN helemaal te verwijderen:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.riteshsahu.APNBackupRestore

dan kan je de instellingen eens geheel overnieuw doen.
Badge
Helaas werkt het nog niet
Reputatie 8
Badge +17
Je krijgt alleen kosten buiten je bundel als je in een grensstreek woont én de telefoon regelmatig contact maakt met een buitenlands netwerk.

Je kan dat voorkomen door de netwerkselectie NIET automatisch te (laten) doen, maar handmatig het KPN netwerk te selecteren.

Als je de instelling van proxy en poort verwijdert, werkt het dan?
Badge
de gegevens lampjes zijn ook wit ipv groen bij bereik en data verkeer (wifi)
Badge
we komen dichter in de buurt. ik heb roaming ingeschakelt (hoop niet dat dit extra kosten buiten mijn bundel opleverd), nu krijg ik H en 3G naast mijn bereik balkjes.

alleen verbinding maken doet die nog niet met een website of facebook app. ik start hem na iedere actie ook even opnieuw op dus dat is het ook niet. (tel is ook door telfort al gereset op afstand).
Badge
Ik heb ook softwareversie 2.3.6

De R bij de balkjes klopt.

Om internetverbinding te hebben moet ik zowel Data ingeschakeld als Data-roaming aanvinken. Anders maakt de telefoon geen verbinding met mobiel internet.
Badge
Hoi, nee mijn telefoon maakt geen data verbinding.
Zojuist weer opnieuw gereset, + jouw instellingen gevolgd (poort hoort denk alleen 8080 te zijn, maar goed dan doet die het nog niet.

ik vind het allemaal maar vreemd. niets werkt lijkt het wel. tot gisteren deed alles het perfect (vodafone). 
Welke softwareversie heb ij. ik heb hem gereset en heb nu softwareversie 2.3.6

boven mijn balkjes van bereik staat wel een R.
Badge
Beste dennisregeer,

Ik heb de volgende instellingen:

Naam: Telfort Mobiel Internet
APN: internet
MMSC: http:// mms
MMS-proxy: 193.113.200.195
MMS-Poort: 808
MCC: 204
MNC: 12
IP-versie: IPV4
APN-TYPE: default,mms
De rest moet je allemaal leeg laten.

Succes. Laat even weten of het gelukt is.
Badge
Het probleem is opgelost. Uiteindelijk heb ik de telefoon terug gezet op fabriekinstellingen. Nu doet het mobiel internet het. Iedereen bedankt voor de reacties.

BESTE edn ik heb hetzelfde toestel en hetzelfde probleem. ik kom domweg neit op internet. klantenservice kan niet helpen en resetten naar fabrieksinstellingen helpt ook niet.
Ik zit nu met een 24maands abbo zonder internet.. terwijl ik juist van vodafone ben overgestapt voor de internetbundel. bij vodafone had ik wel gewoon internet.

Wat zijn jouw instellingen. wanneer ik de ot 991 manual volg zoal op telfort.nl kom ik heel ver tot aan apn type. hier moet je internet invullen en staat bij mij default. wanneer je internet invult kan je vervolgens de apn niet meer selecteren in het hoofdscherm.... HELP
Badge
Het probleem is opgelost. Uiteindelijk heb ik de telefoon terug gezet op fabriekinstellingen. Nu doet het mobiel internet het.

Iedereen bedankt voor de reacties. 
Reputatie 3
Badge +1
@EdN,

Welkom op het forum! Ik adviseer je om het stappenplan te volgen via de link die Kees-Jan heeft geplaatst. Aangezien de simkaart in een ander toestel wel verbinding maakt met mobiel internet, lijkt het er namelijk op dat dit aan de instellingen van het toestel ligt.

Zodra ik de data-verbinding toesta en ik zet data-roaming aan dan krijg ik de melding 'Data-verbinding is verbroken, omdat het th......

Kun je aangeven wat de reden is dat de data-verbinding verbroken wordt?

Denise
Reputatie 8
Badge +17
Misschien kan je dit voorbeeld gebruiken: http://www.telfort.nl/mijntelfort/mobiel/toestel_sim/instellingen/handmatig/#/alcatel/ot-991-smart/

Reageer