beantwoord

Geen internet meer op mobiel

• 16 juli 2012
  • 55 reacties
  • 11402 keer bekeken

Badge
Goedendag,

Ik heb sinds een paar dagen geen internet meer op mijn mobiel (wel wifi). Ik heb niks in de instellingen veranderd maar opeens doet hij het niet meer.
Mijn instellingen zijn:

Naam: Telfort Mobiel Internet
APN: internet
Proxy: 193.113.200.195
Poort: 8080
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: niet ingesteld
MMSC: http://mms
MMS-proxy: 193.113.200.195
MMS-poort: 8080
MCC: 204
MNC: 12
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: internet
APN-protocol IPv4

Heb sinds mei de update naar android 4.0 (weet niet of dat belangrijk is)
Verder heb ik alles al geprobeerd, roaming aan uit, dataverbinding aan uit, sim kaart erin en eruit, toestel aan en uit, instellingen die ik gevonden had op andere sites geprobeerd.. maar niks helpt.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groetjes, Sandra
icon

Beste antwoord door Wieger DB 29 september 2017, 14:35

Wanneer je geen mobiel internet op je telefoon hebt, kan je een aantal stappen doorlopen.

-Controleer je toestelinstelligen via de toestelhulp
-Herstart je telefoon
-Test je simkaartje in een ander toestel
-Controleer of je dataverbinding aan staat

Werkt dit niet? Geef het dan aan in een reactie in dit topic. Wij helpen je dan graag verder.
Bekijk reactie

55 reacties

Hier android 2.3.5 en ook geen internet verbinding meer. Mijn vader ook niet meer op z'n mobiel. Allebei niets gewijzigd aan de telefoon en al keertje met Telfort gebeld en gemaild.

Telfort kom op! Het kan niet zo zijn dat als 5 mensen (en waarschijnlijk wel meer) geen internet op hun mobiel hebben het aan de instellingen ligt. Er zit gewoon een storing op jullie netwerk!

Los het aub snel op!
Ik heb ook al vanaf afgelopen vrijdag 13-07-12 geen mobiel internet...
Kan dit a.u.b. snel opgelost worden.

Heb de netwerkinstellingen al meerdere malen gereset.
Ook de telfoon uit gezet (2 min gewacht) en toen weer aangezet, maar het helpt niet.
Lijkt erop dat ik heel even snel internet heb, maar schiet er meteen weer uit.

Wordt hier inmiddels wel een beetje moe van, dit is bij mij ook niet de eerste keer dat mobiel internet niet werkt...
Badge
@danny1977,

Graag laat ik voor u uitzoeken wat er aan de hand is. Maak in een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres aan mij kenbaar.

Laïla
Ook geen mobiel internet meer!

Heb sinds vrijdagavond 13-07-12 ook geen internet meer..
Tevens ook alle instellingen meerdere malen nagelopen en gereset, heb zelfs een factory reset uitgevoerd.
Dit allemaal tevergeefs!!!

Telfort, kom aub met een oplossing!?
Ik heb hetzelfde ineens vanaf paar dagen terug.

Dacht bel er wel even over naar de helpdesk.

poging 1 menu doorlopen blabla helemaal geen gehoor na een minuut 3 piepjes en verbinding weg vanaf de kant van telfort (ok kan gebeuren)
poging 2 weer hetzelfde
poging 3 nog een keer en dan die lompe vraag of je mee wil werken aan klanten onderzoek en gelijk terug gebeld worden (das mooi dacht ik) maar daar achteraan door de computer, hoe triest, daarna weer verbinding verbroken
poging 4 helpdesk dicht........... **** dit, ik wil gewoon ff iemand spreken hoe moeilijk kan dat zijn.

Ik heb mn best gedaan en verwacht vergoeding voor die minuten die ik verspild heb aan jullie helpdesk en oplossing.

Graag bericht terug!
Er is mij zojuist verteld dat er een storing is! Helaas neemt men niet de moeite dit op de website te zetten onder het kopje storingen. Advies aan alle bellers: Vraag je belkosten die je gemaakt hebt met de helpdesk terug en je het geld dat je deze maand voor mobiel internet betaald. Aangezien je een groot deel van de maand geen gebruik kan maken van mobiel internet lijkt me dit redelijk.

Vertel dit aan iedereen voort die je ook hoort klagen. Telfort moet maar eens leren dat ze in geval van een storing EERST, maar dan ook EERST de website bijwerken onder het kopje storingen en pas dan met de storing aan de slag gaan. Dat is wel zo netjes naar de klanten toe, en ja telfort wij zijn KLANTEN. Sterker nog wij zijn BETALENDE KLANTEN!

Als dit zo doorgaat voor mij geen telfort meer... Een terleurgestelde telfortklant
Nou dat is weer lekker vaag dan.
En voor teruggave van kosten moeten we bellen met de helpdes..

Haha heb daar nu niet echt zin in.
Er zitten hier mensen van telfort dus verwacht een berichtje van hun waarin ik mn gegevens kan doorgeven eigenlijk.

En sowieso duidelijk bericht van hun van wat er nu was en waarom niemand wat hoort.
Een smsje ofzo kan toch wel....?
Badge
Hallo,

ook ik heb sinds enige tijd geen internet meer op mobiele, niets werkt meer in die richting. Ik lijk ook geen MMS meer te kunnen ontvangen.

dacht dat het wellicht iets te maken had met overschrijding van aantal MB in buitenland tijdens mijn vakantie laatst, maar nu ik weer terug in Ned. ben, zou dat probleem toch niet meer mogen spelen.

op site van Telfort kan ik nog geen hulp vinden hierover. Kan Telfort op dit forum opheldering geven? Ik lees dat ik lang niet de enige ben met dit probleem!!
Nou het is wel duidelijk want heb precies hetzelfde uit het niks als wat hier eerder verteld werd.

Namelijk na telefoon uit/aan (of vliegtuigmodus) 10sec internet en dan is het weer weg.
Dacht dat het aan mn telefoon lag maar dat leek me ook al vaag, dus echt iets van telfort lijkt me.
@danny1977

Heb veel gegoogled en toen kreeg ik al zo'n vermoeden, ze zijn in het verleden ook niet echt eerlijk en fatsoenlijk te werk gegaan met storingen.
Het is eigenlijk te gek voor worden dat ze ons 'de betalende klanten' niet eens op de hoogte stellen! Een melding van een storing op de website of doormiddel van een info sms, mailtje is niet meer dan normaal!?

Heb inmiddels aardig wat tijd verkwist met storing zoeken, resetten, back uppen enz.. En na vijf dagen nog steeds geen internet!
En nu moet ik nog gaan bellen met de klanten service, kost weer tijd en geld..

Kom op Telfort... Kom je verplichtingen na!
@danny1977

Heb veel gegoogled en toen kreeg ik al zo'n vermoeden, ze zijn in het verleden ook niet echt eerlijk en fatsoenlijk te werk gegaan met storingen.
Het is eigenlijk te gek voor worden dat ze ons 'de betalende klanten' niet eens op de hoogte stellen! Een melding van een storing op de website of doormiddel van een info sms, mailtje is niet meer dan normaal!?

Heb inmiddels aardig wat tijd verkwist met storing zoeken, resetten, back uppen enz.. En na vijf dagen nog steeds geen internet!
En nu moet ik nog gaan bellen met de klanten service, kost weer tijd en geld..

Kom op Telfort... Kom je verplichtingen na!

Ik weet niet of die klantenservice wel de moeite is eigenlijk na vanavond.
Laat ze hier maar eens bericht geven voordat ik 10 c/pm ga verspillen aan niks.
Ze lezen hier toch mee.
Dit probleem had ik vorige week al.. Elke keer verbinding weer kwijt. Telefoon uit/aan hielp heel even en dan verbinding weer weg.

Afgelopen 2 dagen niet meer gehad (zover ik gemerkt heb). Knap irritant ja.
Reputatie 1
Ben dus niet de enige met dit probleem! Wifi-verbinding is geen enkel probleem (kan echter moeilijk de hele dag thuis gaan zitten), maar idd sinds vorige week erg slechte mobiele dataverbinding. In het begin hielp het nog (soms) om de telefoon aan/uit te zetten, maar dat trucje werkt nu ook niet meer. Bijzonder waardeloos. Wat nu?
Reputatie 1
Ik heb dit ook (Iphone 4S 5.1.1), en ook al vanalles geprobeerd! Maar nog steeds geen internet via 3g/edge (Mobiele datanetwerk activeren onmogelijk) Dit is al bijna een week zo. Op de site stond van de 10e dat er toen een storing was, maar dat die al verholpen was. Mooi niet dus! Wanner plaatsen ze dit op de website, en maken ze dit kenbaar! Ik heb voor mijn baan echt internet nodig, lekker is dit!

Tevens is mijn bedrag per maand met 45 cent omhoog gegaan, zonder mij iets te laten weten..

Tot nu toe erg tevreden over telfort, maar nu met deze storing, begint de irritatie ook bij mij omhoog te komen.
Reputatie 1
Beste Thaasie,

Ik vermoed dat de verhoging van € 0,45 p.maand heeft te maken met zogenaamde inflatie-correctie. Het komt me bekend voor van voorgaande jaren en geloof dat dit altijd rond deze periode wordt doorgevoerd (jammer idd dat het niet even wordt gecommuniceerd).
Reputatie 1
Beste Thaasie,

Ik vermoed dat de verhoging van € 0,45 p.maand heeft te maken met zogenaamde inflatie-correctie. Het komt me bekend voor van voorgaande jaren en geloof dat dit altijd rond deze periode wordt doorgevoerd (jammer idd dat het niet even wordt gecommuniceerd).

Bedankt voor het verhelderen van in ieder geval 1 probleem! 
Hopelijk is het andere probleem net zo eenvoudig te verhelpen, maar daar heb ik gezien de duur waarin dit speelt, niet veel vertrouwen bij.
Inmiddels nog steeds hetzelfde probleem bij mij.....
Gelukkig (nou ja gelukkig) ben ik niet de enige met dit probleem. Het is wel vreemd dat Telfort niet reageert in dit topic, terwijl ze wel in andere topics reageren.
Beste Laila of collega's

1) Wanneer komt er op de site te staan dat er een mobiele internet storing is?
2) Wanneer is deze storing opgelost?
Beste telfort,

Ik geef het nog een dag heb het nu ook via pm geprobeerd, als jullie dit niet oplossen dan is het gewoon contractbreuk.
Jullie leveren mij niet de beloofde diensten.

Dus daarna graag per direct klaar wat mij betreft.
Heb toch alleen sim only dus ga wel naar een ander die wel gaat doen wat ze beloven.

Heb er alle geduld mee, maar als het toch gewoon genegeerd wordt dan is het maar jammer.
Jullie willen mij blijkbaar niet als klant.
Goedendag mede forum gebruikers

ik heb het zelfde probleem in omgeving zuid limburg (omg. Maastricht) met mijn iphone 4
sinds enkele dagen kan ik niet meer mobiel internetten en is mijn ontvangs ook afgenomen op locaties waar ik voorheen nooit problemen heb gehad.
Dit terwijl op mijn werk een andere collega ook telfort heeft en deze geen problemen ondervindt
aan mijn telefoon ligt het in ieder geval niet, ik heb diverse simkaarten van andere providers geprobeerd en hierbij heb ik geen problemen.
na meerdere malen te hebben gebeld met de klantenservice, kom ik niets verder.
volgens telfort zou er een storing zijn waar meerdere menssen last van hebben......

Hopelijk wordt het probleem snel verholpen!!
Badge
@all,

Wij zijn ons ervan bewust dat u momenteel problemen kunt ondervinden bij het gebruik van mobiel internet. Wij begrijpen dat het vervelend is, onze oprechte excuses voor het ongemak. Wij werken hard aan een oplossing. Zodra er meer bekend is, wordt er opnieuw een bericht geplaatst.

Laïla
Reputatie 1
Ik heb ook geen internet op mijn telefoon sinds 16 juli.
ben pas abonnee bij telfort sinds 12 juli. 
Ik heb me laten vertellen dat Telfort goed is.

Jammer dat de eerste indruk al verpest is.
Reputatie 1
Een berichtje van Laila (Telfort), dus moet goedkomen! 😉
Badge
http://www.telfort.nl/mededelingen/mobiel/hinder-mobiel-internet/

Hehe een officiele mededeling op de site!!!

Reageer