beantwoord

Geen internet iphone 4

Sinds maandag ben ik overgestapt van Hi na Telfort.
Maar ik heb sinds maandag geen internet meer. Ik kan alleen maar op de wifi.
3G staat wel aan, maar kan geen verbinden maken met het internet.
Ik heb mijn telefoon regelmatig opnieuw opgestart en al een aantal keer handmatig het internet geactiveerd. Maar nog steeds geen internet. Hoe kan dit? Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen.
icon

Beste antwoord door Esmee09 25 maart 2012, 15:30

Ik heb gebeld met de helpdesk. Ze hebben een klacht ingediend en binnen een week kreeg ik een smsje van telfort. Ik moest m'n telefoon opnieuw opstarten en alles werkt weer. Heb nu gewoon internet. Dus raad jullie aan om dat ook te doen.

Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

32 reacties

Reputatie 8
zie dit topic:
http://forum.telfort.nl/topic10773.html
Bedankt voor je reactie. Maar ik heb er niet veel aan. Mijn simkaart werkt wel. Alles doet het behalve het internet als ik geen wifi verbinding kan maken.
Reputatie 8
Sorry, ik dacht dat je de geen service problemen had.
Gelukkig maar..............
Ken je deze pagina?
http://www.telfort.nl/mijntelfort/mobiel/toestel_sim/instellingen/handmatig/#/apple
Ja, ook geprobeerd. Maar nog steeds werkt het niet.
Heb mijn simkaart er opnieuw ingedaan en telefoon een aantal keer opnieuw aangezet. Ook dat helpt niet.
Vanmorgen heb ik hem gereset en opnieuw alles geïnstalleerd. Maar nog steeds werkt het niet. Heel irritant.
Heb jij verder nog tips??
Reputatie 8
Je kan proberen of de helpdesk de instellingen voor je kan goed zetten. Dat wordt dan bellen.
Of wachten tot Webcare het hier op het forum oppakt, maar dat zal dan wel maandag of dinsdag worden.
Of misschien dat een andere forumlid met ook een Iphone 4 je verder kan helpen.
Hey Esmee, ik heb precies hetzelfde probleem! Afgelopen maandag ben ik overgestapt naar Telfort vanaf T-mobile en sindsdien doet mn internet het niet. Ik heb zelf ook een iPhone 4. Hij geeft wel aan 3g te hebben, maar als ik vervolgens een probeer te surfen, te whatsappen oid doet hij gewoon niks. Ben al langs de winkel gegaan, zij konden me ook niet helpen. Heb een klacht ingediend en als het niet snel verholpen wordt ben ik bang dat ik mijn abonnement moet ontbinden.. Wordt wel een heel juridisch gezeur natuurlijk maar ik ga ten eerste niet betalen voor internet als het niet werkt en ten tweede is het een voldoende reden om het abonnement op te zeggen en naar een andere provider te gaan waar ik wel internet kan afnemen. Ik hoop natuurlijk dat het gemaakt kan worden, maar dat is nog afwachten.. Ben benieuwd of het bij jou goed komt! Ik laat wat weten als er bij mij iets gebeurd!
En ik heb trouwens ook alles al geprobeerd, opnieuw opstarten, iPhone helemaal gereset enz.. Dat hielp allemaal niets.
Bedankt voor je reactie. Toch fijn dat ik niet de enigste ben (of niet, ligt eraan hoe je het bekijkt).
Zodra ik thuis ben bel ik even naar telfort toe. Ik laat wel even weten wat hun reactie is en of ze er iets aan kunnen doen. Ik ben in ieder geval niet van plan om voor het internet te betalen zolang het probleem niet verholpen is. En als blijkt dat het echt niet wordt verholpen, zal ik het abonement ook laten ontbinden.
Ik heb gebeld met de klantenservice. Er werd mij verteld dat er iets was aangepast en dat ik mijn netwerkinstellingen opnieuw moest instellen. Gedaan, maar het werkt nog steeds niet 😞 Vanavond nog maar een keer bellen.
Reputatie 2
Badge +7
@Esmee09 en Nick1,

Erg vervelend dat u problemen ervaart met mobiel internet. Graag ben ik u hierbij van dienst. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laïla
Bedankt voor je reactie. Ik heb gisteren telefonisch contact gehad met de klantenservice. Er is een klacht ingediend. Binnen 5 dagen hoor er ik meer over.
Reputatie 2
Badge +7
@Esmee09,

Als u wilt dat er vandaag nog naar wordt gekeken, kunt u een privébericht sturen.

Laïla
Ik heb precies hetzelfde probleem. Na het overstappen van Vodafone naar Telfort (nu 2 1/2 week geleden) heb ik geen verbinding meer met internet. Ben nu twee keer naar de winkel gegaan, een keertje kreeg ik een nieuwe sim-kaart, de tweede keer zeiden ze dat ik updates moest installeren. Alletwee deze 'oplossingen' werkten niet. Dit is wel echt heel vervelend, heeft iemand inmiddels al een echte oplossing gevonden? Het schijnt een nogal vaak voorkomend probleem te zijn...
Ook ik heb geen internet terwijl er wel netjes 3G wordt weergegeven bovenin mijn iphone 4.
Ook worden geregeld mijn sms'jes niet ontvangen, alsof ze nooit verstuurd zijn (gebeurd dus sporadisch).

Kan de heldesk mijn netwerkinstellingen eens nakijken?
Ik heb gebeld met de helpdesk. Ze hebben een klacht ingediend en binnen een week kreeg ik een smsje van telfort. Ik moest m'n telefoon opnieuw opstarten en alles werkt weer. Heb nu gewoon internet. Dus raad jullie aan om dat ook te doen.
Reputatie 2
Badge +7
@bafplus,

U kunt in een privébericht uw naw-gegevens en 06-nummer van Telfort kenbaar maken zodat ik de instellingen voor u kan nakijken.

Laïla
Ik heb hetzelfde probleem. Wel 3G, geen internet, behalve via Wifi. Erg vervelend, is niet de eerste ongeregeldheid in het hele overstap-proces 😞.
Reputatie 2
Badge
@Krst,

Welkom op het forum! Erg vervelend dat u geen mobiel internet heeft na uw overstap. Graag laat ik voor u uitzoeken wat er aan de hand is. Maak in een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres aan mij kenbaar.

Laïla
Badge
Hallo,

Heb sinds 02-06-2012 een abonnemenet van telfort lopen met HTC One X.
Alles, dus ook internet werken goed.
Ben voor alle duidelijkheid overgestapt naar Telfort met een T-Mobile prepaid nummer.
Nummerbehoud was met 6 dagen op 08-06-2012 helemaal rond.
Sindsdien nog geen enkele storing what so ever gehad.
Mijn dank aan Telfort dat nummerbehoud van vorige telco zo snel en soepel is verlopen.

Mvg.

JuanCarlos1966
Hier precies het zelfde probleem.

Ik heb hem al opnieuw handmatig ingesteld
internet roaming en alles gedaan, maar hij blijft het niet doen.
Badge
Ik heb hetzelfde probleem; iPhone 4S met iOS 6, nieuwe abo met simkaart. MMS versturen werkt goed.
APN staat op 'internet', Mobiele data, Data Roaming en 3G optie aangezet.
3G verschijnt nu bovenaan, ik open Safari, je ziet dat cirkeltje zoeken, maar hij doet niks...

Handleiding van Telfort heb ik gevolgd zonder resultaat. Telefoon is gereset, SIM kaart opnieuw erin, instellingen gereset.

Ik heb speciaal een data abonnement van Telfort genomen om onderweg via 3G te kunnen werken. Zo te lezen op het forum hebben meer klanten hinder van dit probleem.
Badge
Ben zojuist in de winkel van Telfort geweest. De medewerker vertelde dat het abonnement pas volgende week ingaat. Heb een tijdelijk telefoonnummer gekregen voor bereikbaarheid, maar dat de bundel voor het internet volgende week actief zal zijn.
Reputatie 3
Badge +1
@renierv,

Fijn dat het inmiddels duidelijk is. De databundel wordt inderdaad pas actief zodra het abonnement ingaat.

Denise
Hallo Telfort,

Ik heb dus precies hetzelfde probleem!
Vanaf 28-12 is mijn abonnement gestart. Maar mijn internet werkt nog steeds niet.
Ik heb van alles geprobeerd, nieuwe simkaart erin gedaan, naar de instellingen gekeken, alle stappen op de site gevolgd etc.
Ook heb ik al 20 keer met de klantenservice gebeld maar ik word iedere keer van het kastje naar de muur gestuurd.
Dit is het laatste wat ik probeer en anders ben ik genoodzaakt mijn abonnement stop te zetten.
Ik ben nu al een aantal weken aan het wachten, aangezien 28-11 mijn abonnement in zou gaan in plaats van 28-12 maar dit verkeerd was ingevoerd in het systeem.
Ik hoop dat u mijn frustratie begrijpt maar ik wil nu toch wel heel graag eindelijk eens internet.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik ben echt ten einde raad. Er staat trouwens wel gewoon 3g boven, bellen en smsen en op wifi gaat ook, maar buiten de deur doet internet het gewoon niet.
Ik zie trouwens dat je prive berichten kan sturen naar Telfort  met al je gegevens maar waar zie je dat dan?

Plz help me!

Groetjes Lulu
Reputatie 5
Badge +2
@Lulu0o,

Het is erg vervelend dat jij geen gebruik van mobiel internet kunt maken. Graag zoek ik voor jou uit waar het mis gaat. Hiervoor zijn jouw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer nodig. In een privébericht kun je de gevraagde gegevens aan mij kenbaar maken. Mijn excuses voor het ongemak.

Daphne