Geen internet bij nexus 5

• 30 januari 2014
  • 4 reacties
  • 1081 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een abonnement afgesloten bij jullie met 1000mb bellen en sms alleen werkt het internet niet. Ik heb fatsoenlijk bereik en ik kan wel Bellen en smsen maar niet gebruik maken van internet terwijl ik juist het meeste gebruik maak van internet. Ik heb nu al 4x gebeld naar de klantenservice en ben 2x naar de winkel gegaan in arnhem. In de winkel hebben ze me van het netwerk gezet en daarna er weer op gedaan. Hierdoor had ik heel even internet maar dat stopte al snel weer. Ik kreeg te horen dat het de schuld van het toestel was en dat ik die maar moest terug sturen dat heb ik gedaan en ook een nieuwe simkaart aangevraagt. Ik heb nu een nieuw toestel maar het internet werkt NOG STEEDS NIET.

Ik hoop dat het probleem nu eindelijk kan worden verholpen.

Mvg,

Bernd

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 8
Badge +15
@bhuibers
Het opnieuw aanmelden van de simkaart op het netwerk kan een oplossing zijn maar als de instellingen in het toestel of het systeem niet goed staan dan zal dit van korte duur ziin.

De Nexus 5 draait op Android Kit Kat als ik de specificaties bekijk en om dan naar een volledig stappenplan voor de instellingen te wijzen wordt lastig.
Hieronder de algemene instellingen voor mobiel internet en verwijder eerst alle toegangspunten die er staan en begin met een 'schone start':
Kies Dataroaming en vink deze aan.
Kies Datatoegang aan en vink deze aan.
Bij Naam, voer Telfort Spot in.
Bij APN, voer internet in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 12 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.
Bij APN-type, voer default in. (let op: in kleine letters)
Kies de menu-toets en kies Opslaan.

Mocht je wijzigingen hebben aangebracht na het doorlopen van de stappen dan je toestel uit/aan zetten. Zet vervolgens de Wi-Fi verbinding uit en controleer via een app of browser of het internet werkt.

werkt het internet daarna nog niet dan zal er in het Telfort systeem gekeken moeten worden of daar de APN (toeganspunt) goed staat.
Badge
@bhuibers,

Welkom op het forum! Vervelend dat je geen verbinding kunt krijgen. Wat Koffiemok aangeeft is correct. Staan de instellingen goed en werkt het nog steeds niet? Maak dan in een privébericht jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en e-mailadres aan mij kenbaar maken.

Laïla
Het probleem is verholpen. Ik heb zelf het netwerk veranderd eerst vodafone en daarna weer kpn nl dat heeft het probleem verholpen. Het rare is dat ik dit ook al had geprobeerd bij mijn vorige telefoon met oude simnkaart dus mischien is het probleem verhoplen door de nieuwe simkaart en/of nieuwe telefoon
Badge
@bhuibers,

Wat fijn dat het probleem is verholpen 😃! Bedankt dat je de oplossing hebt geplaatst. Ik heb jouw topic hierbij gesloten.

Laïla