Geen internet (4G) op mijn mobiel

• 17 augustus 2016
  • 15 reacties
  • 583 keer bekeken

Beste,

Vandaag mijn simkaart met 4g geactiveerd. Echter krijg ik het internet niet werkend op mijn mobiel.
Het gaat om een Xiaomi Redmi Note 2. Vraag me of het aan de frequenties ligt. Telefoon ondersteund alleen 4G p de 1800- en 2600MHz-frequenties in Nederland en dus niet op de lagere 800- en 900MHz-frequenties.

Verder stond de ingangsdatum van het abbo pas in oktober? op 11-10? Heb echter nooit die datum opgegeven. Miss dat het ook daaraan ligt?

Graag hulp.

Groetjes

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Zo te lezen gaat je nieuwe abonnement ook pas oktober in en daarom werkt dus de data niet wellicht dat het beter is als Webcare Telfort hier even naar kijkt.
Reputatie 8
Badge +2
Hi miniem!

Welkom op het forum van Telfort!

Telfort maakt gebruik van 4G op de 800 Mhz-frequentie. Niet alle toestellen ondersteunen deze frequentie inderdaad. Het kan dus zomaar daar aan liggen. Wat betreft de ingangsdatum: dit ga ik voor je nakijken als je je postcode, huisnummer en 06-nummer naar mij toestuurt in een privébericht. Na ontvangst kom ik er zo snel mogelijk op terug.

Alvast bedankt voor je reactie.
Hi miniem!

Welkom op het forum van Telfort!

Telfort maakt gebruik van 4G op de 800 Mhz-frequentie. Niet alle toestellen ondersteunen deze frequentie inderdaad. Het kan dus zomaar daar aan liggen. Wat betreft de ingangsdatum: dit ga ik voor je nakijken als je je postcode, huisnummer en 06-nummer naar mij toestuurt in een privébericht. Na ontvangst kom ik er zo snel mogelijk op terug.

Alvast bedankt voor je reactie.

Ik krijg helemaal geen verbinding met internet. Zou dat wel moeten werken? 3G bijv?
Heb je een berichtje verzonden.
Reputatie 8
Badge +2
Hi miniem,

Je toestel ondersteunt wél 3G (2100 MHz). Echter, vanaf deze kant zie ik dat het abonnement pas op 11-10 ingaat. Heb je dit zelf aangegeven? Mocht je een andere ingangsdatum wensen, wat moet dit worden dan?

Lees het graag!
Hi miniem,

Je toestel ondersteunt wél 3G (2100 MHz). Echter, vanaf deze kant zie ik dat het abonnement pas op 11-10 ingaat. Heb je dit zelf aangegeven? Mocht je een andere ingangsdatum wensen, wat moet dit worden dan?

Lees het graag!

Ik heb dit niet zelf aangegeven. ZSM, dus vandaag als het kan.
Reputatie 8
Badge +2
Hi miniem,

Dank voor je reactie. Ik heb dit meteen aangepast naar de eerstvolgende datum. Dat is 24-08. Het kan dan pas geactiveerd worden omdat het nummerbehoud proces dan is afgerond.

Hou je het nog even uit? 🙂
Hi miniem,

Dank voor je reactie. Ik heb dit meteen aangepast naar de eerstvolgende datum. Dat is 24-08. Het kan dan pas geactiveerd worden omdat het nummerbehoud proces dan is afgerond.

Hou je het nog even uit? :)

Eerlijk gezegd niet, mijn prepaid tegoed is op van mijn huidige simkaart :P
Had gehoopt dat ik het abbo al meteen kon gebruiken.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi miniem,

Als ik de startdatum aanpas naar bijvoorbeeld vandaag, kun je geen gebruikmaken van de bundel, aangezien die pas actief worden als nummerbehoud is afgerond.

Sorry! 😛
Hoi miniem,

Als ik de startdatum aanpas naar bijvoorbeeld vandaag, kun je geen gebruikmaken van de bundel, aangezien die pas actief worden als nummerbehoud is afgerond.

Sorry! :P

Hey Michael,

Oke bedankt.
Verder waar ik me nog zorgen over maak zijn de kosten / factuur.
Heb combivoordeel aangevraagd aangezien ik ook al tv en internet heb.
Betwijfel of dat straks goedkomt. En vanaf wanneer gaan de kosten van mijn sim only abbo in?
Reputatie 8
Badge +2
Hi miniem,

CombiVoordeel gaat in als de bundel (en dus het abonnement) ook in gaat. Wat bedoel je precies met 'kosten van mijn sim only abbo'?

Hoor het graag!
Hoi Michael,

Factuur is als het goed is opgelost, zo niet kom ik er later op terug.

Echter zou vandaag het abonnement ingegaan moeten zijn maar na meerdere keren contact opnemen met de klantenservice is er schijnbaar wat misgegaan in het systeem met de nummerportering. Het abonnement gaat dus nog steeds niet in en ik ben er echt ontevreden en teleugesteld over.
Ben al 2 weken aan het wachten, nummerportering van een prepaid simkaart zou toch niet zo lang zou moeten duren?! Nu is me gezegd dat de afdeling nummerportering het verder zou moeten uitzoeken en ze me een sms zouden sturen van wanneer het overgezet wordt.
Ook dit is nu nog niet gebeurd. Ik heb er echter weinig zin in om steeds er achter aan te gaan en onkosten te maken door elke keer weer de klantenservice te moeten bellen.

Kun je mij zeggen OF wanneer ik die sms ontvang OF wanneer de nummerportering en ingang van mijn abbo nu gebeurd?
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Marcel,

Bedankt voor het privébericht. Ik heb het voor je nagekeken en ik kan zien dat mijn collega's dit voor je hebben opgepakt en uitgezocht. Helaas kan ik niet precies zien wanneer je sms ontvangt en dus de nummerportering in orde is gemaakt. Wél weet ik dat men er nu mee bezig is en heb er alle vertrouwen in dat het in orde komt.
Het duurt wel erg lang hoor.
Heb op 14-8 het abonnement aangevraagd.
Een 06 nr van een prepaid kaart kan binnen 3 dagen al omgezet worden, waarom bij jullie niet?
Officieel hadden jullie mij gezegd dat het dan 24-8 (al 10 dagen later) in zou gaan.
Ik hoop dat het begin volgende week geregeld wordt, anders zou ik het willen annuleren.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Marcel!

Het abonnement, met over te zetten telefoonnummer is inmiddels actief. Het is geactiveerd op 24-08.

Kun je aangeven of je het allemaal naar wens gaat nu? Help je anders graag verder.
Reputatie 8
Badge +2
Hallo Marcel,

Jammer dat een reactie uitblijft. Ik had je graag verder geholpen.
Mocht je nog een vraag hebben, trek je dan even aan de bel in een nieuw topic?

Hier gaat een slot op.