Geen 4G op Samsung S5

• 6 december 2016
  • 11 reacties
  • 807 keer bekeken

Reputatie 1
Ik krijg geen 4g op mijn telefoon, terwijl ik er wel voor betaal al 1 jaar lang. Ik heb een samsung S5, dus dat moet geen probleem zijn en ook mijn telefoon staat goed ingesteld. Ik heb al gemaild, maar daar krijg ik geen reactie. Bij een telefoontje werd mij gezegd dat ik daar op korte termijn een mailtje over zou krijgen ook dat is al een paar weken geleden en ik heb niks meer gehoord.
Wat nu?

EDIT: gebruikersnaam aangepast

11 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo 4GLoos, welkom op het nummer. Wat jammer dat je nog geen bericht hebt ontvangen van mijn collega's. Ik zal hen vragen om een update.
Heb je ook je simkaart in een andere telefoon geplaatst om te controleren of je dan wel gebruik kunt maken van 4G?
Reputatie 1
Dat heb ik nog niet gedaan. Dat ga ik in ieder geval proberen
Reputatie 1
Ik heb inmiddels de simkaart in 2 andere telefoons geprobeerd. Ook dan krijg ik alleen 3G.
Ik heb dus 1 jaar lang betaald voor 4G terwijl de simkaart daar niet voor geschikt was.
Wat gaan we daaraan doen?
Reputatie 1
Hallo 4GLoos, welkom op het nummer. Wat jammer dat je nog geen bericht hebt ontvangen van mijn collega's. Ik zal hen vragen om een update.
Heb je ook je simkaart in een andere telefoon geplaatst om te controleren of je dan wel gebruik kunt maken van 4G?

Auteur
Nieuwkomer
Reacties: 2
12 dagen geleden Rapporteer3
Ik heb inmiddels de simkaart in 2 andere telefoons geprobeerd. Ook dan krijg ik alleen 3G.
Ik heb dus 1 jaar lang betaald voor 4G terwijl de simkaart daar niet voor geschikt was.
Wat gaan we daaraan doen?
Vervelend dit...
De andere telefoons waren die 4G geschikt en stond daarbij de APN goed ingesteld?
Reputatie 8
Badge +15
Heb je wel een U sim of recentere simkaart?
Oudere simkaarten (voor de U sim) zijn niet geschikt voor 4G en dan zal 4G ook niet werken.

Je hebt overigens 2 versies van de Galaxy S5. Kijk even in de specificaties of je wel de 4G versie hebt,
4G versie
3G versie.

Heb je de 4G versie? Instellingen > Netwerkverbindingen > Meer netwerken > Mobiele netwerken. De netwerkmodus moet dan op LTE/WCDMA/GSM staan.
Reputatie 8
Badge +2
Beste 4GLOOS,

Werkt het inmiddels? Ik kijk anders graag naar hoe het er aan deze kant uitziet als je je postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN in een apart berichtje kenbaar maakt.

Excuses voor de late reactie.
Reputatie 1
Vervelend dit...
De andere telefoons waren die 4G geschikt en stond daarbij de APN goed ingesteld?

die waren beide geschikt
Reputatie 8
Badge +16
Hallo 4GLOOS, ik heb zojuist je aansluiting gereset. Graag je telefoon uitschakelen en daarna weer aanmaken. Laat je dan even weten of 4G het doet?
Reputatie 1
Eindelijk hij doet het.
ik vind het wel vervelend dat ik daar een heel jaar voor betaald heb. Terwijl er dus bij jullie iets niet goed ging.
Reputatie 8
Badge +17
Eindelijk hij doet het.
ik vind het wel vervelend dat ik daar een heel jaar voor betaald heb. Terwijl er dus bij jullie iets niet goed ging.

Ja, dat is zonde. En jammer dat je dit niet eerder gemeld hebt!

Reageer