beantwoord

Geen 4g ondersteuning in Spanje ?

Reputatie 1
Badge
Ik maak momenteel gebruik van de buitenland EU bundel in Spanje. Wordt door deze bundel geen 4g ondersteund ? Ik heb namelijk nog nergens een 4g dekking gehad.
icon

Beste antwoord door Leon 1 juli 2016, 14:19

Hoi mavical, het is inderdaad zo dat Telfort geen 4G ondersteunt bij (data)roaming. Het klopt dus wat mijn collega van de klantenservice heeft verteld! Op welke termijn Telfort wel 4G in het buitenland gaat ondersteunen is niet bekend.

Bekijk reactie

31 reacties

Reputatie 1
Badge
Op mijn GSM heb ik wel LTE geactiveerd staan.
Reputatie 5
Badge +1
Hallo mavical, de EU buitenland bundel ondersteunt wel 4G. Als jij in Nederland ook gebruik maakt van 4G dan zou het ook in Spanje moeten werken. 3G werkt in Spanje wel begrijp ik? Heb je het telefoontoestel al eens uit- en weer aangezet?

Stuur me alsjeblieft jouw postcode, huisnummer en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst zal ik naar de instellingen van de simkaart kijken. Alvast bedankt!
Reputatie 1
Badge
Ik heb je zojuist een privé bericht gestuurd. Gsm heb ik ook al aan en uit gezet. Geen resultaat. In NL heb ik gewoon 4g.
Reputatie 5
Badge +1
Hoi mavical, bedankt voor de gegevens! Ik heb de instellingen een reset gegeven. Wil je jouw telefoontoestel daarom nog een keertje uit en weer aan zetten?
Reputatie 1
Badge
Beste Leon. Ik heb tst aan/uit gezet. Geen resultaat. Alleen 3g. Kan het nog met de APN te maken hebben ?
Reputatie 8
Badge +17
Doorloop onderstaande link eens

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/toestelhulp-1.htm
Reputatie 1
Badge
Ik heb bovenstaande link doorlopen. Alles staat zoals beschreven. 4g wil nog steeds niet werken.
Reputatie 8
Badge +17
Zelf kies ik in Spanje altijd Vodafone en als 2e Movistar want de 4g dekking in Spanje is bij lange na niet zo goed als in Nederland
Reputatie 1
Badge
Zojuist even Vodafone geprobeerd maar die wordt geweigerd door de simkaart. Staat eigenlijk voornamelijk op Movistar. Heb nog nergens 4g gehad. Heb nu al een paar grote Spaanse plaatsen bezocht.
Reputatie 1
Badge
Beste Telfort hoe kunnen we dit nu oplossen ? Nog steeds alleen 3g en h+ . 4g werkt nog steeds niet.
Reputatie 8
Badge +17
Telfort webcare is maandag weer op het forum aanwezig
Reputatie 5
Badge +1
Goedemorgen mavical, jammer dat de reset niet heeft geholpen! Ik verwacht niet dat het met APN te maken heeft aangezien 3G het wel doet en er dus wel een verbinding tot stand komt. Ontvangen mensen in jouw omgeving wel 4G? Wat gebeurt er wanneer je jouw simkaart in het toestel van iemand anders doet (die wel 4G ontvangt). Probeer dan gelijk ook eens uit wat er gebeurt wanneer de simkaart van de andere persoon in jouw toestel zit.
Reputatie 1
Badge
Beste Leon. Ik kan dat niet testen. Ik heb niemand hier met wie ik dat kan uitwisselen. Ben tijdje geleden naar Valencia geweest met abo van Youfone. Heb daar toen ook een buitenlandbundel genomen. Had toen met dit tst overal 4g. Raar dat het nu niet wil lukken. Heb toch nog wat geprobeerd met de APN. Maar geen verschil. Ben nu met Telfort abonnement in vijf grote Spaanse steden geweest. Alleen 3g en H+ .
Reputatie 1
Badge
Beste Leon. Ik heb het getest met een Spanjaard. Zijn kaart in mijn tel en hoppa 4g. Mijn kaart bij hem in het tst en alleen 3g. Dus het zit in de sim of een instelling bij Telfort. Hoe nu verder ? Kan je nog een keer een reset geven oid ?
Reputatie 5
Badge +1
Hoi mavical, wat goed dat je het hebt kunnen testen! Nu kunnen we inderdaad concluderen dat jouw toestel in orde lijkt te zijn en dat er wel 4G beschikbaar is waar jij bent. Ik heb de instellingen nog een keer een reset gegeven zoals je wenst (vergeet niet je telefoon hiervoor een keer uit en weer aan te zetten). Heb jij ook het zelfde netwerk geselecteerd als waar de de Spanjaard gebruik van maakt?
Reputatie 1
Badge
Heb getest op Movistar en zit nog steeds op dat netwerk. Ook na tweede reset en het opnieuw opstarten van mijn telefoon geen 4g. Balen.
Reputatie 5
Badge +1
Hi mavical, dat is inderdaad balen! Heb je ook alle andere beschikbare netwerken geprobeerd? Het laatste wat ik me dan kan bedenken is dat je een andere simkaart nodig hebt. Mogelijk communiceert jouw simkaart niet helemaal goed met de buitenlandse netwerken.
Reputatie 8
Badge +17
Orange is in Spanje ook eentje die bij de top drie hoort in Spanje
Reputatie 1
Badge
Ik heb met name Oranje en Movistar geprobeerd. Leon zou jij voor mij een nieuwe simkaart kunnen regelen en sturen naar het bij jullie bekende huisadres? Ik hoop dat dat de oplossing gaat geven. De simkaart die ik nu gebruik is net twee maanden oud. Toen is mijn abo bij jullie gaan lopen.
Reputatie 5
Badge +1
Hi mavical, jouw simkaart is inderdaad nog zo goed als nieuw en daarom zou die simkaart niet het probleem mogen zijn. Echter heb ik de instellingen een reset gegeven, jij hebt de instellingen in je toestel nagekeken, handmatig verschillende netwerken uitgeprobeerd, in een ander toestel heb je ook geen 4G terwijl je in Nederland wel 4G ontvangt. Om deze redenen heb ik toch een nieuwe simkaart voor je aangevraagd! Mocht je de volgende keer alsnog weer geen 4G kunnen ontvangen in het buitenland, dan is de simkaart ook uitgesloten.
Reputatie 1
Badge
Thx Leon zover. Ik wacht de sim verder af. Komende week ben ik weer terug in NL.
Reputatie 5
Badge +1
Hoi mavical, uiteraard graag gedaan tot zo ver! En ik ben ontzettend benieuwd naar wat de nieuwe simkaart gaat doen!

Ik weet niet of je binnenkort weer de grens over bent, maar laat je dan hier nog weten of het gelukt is? 🙂
Reputatie 1
Badge
Beste Leon. Ik laat het je hier nog even weten. Ik rijd komende week even naar Duitsland en test dan de boel met de nieuwe simkaart.
Reputatie 1
Badge
Beste Leon. Ik ben inmiddels weer terug uit Spanje en heb de nieuwe simkaart direct geactiveerd. Ben intussen in Duitsland geweest met de nieuwe simkaart. Zag heel even 4g (1sec) waarna meteen terug naar H+ Heb zowel een test gedaan op E- plus en Orange. Helaas geen resultaat. Er moet toch ergens iets bij Telfort zijn wat het tegen houdt. Zouden jullie toch nog is nader technisch onderzoek willen doen ? Ik baal er wel een beetje van. Ik betaal ervoor maar kan het maar niet krijgen. In NL werkt alles gewoon oké.
Reputatie 1
Badge
Beste Leon. Ik heb zojuist ook gebeld met de klantenservice van Telfort. Ik heb gesproken met een dame. Deze gaf in eerste aan dat 4g in het buitenland door Telfort niet wordt ondersteund. Vervolgens heeft ze de technisch afdeling gebeld om de vraag nog een keer te checken. Ook hier werd aangegeven dat 4g in het buitenland niet mogelijk is ongeacht welke provider wordt gebruikt. Ik snap er nu helemaal niets meer van. Kan jij meer duidelijk geven ? In jouw eerdere berichten heb je aangegeven dat 4g wel wordt ondersteund.

Reageer