Geen 4G met Samsung S4 mini (GT-I9195)

• 31 juli 2016
  • 17 reacties
  • 974 keer bekeken

Sinds eind juni 2016 heb ik een abonnement met 4G. In combinatie met de Samsung S4 mini, 4G geschikt want GT-I9195, kan ik wel 2G bellen en gebeld worden, maar op 4G (LTE) is er geen netwerk beschikbaar.
Via de klantenservice allerlei mogelijkheden doorgenomen die niets opleverden en uiteindelijk een nieuwe SIM-kaart gekregen. Ook deze laat weer hetzelfde beeld zien.... Van elke andere provider doen de SIM-kaarten het wel in dit toestel en de Telfort SIM doet het ook in de S5 en S5 Neo....

Kan iemand mij met dit dilemma uit de brand helpen?

Groeten,
Freek

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

17 reacties

Badge +1
Hoi Freek, welkom op ons forum! Dat is wel balen als je de 4G niet aan de praat krijgt! Voor de volledigheid wil ik weten of je de juiste APN hebt ingesteld in de telefoon?

Je kunt dit doen door simpelweg naar je instellingen menu te gaan, om vervolgens te kiezen voor "meer netwerken". Vervolgens kies je voor "mobiele netwerken". Tenslotte kies je voor "toegangspunten". Hier kun je wisselen tussen de 4G APN of de 3G APN. Zorg ervoor dat je de eerste kiest.

Start tenslotte voor de zekerheid even je toestel opnieuw op. Je toestel zou automatisch over moeten springen naar 4G. Zou je me willen laten weten of dit heeft gewerkt? 🙂
Hoi Freek, welkom op ons forum! Dat is wel balen als je de 4G niet aan de praat krijgt! Voor de volledigheid wil ik weten of je de juiste APN hebt ingesteld in de telefoon?

Je kunt dit doen door simpelweg naar je instellingen menu te gaan, om vervolgens te kiezen voor "meer netwerken". Vervolgens kies je voor "mobiele netwerken". Tenslotte kies je voor "toegangspunten". Hier kun je wisselen tussen de 4G APN of de 3G APN. Zorg ervoor dat je de eerste kiest.

Start tenslotte voor de zekerheid even je toestel opnieuw op. Je toestel zou automatisch over moeten springen naar 4G. Zou je me willen laten weten of dit heeft gewerkt? :)

Dag Leon,

Voor zover ik kan zien is APN goed ingesteld (volgens handleiding op de website). Kan alleen niet kiezen tussen 3G of 4G. Opnieuw starten geeft nog steeds dat het netwerk (NL KPN) niet beschikbaar is....
Badge +1
Hi Freek, helaas nog niet gelukt dus! Stuur mij alsjeblieft het 06-nummer waar het om gaat in een privébericht. na ontvangst zal ik kijken of iets kan ontdekken wat eerder over het hoofd is gezien. Alvast bedankt! 🙂
5 augustus 2016

Vreemd genoeg deed ik in Frankrijk mijn mobiel aan en had direct verbinding op Orange F NL Telfort. LTE (automatisch) stond aan. Ben benieuwd wat het in NL doet als ik terug ben 27 augustus.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Freek,

Goed om te horen dat het probleem, weliswaar onverklaarbaar, is verholpen. Laat je het weten of het in ons kikkerlandje ook werkt zoals je dat gewend bent?

Dank je wel!
Hoi Freek,

Goed om te horen dat het probleem, weliswaar onverklaarbaar, is verholpen. Laat je het weten of het in ons kikkerlandje ook werkt zoals je dat gewend bent?

Dank je wel!

Hallo Michael,

Dat gaat het punt juist worden. Ik hoop dat het in NL opgelost is, maar heb er een hard hoofd in. Ik laat het je weten.

Groet,

Freek
Terug in NL weer hetzelfde probleem. Weer geen netwerk op KPN.... en geen 4G
Reputatie 8
Badge +17
Op mijn zelfde toestel staan bij netwerkmodus 4 opties
o.a. deze als bovenste
LTE/WCDMA/GSM en daar is mijn toestel mee verbonden ook met 4G door die aan te vinken
o.a. deze als bovenste
LTE/WCDMA/GSM en daar is mijn toestel mee verbonden ook met 4G door die aan te vinken

Weet ik Jimny, heb zelfs het servicemenu al geprobeerd. Probleem zit em in de verbinding met KPN, Vodafone gaat wel goed en in Frankrijk zonder probleem op Orange F...
Instellingen staan op LTE automatisch, KPN/Telfort automatisch, APN goed ingesteld. Enige wat nu werkt is de instelling GSM, maar daar heb je geen 4G abonnement voor...
Reputatie 8
Badge +17
o.a. deze als bovenste

Weet ik Jimny, heb zelfs het servicemenu al geprobeerd. Probleem zit em in de verbinding met KPN, Vodafone gaat wel goed en in Frankrijk zonder probleem op Orange F...
Instellingen staan op LTE automatisch, KPN/Telfort automatisch, APN goed ingesteld. Enige wat nu werkt is de instelling GSM, maar daar heb je geen 4G abonnement voor...

Voor de juiste beeldvorming ik heb met deze phone een kpn abo en dan ben ik geneigd om te zeggen dat het ergens bij Telfort zit
Badge +1
Hallo Freek, het blijft voor mij een raadsel! Ik heb het daarom doorgezet naar een andere afdeling met om het verzoek het verder te laten onderzoeken. Ik hoop snel een antwoord te krijgen. Zodra ik die heb, ben je uiteraard de eerste die het hoort! 🙂
Badge +1
Hi Freek, is er nog contact geweest met een collega van me?
Hi Freek, is er nog contact geweest met een collega van me?

Hallo Leon,

Moet er even mee naar Groningen. Kunnen ze er daar naar kijken.

Groeten,
Freek
Reputatie 8
Badge +17
Heb je trouwens wel de juiste firmware op je toestel android 4.4.2
Heb je trouwens wel de juiste firmware op je toestel android 4.4.2

Android 4.4.2 staat er op.
Al verschillende keren terug naar fabrieksinstellingen enz... maar helpt niet. Zelfs geprobeerd versie 5 erop te krijgen
Reputatie 8
Badge +17
Bedoel je de Telfort winkel in Groningen die zouden je wellicht kunnen helpen
Badge +1
Hi Freek, aangezien je reactie uitblijft, ga ik er vanuit dat je mijn hulp niet meer nodig hebt. Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op!