beantwoord

Geen 4G met Samsung J5

• 4 september 2019
  • 10 reacties
  • 436 keer bekeken

Heb contact gehad met Telfort en die geven aan dat er een storing was. Zie geen storingsmelding en heb alles al geprobeert om de Samsung J5 2017 weer op 4g te krijgen. Als ik de topics lees zie ik dat de oplossing is de simkaart te resetten. Kan dit zo spoedig mogelijk gedaan worden ? Via de telefoon is het een drama om een techn iemand te krijgen.
icon

Beste antwoord door Bartho 5 september 2019, 21:10

Beste mensen,
Ben uit werk direct toch maar naar een kpn winkel gegaan. Daar hebben ze e.e.a aangepast en 4 g werkt weer naar behoren. Volgens de man van kpn stond er iets niet goed in mn profiel wat ik zelf niet had kunnen oplossen. Alleen kon hij niet vertellen hoe dit is ontstaan...gelukkig werkt alles weer.
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Hallo @Bartho. Fijn dat het inmiddels via een andere weg is opgelost! Ik verwacht dat mijn collega in de KPN-winkel je datagebruik weer heeft ingeschakeld. Ik zie dit namelijk nu weer ingeschakeld staan in je profiel aan onze kant. Laat het gerust weten als je toch nog ergens hulp bij nodig hebt.
Reputatie 8
Badge +11
Hij heeft iets in je toestel aangepast? Of ergens anders?
Ik zou best graag weten wat het is geweest. Daar kunnen anderen nog wat aan hebben.

Maar goed, mooi dat het weer werkt!
Beste mensen,
Ben uit werk direct toch maar naar een kpn winkel gegaan. Daar hebben ze e.e.a aangepast en 4 g werkt weer naar behoren. Volgens de man van kpn stond er iets niet goed in mn profiel wat ik zelf niet had kunnen oplossen. Alleen kon hij niet vertellen hoe dit is ontstaan...gelukkig werkt alles weer.
Oke dank !! Heb zojuist de gegevens in alg instellingen aangepast onderaan de lijst
Bart Faaij
Reputatie 8
Badge +9
Dag @Bartho. Van harte welkom hier. Lastig dat je geen gebruik kunt maken van 4G. Het klopt dat er sprake was van een storing, maar als ik je netwerkinstellingen zo bekijk zie ik dat datagebruik is uitgeschakeld. Dus ook na de storing gaat het dan niet lukken om te verbinden met mobiel internet. Ik wijzig de netwerkinstellingen graag voor je, maar om dit te mogen doen heb ik nog wat aanvullende informatie van je nodig. Zou je je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, de naam van de contracthouder en de laatste 3 cijfers van je IBAN? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Dan ga ik voor je aan de slag!
Hoi GJC, dank voor je reactie ! ook dat heb ik gedaan en daarna het toestel weer opnieuw handmatig voorzien van de info volgens het stappenplan van Telfort. Helaas geen resultaat...
Reputatie 8
Badge +11
Heb je al een netwerkreset geprobeerd? Deze vindt je bij Instellingen > Netwerk > Mobiele Netwerken (of vergelijkbaar) op je toestel.
Het kan ook in de J5 zelf zitten.
Zelf heb ik de issue dat soms de 4G en Wifi gelijktijdig aanstaan.
Wisselende batterijduur ect.
Heb het ook gehad dat de 4G niets aangaf en toen was een nieuwe sim de oplossing.
Zit er hard over te denken om een nieuw toestel aan te schaffen,
ook vanwege de software updates die ik niet meer krijg.

Maar ik denk toch dat bellen sneller gaat of anders langsgaan bij een KPN winkel.
Hier worden topics op binnenkomst behandeld, het oudste eerst.

Ik weet niet of je je profiel aangevuld hebt met je gegevens?
Dan bedoel ik niet op dit Forum maar bij extra informatie.
Dit kunnen alleen medewerkers van Telfort lezen.
Naam, adres, tel.nr. en de laatste cijfers van je bankrekeningnummer.
Dan weet webcare wie je bent en om welke aansluiting het gaat.
Mandy, bedankt voor je reactie. Dat zou een oplossing kunnen zijn. Heb ook op andere sites eens gezocht en uiteindelijk was de beste tip om de simkaart een keer te resetten. Hoop ook dat er iemand van Telfort dit leest en kan oppakken. Als ik bel duurt het erg lang en ben gisteren afgewezen omdat er een 4 g storing zou zijn. Heb de handmatige instructie gevolgt via de website van Telfort maar helaas werkte dat ook niet, ondanks het verwijderen van accu en de simkaart. meerdere malen opnieuw opgestart of aan en uit maar nog steeds geen 4g ....
Hoe oud is de simkaart?
Misschien kan je een Vervangende simkaart aanvragen ?
Dit kan ook vaak issues verhelpen.

Zelf heb ik de J5 2016 en ik had destijds baat bij een nieuwe simkaart.

Reageer