vraag

Geen 4G meer ondanks internetversneller 4G

• 18 augustus 2014
  • 15 reacties
  • 950 keer bekeken

Na terugkomst uit buitenland geen 4g meer, in tegenstelling tot voor mijn vertrek. Ik heb een simkaart die 4g geactiveerd is. Nu zelfs regelmatig 2g op locaties waar ik eerder 4g ontving. Wat kan de reden hiervan zijn?
Ik ben afgelopen zaterdag al bij de Telfort winkel geweest en die gaven aan dat het na een paar dagen wel verholpen zou zijn en dat ik roaming aan moet zetten. Tot op heden geen verbetering en vond de oplossing niet echt heel logisch klinken.
Enig idee hoe op te lossen?

15 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Welk toestel heb je?
Welk toestel heb je?

HTC one
Reputatie 8
Badge +15
Controleer eens de netwerkmodus in het toestel.
Instellingen > Meer (netwerken) > Mobiele netwerken. Die hoort op LTE in combinatie met WCMDA te staan.
Kan zijn dat de HTC een andere benaming gebruikt
Staat ie al!
Badge +2
Het toestel is al meerdere malen volledig uit en aan gezet mogen wel aannemen?
Jes, ook de simkaart erin en eruit gehaald. Tot voor de 4G nooit problemen gehad met 3g bereik, na overzetten naar 4G was er ook niets aan de hand. Na terugkomst in Nederland is het hopeloos.
Reputatie 3
@sjitze79, welkom op ons forum!

Wat vreemd dat je na terugkomst uit het buitenland geen gebruik meer kan maken van 4G. Ik kijk dit graag voor je na. Kun je mij via een privébericht jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres toesturen?

Ingrid
Reputatie 3
@sjitze79,

Bedankt voor je aanvullende gegevens. Ik heb deze doorgezet. Er zal zo snel mogelijk contact met jou gezocht worden.

Ingrid
Klopt ook ik heb problemen met mijn internet, ik heb een iPhone 5s met 4G intetnet bundel, als ik buiten mijn wifi zone ben geeft de telefoon aan dat ik geen internet heb, maar er komen wel verbruiks minuten bovenop
Reputatie 3
@Sijtze79, ik heb van mijn collega begrepen dat de instellingen niet goed stonden en dat deze zijn aangepast. Werkt alles nu weer naar behoren?

@Maatman93, Welkom op het forum!

Wat vervelend dat jij ook problemen ervaart. Is het bij jou ook na terugkomst uit het buitenland?

Ingrid
Nee dat niet, nieuw toestel, nummerbehoud en al is geregeld en voor elkaar, maar kan nergens via 4G op internet, nu zag ik die internetversneller staan voor extra geld maar die 4G zat er bij mij al in in het abbonomenten pakket
Reputatie 3
@Maatman93,

Dat is vreemd. Wij bieden geen abonnementen aan waar standaard 4G in zit, je zult er altijd extra voor moeten betalen. Ik kan wel voor je nagaan of je 4G hebt. Als je wilt dat ik dat doe, kun je me via een privébericht jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres sturen.

Ingrid
Ik heb niet via telfort een abbo aangevraagd maar via gsmweb, daar stond de 5s voor 41 euro per maand met 4G internet 1,5 GB, 200sms/bel, daar heb ik voor getekend, dus snapt u ook wel dat ik niet nog eens 5 euro erbij betaal voor internet 4G die ik al zou moeten hebben, dan kan ik net zo goed een aanklacht indienen voor fraude of geld trekkerij snapt u?
Reputatie 1
Hoi ik heb hetzelfde probleem als @Sijtze79. Sinds reis naar het buitenland in eigen stad geen 4G meer. Betaal wel voor de 4G versneller (Google Nexus 5, Android 4.4)
Reputatie 8
Badge +15
Ik heb niet via telfort een abbo aangevraagd maar via gsmweb, daar stond de 5s voor 41 euro per maand met 4G internet 1,5 GB, 200sms/bel, daar heb ik voor getekend, dus snapt u ook wel dat ik niet nog eens 5 euro erbij betaal voor internet 4G die ik al zou moeten hebben, dan kan ik net zo goed een aanklacht indienen voor fraude of geld trekkerij snapt u?
Telfort heeft geen 200minuten/sms.
150, 300 minuten etc.
100 sms of onbeperkt.
Welke combinatie je ook maakt. Je komt niet op 200. Was het niet een aanbieding van een andere provider die je gezien hebt?

Reageer