beantwoord

Geen 4G meer nadat ik terug ben uit buitenland.

• 1 augustus 2017
  • 18 reacties
  • 299 keer bekeken

Reputatie 1
Nadat ik, voor mijn vakantie, problemen had met 3G en 4G, dat later toch opgelost is, heb ik nadat ik uit Kroatië ben gekomen alleen nog maar 3G/H internet terwijl alles goed staat ingesteld.
Wie heeft hier ook problemen mee gehad en hoe dit opgelost.
Ik heb een LG4 smartphone.
Gr. Hans
icon

Beste antwoord door Habesoft 4 augustus 2017, 18:32

Hoi Michael,
Ik heb nog een poging gedaan om mijn toestel uit en aan te zetten, maar nu had ik voor de zekerheid ook de accu eruit gehaald.
Na opstarten heb ik nu gelukkig weer 4G/4G+
Bedankt voor het meedenken en het oplossen van het probleem.
mvg. Hans
Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Zet even je telefoon helemaal uit en dan weer aan. Mogelijk is het aanmelden bij het netwerk hier niet helemaal lekker gegaan.
Reputatie 1
Hallo GJC,
Ik heb toestel geheel uitgezet en daarna weer aan, maar ik blijf 3G/H behouden terwijl ik hier wel im een 4G gebied zit.
Gr. Hans
Reputatie 8
Badge +18
Webcare Telfort leest altijd mee en zodra je topic aan de beurt is krijg je een reactie, want zij kunnen de 4g weer aanzetten
Reputatie 1
Helaas nog geen 4G.
wie heeft nog meer tips?.
Reputatie 6
Badge +7
Wachten op Telfort en anders even een belletje eraan wagen naar de klantenservice (de kosten zijn hetzelfde als een gewoon telefoon gesprek)
Reputatie 8
Badge +18
Helaas nog geen 4G.
wie heeft nog meer tips?.

Rustig afwachten op een moderator van Telfort want die kunnen het voor je aanzetten, zie ook mijn eerdere reactie hierover
Reputatie 7
Badge +7
Hallo Hans, wat vervelend dat je na je vakantie geen 4G meer hebt. Ik zie inderdaad dat je toestel geen contact maakt met het 4G netwerk. Er zijn twee dingen die ik met je wil testen. Allereerst heb ik je netwerkinstellingen hersteld. Als je je toestel herstart, dan hoop ik dat je weer contact kan maken met het 4G netwerk. Mocht dit niet werken, dan wil ik je vragen om je toestelinstellingen na te lopen en de netwerkmodus te controleren. Staat deze nog goed?
Reputatie 1
Hallo Wieger
Ik heb vanmiddag telefonisch contact gehad met Telfort en alles nagelopen.
Nadat ik in overleg mijn toestel uit had gezet en daarna weer aan, had ik helemaal geen data netwerk, wel telefoon.
In overleg ging de dame mijn netwerk ressetten en ik moest mijn telefoon mininaal 15 uitzetten.
Na 15 min aangezet en ik had weer netwerk maar alleen 3G/H
Alles staat aan, alleen de instelling van APN weet ik niet of die goed staan.
mvg Hans
Reputatie 8
Badge +18
Deze instellingen kun je vinden in onderstaande link

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/toestelhulp-mobiel.htm#/
Reputatie 1
Alles opnieuw ingesteld, telefoon uit en opnieuw aangezet, maar het resultaat blijft jammer genoeg hetzelfde 3G/H
Hans
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Habesoft! Inderdaad, een bijzonder probleem! Voor alle zekerheid heb ik de instellingen van deze kant een reset gegeven. Wil je het toestel nogmaals eens uit- en aanzetten? Ik verwacht dat het dan weer werkt. Hoor het graag van je.
Reputatie 1
Hoi Michael,
Ik heb nog een poging gedaan om mijn toestel uit en aan te zetten, maar nu had ik voor de zekerheid ook de accu eruit gehaald.
Na opstarten heb ik nu gelukkig weer 4G/4G+
Bedankt voor het meedenken en het oplossen van het probleem.
mvg. Hans
Reputatie 1
Helaas te vroeg gejuicht.
Vanaf vanmorgen geen 4G meer maar alleen E 😠
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Havesoft! Dabk voor de reactie. Dit is inderdaad heel gek! Voor alle zekerheid heb ik je daarom een nieuwe simkaart toegestuurd. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen. Laat je het weten of het probleem daarmee wél weg blijft? Bedankt!
Reputatie 1
Hoi Michael,
Bedank voor je reactie.
Ik had al eerder een nieuwe simkaart aangevraagd en getest, maar het probleem bleef bestaan.
Ik heb mijn LG4 teruggestuurd ter reparatie, want waarschijnlijk zit het probleem in het toestel.
Ik heb nu tijdelijk een oud smartphone (Iphone 4) in gebruik en hier heb ik zonder problemen 3G (4G werkt niet op dit oude toestel).
Ik had wel mijn simkaart tijdelijk in mijn werk-smartphone geplaatst en daar had ik ook zonder problemen 4G.
Het is nu afwachten tit ik mijn LG4 terug heb.

mvg Hans
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Hans, bedankt voor je bericht hierover. Laat je het weten of je 4G weer gewoon werkt zodra je je LG4 weer terug hebt?
Reputatie 1
Hoi Cindy,
Zal ik doen.
Ik vond het wel vreemd dat ik afgelopen weekend helemaal niets meer had, geen data netwerk en geen telefoon netwerk.
Toevallig was ik dit weekend in Groningen en daar naar de Telfortwinkel geweest, daar kwamen ze tot de ontdekking dat alles geblokkeerd was ivm diefstal/vermissing van mijn telefoon, terwijl ik dit NOOIT opgegeven had.
In de winkel hebben ze dit weer teruggedraaid.
Nu werkt dat weer en u afwachten als mijn LG4 terug heb.

mvg Hans
Reputatie 1
Hoi Cindy,
Ik heb mijn LG4 weer terug, hoofdprint is vervangen.
Nu werkt alles weer naar behoren.
Gr. Hans

Reageer