beantwoord

Geen 4G bij OnePlus 3t

• 25 januari 2017
  • 24 reacties
  • 1509 keer bekeken

Op dit forum zijn er meerdere mensen met hetzelfde probleem voorbij gekomen: geen 4g verbinding op mijn OnePlus3t. Erg vervelend en ik kom er zelf niet uit.
Internetinstellingen zijn volgens mij optimaal en ik las ergens dat Telfort van een afstand dit probleem kan verhelpen. Heel graag:)
icon

Beste antwoord door Peter2308 31 januari 2017, 20:07

Ik heb inmiddels support gehad van Oneplus. Een van de medewerkers heeft via computer mijn telefoon 'overgenomen' en gereset. Wat hij precies gedaan heeft weet ik niet maar het probleem is opgelost:) Software probleem geweest dus. Allen bedankt voor de hulp en het meedenken, echt super.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Ik zie dat er van dit toestel 2 verschillende versies zijn. Je hebt wel de juiste versie? ;)

Je hebt wel een simkaart die geschikt is voor 4G?
4G staat ook aan? Dit kun je controleren via Mijn Telfort bij abonnement.
Gekocht via de officiële site van OnePlus dus ik ga ervan uit de goese versie te hebben:)
4g deed het op mijn vorige telefoon (Samsung s6) en staat inderdaad ook aan.
Reputatie 8
Badge +17
Stel je toestel in via onderstaande link, daar zijn inmiddels al veel mensen mee geholpen

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/toestelhulp/toestelhulp-mobiel.htm#/device/google/nexus-5
Reeds geprobeerd. Internet deed het daarna wel (wat het eerst helemaal niet deed) maar 4g niet.
Reputatie 8
Badge +17
Reeds geprobeerd. Internet deed het daarna wel (wat het eerst helemaal niet deed) maar 4g niet.

4g Staat nog wel steeds aan in je mijn Telfort mobiel en heb je het toestel na de laatste veranderingen al even uit en weer aangezet
Ja. Het vreemde is dat browsen wel gewoon lukt op 4g, maar apps als hangouts en gmail werken helemaal niet en bij whatsapp krijg ik alleen berichten binnen zodra ik de applicatie open (ook daar staan de instellingen verder goed). Nu heb ik de telefoon dus wel even op alleen 2g/3g instellingen gezet zodat alles gewoon naar behoren werkt.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Peter,

Goed dat je een topic hebt aangemaakt hiervoor.

Ik heb dit voor je opgezocht en kwam tot de conclusie die hieronder staat:

KPN 4G en de Oneplus One

Het netwerk van KPN heeft landelijke dekking voor wat betreft 4G. Dat is natuurlijk leuk, echter is vrijwel heel dit netwerk gebaseerd op de 800Mhz frequentie (de 20 band) waardoor deze niet bruikbaar is met de Oneplus One. Er worden momenteel wel 1800Mhz masten geplaatst, echter gaat het nog een tijd duren voordat hier uitgebreide dekking voor is. Wanneer je met de Oneplus One dus 4G dekking wilt, zijn momenteel providers die gebruik maken van het KPN netwerk af te raden.

Bron: http://www.oneplus-one.nl/4g-op-de-oneplus-one/

Wij maken gebruik van het netwerk van KPN dat uitsluitend 4G (LTE) aanbiedt over 800 Mhz. Het is dus goed mogelijk dat 4G, helaas in combinatie met het netwerk van KPN, niet lekker werkt bij verschillende apps op jouw toestel. Het advies is dan ook om 3G(+) te gebruiken voor normaal gebruik (surfen, mailen, 'appen' et cetera). Als je écht wilt kunnen streamen e.d. op je One Plus, dan adviseer ik je om WiFi te gebruiken.

Ik hoop dat je zo voldoende weet. Wil je het me anders laten weten? 🙂
Reputatie 6
Badge +7
Even een kanttekening ook wordt er bij KPN dus ook Telfort de 1800mhz band steeds verder uitgerold.
en de Oneplus 3(t) kan allen aan dus moet het geen probleem zijn.

zie hier

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1voyuxJ-XVu-YfPpsmHW7rfMGtgA&ll=52.12895504545458%2C5.033065833397927&z=6
Reputatie 8
Badge +2
Even een kanttekening ook wordt er bij KPN dus ook Telfort de 1800mhz band steeds verder uitgerold.
Voor zover bekend leveren we geen 4G over 1800Mhz. Uitsluitend 800Mhz.
Reputatie 6
Badge +7
Nee hoor hier heb ik de oneplus one en die werkt gewoon (op LTE) maar zoals aangegeven is de oneplus 3(t) gewoon geschikt voor alle banden dus ook de 800mhz
Ik moet mijn bericht even nuanceren.
Ik dacht dat het aan mijn 4g verbinding lag, maar ook op 2g/3g verbinding heb ik dezelfde problemen;
- niet verzenden en ontvangen hangout berichten;
- geen melding whatsapp. Berichten komen pas binnenn zodra ik de app open. Meteen of enkele seconden later;
- geen email verzenden / binnenhalen.

Het vreemde is dat er ineens een moment kan zijn waarop dit wel mogelijk is en ik bijv ineens een melding heb van een whatsapp bericht. Dit duurt steeds echter maar kort en vervolgens gebeurt er niks meer. Dat ie het even deed op het 2g/3g netwerk was dus puur toeval. Nu maakt het geen verschil of ik op 2g/3g zit of 4g.
Reputatie 6
Badge +7
kijk eens naar je APN en haal eens alle ip nummers weg.
Reputatie 8
Badge +15
Ik heb meer het vermoeden dat de proxy en poort niet goed staan.
Wil je eens een overzicht plaatsen met de APN instellingen? Kunnen we met je meekijken wat er eventueel fout staat.
APN: internet
proxy: niet ingesteld
Poort: 8080
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: niet ingesteld
APN type: default
APN protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
APN inschakelen: ingeschakeld
Drager: niet opgegeven
MVNO type: geen
MMS proxy: niet ingesteld
MMS poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 12
Verificatie type: niet ingesteld
Reputatie 6
Badge +7
Poort heb ik hier op "niet ingesteld" staan. probeer dat eens de rest lijkt wel goed te staan.
Reputatie 8
Badge +15
Poort moet inderdaad leeg zijn.
Wat heb je onder verificatietype staan? Ik mis namelijk nog 'type toegangspunt'. Daar hoort default,suppl,mms te staan.
'type toegangspunt' zie ik niet in de lijst staan. Poort heb ik leeggemaakt. Lijkt al flink verbeterd. Even afwachten nog. Hou jullie op de hoogte.
Reputatie 6
Badge +7
Die heb ik hier ook niet (type toegangspunt)
Het eerste half uur/uur nadat ik wifi afsluit en overachakel op 4g doet ie het top, daarna stopt ie ermee.
Reputatie 8
Badge +15
APN: internet
proxy: niet ingesteld
Poort: 8080
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: niet ingesteld
APN type: default
APN protocol: IPv4

Niet goed gekeken. APN type staat er wel tussen. Daar staat nu alleen default. Maak daar een default,supl (kleine letters) van.
Gedaan, maar het probleem blijft helaas bestaan.
Reputatie 8
Badge +15
Bij Verificatie type: niet ingesteld kan je daar ook "geen" kiezen? Zoja, kies die dan eens.
De roaming staat ook aangevinkt? Niet deze die bij de instellingen ziet staan maar bij namen toegangspunten?
Ik heb inmiddels support gehad van Oneplus. Een van de medewerkers heeft via computer mijn telefoon 'overgenomen' en gereset. Wat hij precies gedaan heeft weet ik niet maar het probleem is opgelost:) Software probleem geweest dus. Allen bedankt voor de hulp en het meedenken, echt super.
Reputatie 8
Badge +15
Ah, jammer dat men niet heeft aangegeven wat het precies was. Was wel handig geweest voor in de toekomst. Maar goed in ieder geval dat het opgelost is. 😃