Geen 3G met Samsung Galaxy S II Pus Android 4.1.2.

• 2 mei 2013
  • 5 reacties
  • 3067 keer bekeken

Badge
Ik heb op 30/4 een internetbundel aangevraagd op mijn abonnement. Op 01/05 de bevestiging gehad dat deze met terugwerkende kracht per 11/04 ingaat.
De instelling voor mijn Galaxy S II Plus handmatig ingesteld. Invulschermen op de telefoon komen niet helemaal overeen met de voorbeelden, maar is volgens mij toch wel gelukt.
Alleen: het werkt niet! Ik heb wel internet via Wifi, maar niet via 3G. Als ik kijk bij de status van het toestel, dan staat er bij type mobiel netwerk: UMTS, bij roaming: geen roaming (heb ik wel aangevinkt), en bij status mobiel netwerk: verbinding verbroken.
Sim in een ander toestel geplaatst: mobiel internet werkt daar ook niet.
Mijn mobiel abonnement loopt nog t/m 11-07-2013 dus ik wilde de laatste paar maanden van mijn contract op mijn nieuwe mobiel via Telfort mobiel internet uitproberen voordat ik besluit om te verlengen. Maar als het helemaal niet werkt, dan houdt het op.
Heb het forum al afgestruind en verschillende opties/insteling geprobeerd, maar het lukt met niet om het aan de praat te krijgen.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Als het in een andere telefoon ook niet werkt dan ligt het aan de sim of aan hetwerk.
Neem contact op met de klantenservice en laat de instellingen op het netwerk nakijken.

Je kan ook wachten tot iemand van telfort webcare je topic op pakt maar hou rekening met een verwerkingstijd.
Badge
OK Koffiemok, ik wacht nog even op een reactie van Telfort Webcare, mocht het te lang duren, dan bel ik zelf even.
Zou inderdaad nog aan de sim kunnen liggen, weet niet precies meer hoe oud deze is, maar dat zal zeker 2 jaar zijn, denk zelfs wel ouder.
Badge +2
@Ditisjoke,

Welkom op het forum. Graag bekijk ik de netwerkinstellingen. Hiervoor zijn jouw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer nodig. In een privébericht kun je de gevraagde gegevens aan mij kenbaar maken.

Daphne
Badge
Probleem opgelost, m.b.v. Daphne!
3G werkt nu zoals het hoort.

Dus, werkt je 3G niet, instellingen checken en als dat niet helpt: even contact opnemen met de klantenservice/webcare.
Badge +2
@Ditisjoke,

Super dat het probleem is opgelost en dank voor de terugkoppeling! Heel veel surf plezier 😉
Het topic wordt gesloten.

Daphne