beantwoord

Galaxy S4 verliest steeds connectie met wifi

• 10 juli 2015
  • 4 reacties
  • 5738 keer bekeken

Als ik mijn nieuwe Galaxy S4 verbind met mijn wifi dan werkt dat maar voor een korte periode. Hij verliest dan zijn connectie en ik kan ook niet opnieuw verbinden met mijn router. Pas als ik mijn telefoon opnieuw opstart maakt hij weer verbinding. Maar ook dat is weer tijdelijk. Wat is hier het probleem? Al mijn andere apparaten (laptop, tablet) die verbinding hebben met de router, inclusief de telefoon van mijn echtgenote, werken prima met de wifi.
icon

Beste antwoord door jannelissen49 10 juli 2015, 20:16

Dank voor je advies. Maar ik zit nu nog net in de 2 weken dat ik kosteloos de telefoon mag retourneren. Ik ga dus niet meer verder modderen. In de Telfort-winkel kreeg ik vanmiddag het advies het toestel te retourneren. Dat heb ik inmiddels gedaan. Tot zover bedankt.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Dank voor je advies. Maar ik zit nu nog net in de 2 weken dat ik kosteloos de telefoon mag retourneren. Ik ga dus niet meer verder modderen. In de Telfort-winkel kreeg ik vanmiddag het advies het toestel te retourneren. Dat heb ik inmiddels gedaan. Tot zover bedankt.
Reputatie 8
Badge +9
Meld je eens op het wifi netwerk. Vervolgens ga je naar instellingen > wifi. Tik 1x op je eigen netwerk en kies netwerk vergeten. Daarna opnieuw aanmelden. Je hebt daarvoor wel weer het wifi wachtwoord voor nodig.

Vergeet niet om "slimme netwerkwissel" (of iets in die zin) uit te zetten. Als je wifi namelijk niet optimaal is volgens de S4 dan schakelt het toestel automatisch naar 3G. Instellingen > wifi > menu knop > instellingen.
Meld je eens op het wifi netwerk. Vervolgens ga je naar instellingen > wifi. Tik 1x op je eigen netwerk en kies netwerk vergeten. Daarna opnieuw aanmelden. Je hebt daarvoor wel weer het wifi wachtwoord voor nodig.

Vergeet niet om "slimme netwerkwissel" (of iets in die zin) uit te zetten. Als je wifi namelijk niet optimaal is volgens de S4 dan schakelt het toestel automatisch naar 3G. Instellingen > wifi > menu knop > instellingen.

Dank voor je advies. Ik heb dit echter al meermalen geprobeerd. Ik ken het password van mijn router inmiddels van buiten. De optie voor "slimme netwerkwissel" heb ik ook al uitgezet. Het probleem blijft echter bestaan. Ik stuur mijn S4 retour Telfort.
Reputatie 8
Badge +9
Probeer eerst eens reset naar fabrieksinstellingen als je dit nog niet geprobeerd hebt. Maak wel eerst een backup van je gegevens!
Ook testen op andere wifi netwerken. Dan weet je zeker of het aan je toestel ligt of je router.