Galaxy S4 mini; Telt wi-fi ook als data verbruik?

• 27 mei 2014
  • 2 reacties
  • 597 keer bekeken

Hallo iedereen,

Zit dus met een vraag, ik heb vandaag een sms gekregen dat ik op 80% zit van mijn internet bundel, ook geeft m'n telefoon aan dat ik over mijn data limiet zit (ingesteld op 495mb). Echter zit ik een HEEL groot deel van de tijd op wi-fi verbinding. Telt deze mee in het data verbruik?

Ook vraag ik me af of je op de Samsung galaxy S4 mini in kunt stellen dat 'ie wi-fi boven cellular stelt, kan het nergens vinden...

- Jeem

2 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Hoi Jeem en welkom op het forum.

Wi-Fi telt niet mee in je dataverbruik. Maar.... Als je de Wi-Fi en de 3G verbinding beide aan staan dan zal het toestel altijd de beste verbinding pakken. Valt je Wi-Fi weg dan neemt de 3G verbinding het over.

Je kan de Wi-Fi zo instellen dat deze altijd aan blijft staan. Op deze website staan enkele verzamelde tips over hoe je MB's kunt besparen. Ook vind je bij tip 1 onderaan de pagina hoe je de Wi-Fi altijd aan kan laten staan.
Reputatie 3
@Jeem,

Welkom op het forum!

Wat Koffiemok aangeeft is correct. Als je gebruik maakt van een verbinding met WiFi, kost je dat geen data. Ik adviseer je om je dataverbinding uit te schakelen, als je goed bereik hebt van WiFi. Je kunt ook kijken op de website van Samsung hoe je jouw toestel correct kunt instellen voor gebruik van WiFi. Ik hoop hiermee jouw vragen te hebben beantwoord. Als dit niet zo is, verneem ik dat graag van je.

Ingrid

Reageer