galaxy s4 en 4g

• 12 april 2014
  • 76 reacties
  • 3820 keer bekeken

Gisteren 4g versneller aangevraagd voor mijn s4. Tot op heden slechts 3g. Simkaart, firmware, instellingen, dekking etc. zijn in orde volgens mij. Wat te doen? Mvg, Stijn

76 reacties

Zie bijlage
Bij mij hetzelfde.
Mail van telfort : Beste Wendy, de iPhone 4s ondersteunt geen 4G, om die reden kun je er geen gebruik van maken. In Mijn Telfort kun je terug vinden of de InternetVersneller is geactiveerd. Anders versnelt deze wel het internet via 3G. Ben je hiermee voldoende geinformeerd? Anders lees ik graag van je, aangevuld met jouw 06-nummer en e-
mailadres. -Daphne-
Blij dat we geen Iphone 4S hebben zeg.... 😉
Dat bedoel ik
Update geinstalleerd en hij lijkt het te doen. Ik zie geen 4G maar voortdurend LTE bovenin het scherm staan. Wel vreemd dat de instellingen app na de update verdwenen is. Hij is via de google zoekbalk nog wel te bereiken maar in het menu staat ie niet meer. Bedankt voor de hulp. Mvg, Stijn
Nou ik heb geen update Hoe kan dat?
Ik zie in het menu van het toestel de firmware versie I9505XXUEMK8. De nieuwste versie is I9505XXUFNC4. Maar de telefoon wil niet updaten om een of andere reden.
Volgens de medewerker in de winkel is 4g Nog niet geschikt voor de Samsung toestellen dit zou pad mogelijk zijn eind volgende week
Badge
@wendyvn35,

Waar heb jij het toestel vandaan? Het lijkt erop dat jij een geïmporteerd toestel hebt, hierdoor kan het zo zijn dat het langer duurt voordat je een update krijgt of dat deze helemaal niet komt. Tot mijn grote spijt zal het vooralsnog dus nog niet werken. Wij hebben hierover vragen uitstaan bij Samsung, echter zijn wij in afwachting van hun reactie. Naar verwachting weten wij volgende week meer.

Laïla
Kijk dat is is antwoord wat ik in de winkel kreeg half dan dat er volgende week pas een update zou komen. Het toestel komt gewoon uit Nederland nogmaals mijn man kan wel op4g en heeft hetzelfde toestel
Volgens Kies is de xxuemk8 de nieuwste versie. Elders vind ik info over de xxufnc4. Deze heb ik nodig, maar kan ik zowel met de update functie van het toestel als via Kies niet installeren. Waarom ziet die software van samsung z'n eigen update nou niet?
Zoals ik begreep ligt het aan de sim van telfort. Als je nml bv en Vodafone kaartje in je telefoon doet zul je zien dat het wel werkt
@ wendyvn35.

Ik heb contact gezocht met samsung via hun site. Hier kun je met een medewerker chatten. Zij kunnen nagaan voor welk land je gsm is. Denk dat je daar moet zoeken voor een oplossing. Telfort kan hier niks aan. Als de lijn geactiveerd is en je een usim hebt moet het direct werken. Of komt de gsm van telfort ? Als je de gsm gegevens door geeft aan samsung zoeken hun uit wat er mis is. www.samsung.nl

gr coxy
Gedaan maar het antwoord is dat het zeker niet aan mijn toestel ligt
Als LTE niet beschikbaar is in het menu van je gsm ligt het aan de firmware. Samsung kan achterhalen hoe en wat. Mijn ervaring met samsung is dat ze het tot de bodem uitzoeken en me er persoonlijk over hebben terug gebeld. Zo kwam ik er achter dan ik een luxemburgs toestel had. Opgestuurd naar belsimpel.nl en die hebben een update er op gezet.
Badge
Kijk dat is is antwoord wat ik in de winkel kreeg half dan dat er volgende week pas een update zou komen. Het toestel komt gewoon uit Nederland nogmaals mijn man kan wel op4g en heeft hetzelfde toestel

Dat je het toestel in Nederland hebt gekocht, betekent niet automatisch dat het een toestel is die voor de Nederlandse markt is bestemd. Ik snap dat het vervelend is, maar wij zijn in afwachting van Samsung.

Laïla
Kijk nu komen we ergens. Het ligt dus aan het feit dat jullie iets geven uitgebracht maar Samsung de juiste update Nog niet
Zo kom je nog steeds nergens. Ga terug waar je de gsm gekocht hebt en leg het probleem voor. Je hebt garantie op het toestel. En telfort en samsung zijn hier niet verantwoordelijk voor. Samsung niet omdat het toestel gewoon volledig werkt en telfort niet omdat het bij andere wel gewoon werkt.
Badge
@serioustijn,
@wendyvn35,

Als ik het goed begrijp werkt 4G niet, terwijl jullie aan alles eisen voldoen:
- 4G InternetVersneller bundel
- U-sim
- Geschikt toestel + laatste software

Mijn oprechte excuses voor het ervaren ongemak. Graag laat ik dit verder voor jullie uitzoeken. Hiervoor heb ik de volgende gegevens nodig:
  • Naw-gegevens
  • Het 06-nummer van Telfort
  • Software versie (*#1234#)
  • E-mailadres
Maak de gegevens aan mij kenbaar via een privébericht.

Laïla
Heb ik al doorgegeven maar geen reactie.... .
Het Probleem is vOlgens mij juist dat we niet beschikken over de update en dat deze niet wil verschijnen. Ook ik heb al een klacht lopen. Hetzij zonder software versie vermeld te hebben.
Weer een loze opmerking van telfort. Begin Het bedrijf ook steeds minder goed te begrijpen want wie spreekt nu de waarheid. Hier zeggen ze het moet werken. In de winkel zeggen ze pad eind volgende week een aan de telefoon krijg je gewoon geen antwoord
. De opmerking nu: Beste Wendy, ik heb het over een update die speciaal deze week beschikbaar is gesteld door Samsung om het toestel 4G ready te maken. Dit staat op onzewebsite:
Update installeren op Samsung toestel:
Let op! Samsung toestellen hebben een update nodig om de toestellen geschikt te maken voor 4G. Hieronder leest u hoe u de update kunt installeren om gebruik te kunnen maken van 4G.
Beschikbaarheid Samsung updates per telefoon
Toesteltype Datum update
Galaxy S4 Update beschikbaar
Galaxy S4 Black Edition Update beschikbaar
Galaxy S4 Mini (ook Black Edition) Update beschikbaar
Galaxy S3 4G en Galaxy Express Geen update nodig
Galaxy Note 3 Update naar verwachting 18 april beschikbaar
4G update installeren op Samsung toestel
Ga naar Apps.
Ga naar Instellingen.
Ga naar Meer.
Ga naar Toestel-info.
Ga naar Software-update.
Installeer de update.
Graag lees ik van je. -Daphne-
Badge
@serioustijn,
@wendyvn35,

Ik kan goed begrijpen dat dit vervelend is, daarom wil ik jullie graag helpen. Denise is vandaag niet aanwezig. Als jullie mij de gevraagde info toesturen, dan ga ik vandaag nog voor jullie aan de slag.

Laïla
Ten eerste was het daphne!!! Ten tweede voor de tweede maal privé bericht gestuurd maar krijg er geen reactie op

Reageer