galaxy s4 en 4g

  • 12 april 2014
  • 76 reacties
  • 3821 keer bekeken


Toon het eerste bericht

76 reacties

Nou dus wel een Nederlandse versie. Zal het je nog sterker vertellen mijn man heeft exact hetzelfde toestel heeft 4g Vodafone werkt prima. Doe ik mijn sim in zijn toestel werkt het dus niet meer.
GTI9505. Snap er niks van. Misschien toch nog niet de juiste firmware. Kan ik dat ergens zien?
@Serioustijn

Ok.

Tot hoever gaat jouw technische kennis?

Volgens sammobile.com heeft de Nederlandse S4 deze maand nog een update ontvangen
http://www.sammobile.com/firmwares/3/?download=27642

Je kan het daar downloaden en instructies volgen.


zie ook lijst van NL firmwares:
http://www.sammobile.com/firmwares/1/?model=GT-I9505&pcode=PHN
Reputatie 8
Badge +16
@Serioustijn

Ok.

Tot hoever gaat jouw technische kennis?

Volgens sammobile.com heeft de Nederlandse S4 deze maand nog een update ontvangen
http://www.sammobile.com/firmwares/3/?download=27642

Je kan het daar downloaden en instructies volgen.


Ik zou hier alleen gebruik van maken als je weet hoe het moet. Alternatief is gewoon Kies gebruiken van Samsung zelf. Deze controleert netjes of jouw toestel up to date is.
heb je wel een Usim ? Er moet een u op de simkaart staan anders werkt het zowieso niet. gratis aan te vragen bia mijn telfort. Moest ik ook.
Ik zie het al je hebt een usim. Als de optie lte niet beschikbaar is via mobiele netwerken en netwerkmodus is dit niet vrijgegeven in de firmware. Welke firmware staat op je toestel ? ([email]#@1234[/email]#)
Volgens het instellingen menu van het toestel is ie up to date. Ik dacht misschien weet iemand wat het juiste nummer van de firmware is en waar in het toestel ik dit kan checken?
*#1234# natuurlijk
Maar ga dus niet mijn telefoon in gevaar brengen Door vanalles te rooten .. Heb ondertussen gelezen dat Samsung met een update komt op de29e . Als dat zo is eis ik geld terug van telfort
Reputatie 8
Badge +16
Zoals ik al aangeef, download Kies van Samsung, deze laat na het aansluiten van je toestel precies zien welke versie je hebt en of er een nieuwere beschikbaar is.
Xxuffnb8 xxoxanb8
Badge
@wendyvn3,

Ik ben jullie niet vergeten, het staat intern uit. Zodra ik meer weet, lees je van mij terug.

Laïla
Ik zal vanavond effe met de pc aan de gang. Hoop dat het uitkomst biedt. Ik heb de vraag ook maar even bij de td van Telfort uitgezet. To be continued....
Ik heb hetzelfde probleem. Nieuwe usim erin is reeds geactiveerd. In mijn keuze menu bij instellingen staat geen lte 4g vermeld. Versie software 4.4.2 laatste update was dit. Mijn man heeft hetzelfde toestel tenminste zelfde dag zelfde winkel aangeschaft maar heeft Vodafone bij hem is deze optie wel beschikbaar. Wie weet raad?
Reputatie 8
Badge +9
Naast de U Sim en de update vanuit Samsung heb  je ook de 4G versneller nodig. Zonder deze versneller zal 4G niet werken en zal je ook geen 4G optie zien in het toestel.
Deze versneller betaal ik ook al sinds zaterdag
Ik hen Kies gebruikt en ook volgens kies heb ik de update. Als de td van Telfort contact opneemt zal ik dat hier melden. Overigens wel mn 5 euro terug gehad.
Badge +1
En dan blijkt dat Samsung de juiste update Nog niet heeft gegeven voor telfort klanten

Dat heeft Samsung dus wel gedaan, alleen heb je jij geen Telfort toestel.
De leverancier waar jouw toestel oorspronkelijk door Samsung aan is verkocht (vermoedelijk dus een buitenlandse provider) heeft de update die jij nodig hebt nog niet goedgekeurd. Daardoor kun jij de benodigde update nog niet draaien.

Heb net de gegevens op mijn man zijn toestel gechecked. Deze zijn identiek behalve de laatste

en daar kun je zien dat het toestel niet van de nederlandse markt is:
jouw toestel:
I9505oxafnb8

een nederlands toestel:
I9505PHNxxxx (vrije markt toestel) of
i9505KPNxxxx (KPN toestel) of
i9505VDFxxxx (Vodafone toestel) of
i9505TNLxxxx (T-Mobile toestel)

zoals al eerder aangegeven werdt kun je het beste contact opnemen met de leverancier van het toestel en aangeven dat je een toestel wilt dat geschikt is voor de nederlandse markt. Het beste is dan om een PHN toestel te nemen. Aangezien deze niet voorzien is van provider specifieke software werkt ie overal mee en krijgt ie ook eerder de updates.
Kon niet eerder op het forum maar heb ondertussen bericht . Omdat ik geen kpn/telfort toestel heb kan ik dus geen gebruik maken van de4g. Zoals ik reeds gelezen heb komt Samsung de 29e met een update. Feit blijft wel dat ze dit in de winkel hadden moeten vermelden toen ik het vroeg en alles liet activeren.
Badge +1
Zoals ik reeds gelezen heb komt Samsung de 29e met een update

hopen dat het dan is opgelost.
Zoals ik al aangaf het is wel afhangkelijk van de provider waar het toestel oorsprongkelijk voor bedoeld was of jij die update ook gaat krijgen, maar laten we hopen dat het goed komt.
Badge +1
. Als dat zo is eis ik geld terug van telfort

hoezo? Het is niet de fout van Telfort dat jij een buitenlands toestel hebt, toch? En ik denk ook niet dat reëel is om van elke verkoopmedewerker te verwachten dat zij weten welke toestellen wel en niet werken.

Jij wist toch ook niet dat er verschillende uitvoeringen van de S4 zijn... (en dat sommige wel en sommige niet werken)
Nou nou krijg vandaag een telefoontje van telfort of ik even mee wil kijken. Checken ze het versie nummer en of er 4g bij mijn netwerken staat. Na de zoveelste keer Nee dus. Hmm dan bel ik nog terug. Pff niks meer gehoord maar bel dan niet. Op naar dag7 al een week. De man in de winkel zei dat het niet eens gaat werken tot aan eind volgende week nadat ik terug was gegaan na alles aan te sluiten. Hij zei ook dat ze dat hadden moeten zeggen dat het voor de 4s gebruikers Nog niet beschikbaar was. Hoe zit het nou? ?
Hm. Ik krijg een melding dat er een firmware update is! Thuis op de wifi maar proberen dan. Ben benieuwd!
Dan is het toch vreemd dat mijn man met exact hetzelfde toestel wel op4g kan maar dan andere provider. Maar goed ..i rest my case
Zo net terug uit de winkel. Deze man Haag aan dat de Samsung toestellen Nog geen 4g update hebben gehad. Zeg dat dan gelijk voordat je alles aan zet. Maar goed zeer netjes geholpen!

Reageer