galaxy s4 en 4g

• 12 april 2014
  • 76 reacties
  • 3820 keer bekeken

Toon het eerste bericht

76 reacties

@ wendyvn35.

Ik heb contact gezocht met samsung via hun site. Hier kun je met een medewerker chatten. Zij kunnen nagaan voor welk land je gsm is. Denk dat je daar moet zoeken voor een oplossing. Telfort kan hier niks aan. Als de lijn geactiveerd is en je een usim hebt moet het direct werken. Of komt de gsm van telfort ? Als je de gsm gegevens door geeft aan samsung zoeken hun uit wat er mis is. www.samsung.nl

gr coxy
Gedaan maar het antwoord is dat het zeker niet aan mijn toestel ligt
Als LTE niet beschikbaar is in het menu van je gsm ligt het aan de firmware. Samsung kan achterhalen hoe en wat. Mijn ervaring met samsung is dat ze het tot de bodem uitzoeken en me er persoonlijk over hebben terug gebeld. Zo kwam ik er achter dan ik een luxemburgs toestel had. Opgestuurd naar belsimpel.nl en die hebben een update er op gezet.
Badge
Kijk dat is is antwoord wat ik in de winkel kreeg half dan dat er volgende week pas een update zou komen. Het toestel komt gewoon uit Nederland nogmaals mijn man kan wel op4g en heeft hetzelfde toestel

Dat je het toestel in Nederland hebt gekocht, betekent niet automatisch dat het een toestel is die voor de Nederlandse markt is bestemd. Ik snap dat het vervelend is, maar wij zijn in afwachting van Samsung.

Laïla
Kijk nu komen we ergens. Het ligt dus aan het feit dat jullie iets geven uitgebracht maar Samsung de juiste update Nog niet
Zo kom je nog steeds nergens. Ga terug waar je de gsm gekocht hebt en leg het probleem voor. Je hebt garantie op het toestel. En telfort en samsung zijn hier niet verantwoordelijk voor. Samsung niet omdat het toestel gewoon volledig werkt en telfort niet omdat het bij andere wel gewoon werkt.
Badge +1
Xxuffnb8 xxoxanb8

hm, die komen niet in het lijstje voor...

als je *#1234# intoetst krijg je als het goed is drie codes:

AP:
CP:
CSC:

zou je die hier nog eens willen posten?

Zou je ook eens op de sticker onder accu willen kijken welk type toestel je exact hebt (GT-I95xx)?
Schrijf dan meteen als je toch je toestel open hebt de S/N code (die staat onder de streepjescode) op, want aan de hand van die code is er ook nog wel het eea op te zoeken.
Code heb ik reeds gegeven i9505xxufnb8 de laatste is i9505oxafnb8 het is volgens mij ten giste en duits toestel
Hallo, ik heb een galaxy S4 Active
Model GT-9295
Zou ook LTE moeten hebben.
Echter niet te kiezen
Android versie is 4.2.2
Iemand enig idee hoe mijn Telfort 4G abonnement hier werkend op krijg. Heb al andere SIm kaart en de 4g versneller uitbreiding.
Welkom bij de club. Maar Nog steeds geen fatsoenlijk antwoord al 7 dagen niet een welkom paasweekend pfff
Xxuffnb8 xxoxanb8

hm, die komen niet in het lijstje voor...

als je *#1234# intoetst krijg je als het goed is drie codes:

AP:
CP:
CSC:

zou je die hier nog eens willen posten?

Zou je ook eens op de sticker onder accu willen kijken welk type toestel je exact hebt (GT-I95xx)?
Schrijf dan meteen als je toch je toestel open hebt de S/N code (die staat onder de streepjescode) op, want aan de hand van die code is er ook nog wel het eea op te zoeken.

@wendyvn35
Erg moeilijk blijkbaar om de mensen die willen helpen van de gevraagde info te voorzien pfff 😞
Die heb ik hiervoor al gegeven 4 keer. Maar nogmaals
I9505xxufnb8
I9505xxufnb8
I9505oxafnb8

Na een week allerlei vragen en steeds dezelfde word je wel een beetje moedeloos
Waarschijnlijk duits toestel met de laatste update er op. In ieder geval een vodafone toestel.

Vodafone heeft een andere LTE frequentie dan telfort (kpn). Simkaartje van vodafone werkt dus wel op jou toestel echter telfort (kpn) niet. Deze LTE frequentie is nog geblokt in je firmware. Probeer onderstaande er op te krijgen en het zal werken.

AP : I9505XXUFNC4
CP : I9505XXUFNC4
CSC : I9505PHNFNC1

Belsimpel.nl is het iig zonder problemen gelukt.
Het toestel heb ik gewoon los gekocht. Duits zou eventueel kunnen. Ik heb alleen geen idee hoe ik bovenstaand erop zou moeten krijgen.
Beste is om er mee terug te gaan waar je hem gekocht hebt en uit te leggen wat er aan de hand is. Geef aan dat je een vodafone toestel hebt en dit niet werkt met telfort (kpn).Of je kijkt even via google naar mensen die dit wel kunnen. Je kunt ook nog even wachten tot de volgende update. Misschien wordt het dan vrij gegeven.

Het is in ieder geval duidelijk waarom je toestel niet op 4g van telfort komt. Je kunt het vergelijken met een simlock. Je gsm is niet volledig vrij gegeven voor 4g. Behalve voor vodafone.
Heb net de gegevens op mijn man zijn toestel gechecked. Deze zijn identiek behalve de laatste
Reputatie 8
Badge +16
@wendyvn35:

Als je via google zoekt op: i9505 stock rom dan kom je in 1 van de eerste links een verwijzing tegen naar Androidworld met daarin de Nederlandse versie.
Als je via google zoekt op: odin download dan kom je een verwijzing tegen naar odindownload.com

Zaak is om eerst even goed te lezen en uit te zoeken via Google hoe odin werkt en wat het doet, maak vervolgens altijd eerst een back-up van je telefoon voordat je ergens aan begint. Lees altijd eerst alles 2x door om te voorkomen dat je telefoon veranderd in een dure baksteen.

En nog even dit:
Het bovenstaande is gevonden in openbare bronnen.
Het doorlopen van de stappen is op eigen verantwoording en waarbij ik beslist niet aansprakelijke ben voor schade.
Dus als ik het goed begrijp. . Zegt telfort maar natuurlijk mevrouw 4g werkt gewoon op uw toestel. Sluit alles netjes aan... En dan blijkt dat Samsung de juiste update Nog niet heeft gegeven voor telfort klanten
Reputatie 8
Badge +16
Wel voor Telfort klanten met een Nederlands toestel.
Zou wel zo netjes zijn dat als je in de winkel staat voor de info en sim dat ze dat dan even nakijken voor je. ...ipv mensen laten betalen voor Iets wat dus nog niet mogelijk is
Maar ga dus niet mijn telefoon in gevaar brengen Door vanalles te rooten .. Heb ondertussen gelezen dat Samsung met een update komt op de29e . Als dat zo is eis ik geld terug van telfort
Badge +1
En dan blijkt dat Samsung de juiste update Nog niet heeft gegeven voor telfort klanten

Dat heeft Samsung dus wel gedaan, alleen heb je jij geen Telfort toestel.
De leverancier waar jouw toestel oorspronkelijk door Samsung aan is verkocht (vermoedelijk dus een buitenlandse provider) heeft de update die jij nodig hebt nog niet goedgekeurd. Daardoor kun jij de benodigde update nog niet draaien.

Heb net de gegevens op mijn man zijn toestel gechecked. Deze zijn identiek behalve de laatste

en daar kun je zien dat het toestel niet van de nederlandse markt is:
jouw toestel:
I9505oxafnb8

een nederlands toestel:
I9505PHNxxxx (vrije markt toestel) of
i9505KPNxxxx (KPN toestel) of
i9505VDFxxxx (Vodafone toestel) of
i9505TNLxxxx (T-Mobile toestel)

zoals al eerder aangegeven werdt kun je het beste contact opnemen met de leverancier van het toestel en aangeven dat je een toestel wilt dat geschikt is voor de nederlandse markt. Het beste is dan om een PHN toestel te nemen. Aangezien deze niet voorzien is van provider specifieke software werkt ie overal mee en krijgt ie ook eerder de updates.
Kon niet eerder op het forum maar heb ondertussen bericht . Omdat ik geen kpn/telfort toestel heb kan ik dus geen gebruik maken van de4g. Zoals ik reeds gelezen heb komt Samsung de 29e met een update. Feit blijft wel dat ze dit in de winkel hadden moeten vermelden toen ik het vroeg en alles liet activeren.
Badge +1
Zoals ik reeds gelezen heb komt Samsung de 29e met een update

hopen dat het dan is opgelost.
Zoals ik al aangaf het is wel afhangkelijk van de provider waar het toestel oorsprongkelijk voor bedoeld was of jij die update ook gaat krijgen, maar laten we hopen dat het goed komt.
Badge +1
. Als dat zo is eis ik geld terug van telfort

hoezo? Het is niet de fout van Telfort dat jij een buitenlands toestel hebt, toch? En ik denk ook niet dat reëel is om van elke verkoopmedewerker te verwachten dat zij weten welke toestellen wel en niet werken.

Jij wist toch ook niet dat er verschillende uitvoeringen van de S4 zijn... (en dat sommige wel en sommige niet werken)

Reageer