beantwoord

Galaxy note 3 en 4G

• 12 april 2014
  • 15 reacties
  • 2431 keer bekeken

Ik heb een paar dagen geleden  via  Telfort  een 4g versneller aangevraagd. Nieuwe simkaart gekregen en geactiveerd. De telefoon heeft de  nieuwste firmware. Alles gedaan volgens instructies. Echter, nog steeds geen 4G. Ook bij netwerkmodus nog steeds geen mogelijkheid 4g (of LTE) in te stellen.
Contact gehad met Telfort vooraf en heeft aangegeven dat de telefoon de note 3 geschikt is. Dat is hij ook alleen de nieuwe software laat op zich wachten lees ik nu in dit forum. Slordig van Telfort dat dat niet even wordt gezegd via de telefoon.
Weet iemand wanneer dit software probleem opgelost gaat worden anders moet ik mijn 4G maar weer terug zetten naar de versneller.
icon

Beste antwoord door Koffiemok 12 april 2014, 14:06

@randag en welkom op het forum.

Via de pagina Telfort 4G kun je jezelf op de hoogte houden. Voor de Samsung Galaxy Note 3 is nog niet bekend wanneer de software update beschikbaar is.
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +15
@randag en welkom op het forum.

Via de pagina Telfort 4G kun je jezelf op de hoogte houden. Voor de Samsung Galaxy Note 3 is nog niet bekend wanneer de software update beschikbaar is.
bedankt ga de pagina in de gaten houden.
zal naar tefort bellen om het weer om te zetten naar het vorige abonnement.
bedankt voor je reactie.
Ik hoop dat Denise - Telfort mee leest.
Wel slechte zaak dat telfort dit niet van te voren aangeeft tijdens telefoongesprek met medewerker.
Iets voor evaluatie als er nieuwe producten worden aangeboden.

Grt Eric
U maakt verbinding met het LiveChat systeem. Als dit een paar minuten duurt, probeert u dan alstublieft opnieuw.
(Ons webteam helpt u over enkele ogenblikken.)
Over enkele ogenblikken is een lid van ons webteam beschikbaar. U staat nu op plaats 1 Bedankt voor het wachten. Als u een vraag heeft over een door u gekocht product, zorg dan dat u uw productgegevens bij de hand heeft, zoals het serienummer en de aanschafdatum.
Welkom bij Samsung Live Chat. Wat kan ik voor u doen?
Seda :
   Een hele goedemiddag, waarmee kan ik u van dienst zijn?
Eric Randag :
   heb een galaxy note 3 maar kan de optie LTE niet aanzetten geeft hem niet weer in de optie voor 4G
Seda :
   Dat is deze optie nog niet beschikbaar voor uw toestel meneer.
Seda :
   U dient hiervoor een update vanuit uw provider te krijgen.
Eric Randag :
   Ik heb wel de laatse software update gehaald en mijn collega's hebben wel deze optie zelfde toestel en software
Eric Randag :
   oke dus de provider moet hier voor zorgen
Seda :
   Dat klopt inderdaad.
Eric Randag :
   ga ik daar aan de slag bedankt voor uw tijd

Dus Telfort verkoopt een product en geeft aan dat het kan op deze telefoon maar eigelijk kan het dus nog niet ivm software die tefort moet leveren?
Badge
@randag,

Welkom op het forum! Allereerst mijn oprechte excuses dat je niet juist bent ingelicht. Ik heb jouw feedback doorgegeven, het is zeker niet onze bedoeling om jou iets te geven wat niet werkt. Naar verwachting komt de update 18 april beschikbaar. De software wordt niet door ons geleverd, maar door Samsung. Is het gelukt om de bundel weer terug te zetten? Graag ontvang ik een privébericht jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en e-mailadres.

Laïla
Hallo,

Ik heb een soortgelijk probleem met mijn (los aangeschafte) Note 3. Vorige week de nieuwe sim geinstalleerd / geactiveerd en de 4g versneller aangevraagd. Maar daar bleef het bij. Ook ik heb helaas geen mogelijkheid om LTE bij de netwerkinstellingen te kiezen. De update naar Android 4.4.2 stond reeds bij aankoop geinstalleerd en er zijn volgens Samsung geen nieuwere updates beschikbaar. Ik draai overigens een firmware met de regiocode voor Duitsland. Heeft dat er soms iets mee te maken? Heeft een andere (originele) firmare flashen zin?

Dank voor het antwoord :)

Wim.
Badge +2
Ik vrees dat de regio code invloed kan hebben. De originele Nederlandse Note 3 werkt inmiddels zonder problemen met 4G. Welk versie nummer staat er met lettertjes onder je accu?
Hoi Matthijs, ik heb verschillende nummers onder m'n batterij staan, welke heb je nodig?
Badge +2
Degene met de N. Alleen de N9005 is de 4G versie van de Note 3 namelijk.
Dan neem ik aan dat je de code ssn bedoelt, die luidt 'N9005GSMH'. Het betreft inderdaad een 4g geschikt toestel, gekocht in Nederland. CSC is echter 'N9005DTMENA2', waaruit blijkt dat de firmware een Duitse betreft.
Heeft wellicht iets met de APN instellingen te maken? Als ik her en der zo op verschillende forums lees dan dient men veelal handmatig 4g te activeren door hun APN instellingen te wijzigen, o.a. bij KPN. De APN instellingen via de site van Telfort werken in ieder geval niet bij mij.
Badge +2
Wat gebeurt er als je het toestel uit en aan zet en daarna handmatig kpn selecteert? Geeft het toestel ook dan geen melding van 'netwerk instellingen' die het toestel wil binnen halen (accepteren uiteraard)?

Zo nee, zet dan daarna handmatig de instellingen er in via www.Telfort.NL/instellen Roaming zou ik persoonlijk in NL aan zetten, omdat Telfort tenslotte op het KPN netwerk draait.
Toestel uitzetten / aanzetten en handmatig op KPN zetten helpt helaas niet. Sinds de nieuwe sim is geactiveerd heb ik überhaupt nog geen melding ontvangen omtrent 'netwerkinstellingen' die ik zou moeten accepteren 😞 Ook de handmatige instellingen om de APN te wijzigen heeft geen enkel effect. Een keuze voor het LTE netwerk bij de instellingen is niet zichtbaar, slechts WCDMA/GSM alsmede beide apart zijn de enige opties.
Badge +2
Toestel uitzetten / aanzetten en handmatig op KPN zetten helpt helaas niet. Sinds de nieuwe sim is geactiveerd heb ik überhaupt nog geen melding ontvangen omtrent 'netwerkinstellingen' die ik zou moeten accepteren 😞 Ook de handmatige instellingen om de APN te wijzigen heeft geen enkel effect. Een keuze voor het LTE netwerk bij de instellingen is niet zichtbaar, slechts WCDMA/GSM alsmede beide apart zijn de enige opties.

Dan zal Telfort echt met je mee moeten gaan kijken...

Reageer