beantwoord

Fair Use policy - Onbeperkt internet

• 8 oktober 2016
  • 9 reacties
  • 1149 keer bekeken

Reputatie 1
Ha Telfort,

Zojuist een prachtige boze brief van jullie ontvangen over het overschrijden van onze fair use policy van mijn onbeperkt internet abbonement. Destijds is mij uitgelegd dat 500x het gemiddelde verbruik als limiet gehandhaafd zou worden.

Nu weet ik dat weinig mensen dit type abbonnement nog hebben, maar lees desondanks ook in dit forum terug dat (veel) mensen op/over de limiet heen gaan. Het lijkt mij sterk dat de meeste mensen met dit abbonement minder dan 5 mb gebruiken (anders kan de limiet niet op 2500mb cq 500 keer gemiddelde verbruik liggen. Heel vreemd.

Zodoende ben ik heel nieuwsgierig naar hoe jullie deze limit bepalen, waar ik het gemiddelde verbruik terug kan zien, graag met historie zodat. Zodat ik kan inschatten in hoeverre ik in de toekomst mijn verbruik aan moet passen (voor mijn gevoel internet ik niet buitensporig veel, weinig omdat ik vrijwel altijd op de wifi zit).

Het lijkt mij dat de "limiet" van een "onbeperkt internet abbonnement" hoger ligt dan de grootst verkrijgbare databundel (mede door de jaarlijkse inflatiecorrectie), Het lijkt mij dat 2500mb (5 keer het allerkleinste door jullie zelf verkochte verkochte abbonnement) geen buitensporig gebruik is. Is dit heel raar gedacht van mij?

Desondanks is de brief op een dusdanige toon dat ik het idee heb dat ik iets heel misdadigs gedaan heb. Het gevoel dat jullie me liever als klant kwijt zijn. Voelt niet lekker, maar geen idee hoe ik daar vanaf ga komen, kunnen jullie een en ander verklaren?

Met vriendelijke groet,
Gijs
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 9 oktober 2016, 00:09

De fair-use-policy wordt berekend over alle gebruikers die nog van dit type abonnement gebruik maken. Gezien het feit dat een groot aantal klanten overstappen op andere abonnementen gaat het gemiddelde verbruik binnen de groep omlaag. Resultaat is dus eigenlijk dat op deze manier de klanten min of meer gedwongen worden om over te stappen naar een ander type abonnement.

Mijn advies is dus om te kijken wat je huidig gemiddeld verbruik is en of je voor dezelfde prijs of minder een grotere bundel binnen een ander abonnement af kan nemen. Hierdoor heb je dan geen last meer van deze fair-use-policy.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 8
Badge +16
De fair-use-policy wordt berekend over alle gebruikers die nog van dit type abonnement gebruik maken. Gezien het feit dat een groot aantal klanten overstappen op andere abonnementen gaat het gemiddelde verbruik binnen de groep omlaag. Resultaat is dus eigenlijk dat op deze manier de klanten min of meer gedwongen worden om over te stappen naar een ander type abonnement.

Mijn advies is dus om te kijken wat je huidig gemiddeld verbruik is en of je voor dezelfde prijs of minder een grotere bundel binnen een ander abonnement af kan nemen. Hierdoor heb je dan geen last meer van deze fair-use-policy.
Reputatie 1
Het aantal gebruikers zegt helemaal niets over een gemiddelde.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gemiddelde

Advies wordt rejected. Juist heel tevreden met telfort en het abbonnement.
Reputatie 1
Geen serieuze reacties? Jammer.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Gijs, welkom op het forum en excuses voor de late reactie. Het is nooit onze bedoeling geweest om jou het gevoel te geven dat je iets misdadig hebt gedaan. De brief is simpel weg een waarschuwing.
Om al je vragen te kunnen beantwoorden ontvang ik graag je naam, adresgegeven en 06-nummer in een privébericht. Wel kan ik je mededelen dat wij de exacte Fair Use-hoeveelheid niet delen. In afwachting van jouw bericht.
Reputatie 1
Ha Stephen,

Dank voor de reactie, maar ik hou privé gegevens liever privé. Lijkt mij ook onnodig gezien de vragen in mijn ogen prima zonder deze gegevens te beantwoorden zijn.

Jammer dat het nergens na te kijken is, heel lastig om gebruik aan te passen naar een niet-na-te-kijken limiet.

Zodoende zal ik me houden aan de afspraken zoals vastgelegd in contract en fup. Hoop dat jullie dit ook doen.

Mag ik je reactie zien als officiële reactie van telfort?

Met vriendelijke groet,
Gijs
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Gijs, aan de hand van jouw gegevens kan ik dan zien wanneer je abonnement is ingegaan en van welke bundel je gebruik maakt. Aan de hand daarvan kan ik je vragen beter beantwoorden.
Fijn dat je je aan de afspraken zal houden. :)
Je mag mijn reactie als officiële reactie zien.
Reputatie 1
Zojuist proberen te kijken, maar site/app werkt niet echt met de oude abbo's/slechte wifi? (Sinds de brief staat mobiele data uit, veel te bang om t nog te gebruiken). Stuur je gegevens in pm.

Viel me. Op dat er ergens 2010 stond. Betekend dit dat ik al vijf jaar onterecht inflatiecorrecties betaal op het internet abbo?:o

Gr Gijs
Ik heb hetzelfde bericht ontvangen via SMS. Ik heb nu 2 keer meer dan 2500 MB gebruikt (in 4 jaar of zo...) en ontvang een waarschuwing. Gemiddeld kom ik niet boven de 500 MB uit. Ik heb het abonnement juist behouden vanwege onbeperkt internet. FUP OK, maar dan niet met een data limiet van 4 jaar geleden. Ik wil bij voorkeur geen datalimiet op mijn bundel. Anders kan ik beter een goedkoper abonnement elders nemen. Ik zou graag horen hoe het verder gaat. Ik neem niet aan dat ik een rekening kan ontvangen voor teveel data gebruik aangezien Telfort niet wil opgeven wat de grens is en het abo geen limiet heeft. Wanneer Telfort 2500 MB aanhoudt dan kan ik beter het abonnement beëindigen. ik krijg de indruk dat het Telfort daarom te doen is, dat lees ik op meerdere fora.

Groet, Bert
Reputatie 1
Jo Bert.

Veel meer als bovenstaande heb ik niet voor je. Na tweede sms opeenvolgend kwam de "boze" brief. Deze opeenvolgende maand ga ik er wederom overheen (wel 1 gb van in buitenlandbundeltjes). Als ik een update heb laat ik het je weten.

Enige reden dat ik dit abonnement heb is geen kopzorgen. Maar ondertussen vraag ik me elke dag af of het de laatste is...

Gijs