Mijn oom heeft een iphone 4s met een t-mobile abonnement en thuis heeft hij Telfort internet.
Als hij via wifi zijn mail verstuurd werkt het gewoon maar via mobiel internet werkt het niet.
De hoofd smtp server is smtp.telfort.nl en de secundaire is smtp.gprs.t-mobile.nl
Als hij mail wil versturen via het mobiele netwerk dan krijgt hij de foutmelding server staat geen relaying toe.
Bij T-mobile zeggen ze dat de instellingen goed staan en dat hij bij zijn internetprovider moet zijn.
Telfort zegt dat de fout bij de instellingen van T-mobile ligt.
Wie weet de oplossing?
Beste antwoord door Koffiemok
Verder zie deze mededeling.
Blijf je de relaying message krijgen dan kan je het volgende proberen:
1) gebruikt hij ook een Gmail of hotmail account op het toestel? Dan zou je die smtp kunnen gebruiken.
2) helemaal overnieuw beginnen. Via instellingen > Mail, contacten, agenda her e-mail acoount verwijderen. Vervolgens weer opnieuw instellen via de wifi. Laat de verificatie dan ook via de wifi gaan. Daarna testen door een e-mail naar zichzelf te sturen maar dan via het 3G netwerk.