beantwoord

E-mail versturen via het mobiele netwerk

  • 17 augustus 2015
  • 218 reacties
  • 22888 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Sinds vrijdag 7 augustus is de beveiliging van de uitgaande mailservers van KPN en Telfort verbeterd. Gevolg is dat de Telfort mailserver tijdelijk niet meer toegankelijk is vanaf het mobiele netwerk. Er zijn verschillende scenario's waar je mee te maken kunt hebben.

Je gebruikt een e-mailadres van Telfort op jouw telefoon
Deze mailadressen eindigen op @telfort.nl of @telfortglasvezel.nl. Als de telefoon is ingesteld volgens de instructies, kun je alleen mail versturen als je met Telfort WiFi verbonden bent. Mail lezen is wel mogelijk via het mobiele netwerk.

Als je onderweg een mail wilt versturen kan dat tijdelijk alleen via Webmail. Surf hiervoor naar www.telfort.nl, klik links bovenaan op menu en vervolgens op Webmail.

Je gebruikt een ander e-mailadres op jouw telefoon
Hier vind je instructies over hoe de telefoon ingesteld moet worden. Daarbij wordt de mailserver van de e-mailprovider via een beveiligde verbinding ingesteld voor uitgaande mail. Het is belangrijk dat je alle stappen doorloopt, inclusief die voor het instellen van de beveiligde verbinding.

Extra tip
Voor veel aanbieders van e-mail zijn handige apps beschikbaar in de App Store en Google Play, bijvoorbeeld voor Gmail en Outlook (Hotmail.com, Live.nl, etc.). Via deze apps is het instellen van e-mail veel eenvoudiger. Als je na het doorlopen van de instructies nog geen mail kunt lezen en/of versturen, kijk dan op de website van de aanbieder van jouw mailadres (Gmail, Hotmail, etc.) voor extra instructies.

Mijn excuses voor deze lastige situatie. We werken hard aan een oplossing voor deze problemen.

Update 19-10-2015 16:02 uur:
Tot afgelopen augustus maakte wij gebruik van een open relay. Dit betekent dat iedereen hier gebruik van kon maken. Helaas werd er ook misbruik van gemaakt. Een waarschijnlijk gevolg hiervan zou kunnen zijn dat onze server op een blacklist terecht komt. Mails kunnen dan door andere bedrijven geweigerd worden. Dit is een situatie die we moeten voorkomen. Daarom zijn we nu druk bezig met onze leverancier van het mailplatform om autenticated smtp te implementeren.

De verwachting is dat dit in het begin van volgend jaar volledig afgerond zal zijn. Een exacte datum wordt nog samen met de leverancier vastgesteld. Zodra deze bekend is, zal ik de datum hier uiteraard met jullie delen. Ik hou jullie dus op de hoogte.
icon

Beste antwoord door Stephen 5 april 2016, 17:38

@All

Vanaf vandaag kan er weer gemaild worden via mobiel internet. Onze technici hebben hard gewerkt aan een oplossing voor dit probleem.

Er gelden nu ook extra veiligheidseisen voor het versturen van e-mails. Deze eisen zijn van toepassing wanneer je wilt e-mailen buiten de vaste Telfort internetaansluiting thuis, bijvoorbeeld via mobiel internet. Hieronder staan de veiligheidseisen benoemd.
  • Bij e-mailinstellingen dient SSL aangevinkt te zijn.
  • Bij e-mailinstellingen dient authenticatie aangevinkt zijn.
De e-mailinstellingen kun je handmatig wijzigen via Toestelhulp.
  • Wijzigen wachtwoord
Heb je je wachtwoord recent niet aangepast dan adviseren wij jou om dit te wijzigen via Mijn Telfort.

Het wachtwoord moet aan de volgende eisen voldoen:
– Tussen de 8 en 16 karakters
– In het wachtwoord staat minimaal een cijfer, een gewone letter en een hoofdletter
– De gebruikersnaam mag niet in het wachtwoord terugkomen
– Alleen de volgende leestekens zijn toegestaan: punt (.), koppelstreepje (-) en underscore (_).

Mocht het probleem zich nog steeds voordoen laat hier dan een reactie achter. Excuses voor het ongemak.
Bekijk reactie

218 reacties

Vandaag (16-12-2016) nogmaals een poging gedaan (gedurende 2 jaar telkens gepoogd) om uitgaande email via het 4G netwerk werkend te krijgen. En jawel het is gelukt. Instellingen zijn voor uitgaande mail:

a) aanmelden vereist (vinkje zetten)
b) gebruikersnaam die ik gebruik is de naam die Telfort mij initieel gegeven heeft (2 letters en 6 cijfers)
c) uitgaande server is : smtp.telfortglasvezel.nl
d) gebruik voor beveiligingstype TLS
e) serverpoort 587

succes ermee!
Neem een kijkje op de site van Lijbrandt Telecom (indien je dat nog niet gedaan hebt).
Onder "Hulp & Ondersteuning" kan je naar "E-mail".
Daar kan je de uitleg vinden voor de instellingen voor Android (Samsung) en Apple Mail iPhone.

Succes ermee!


Had het inderdaad ook al geprobeerd maar helaas lukt dat niet dat is lijbrandt telecom.
Wij hebben lijbrandt glasvezel overgenomen door telfort.

Maar bedankt voor de moeite
Hoop dat iemnd nog een oplossing heeft.
Reputatie 1
Badge
Neem een kijkje op de site van Lijbrandt Telecom (indien je dat nog niet gedaan hebt).
Onder "Hulp & Ondersteuning" kan je naar "E-mail".
Daar kan je de uitleg vinden voor de instellingen voor Android (Samsung) en Apple Mail iPhone.

Succes ermee!
Tot 3 weken gelden kon ik mail versturen vanaf mijn mobiel met uitgaande post zonder wifi.
Heb mailadres met lijbrandt.nl

Instelling had ik staan op smtp.lijbrandt.nl
beveiligingstype geen
poort 25
inloggen verplicht op uit
Dit werkte dus prima op alle mobiels dat zijn 2 samsungs en 2 iphone maar nu dus sinds 3 weken niet meer
Heb wachtwoord veranderd met de eisen die er staan geschreven.

Kan iemand mij vertellen wat ik moet invoeren als lijbrandt gebruiker.
Kan het niet vinden.
Dank u
Reputatie 1
Badge
@All

Vanaf vandaag kan er weer gemaild worden via mobiel internet. Onze technici hebben hard gewerkt aan een oplossing voor dit probleem.

Er gelden nu ook extra veiligheidseisen voor het versturen van e-mails. Deze eisen zijn van toepassing wanneer je wilt e-mailen buiten de vaste Telfort internetaansluiting thuis, bijvoorbeeld via mobiel internet. Hieronder staan de veiligheidseisen benoemd.
  • Bij e-mailinstellingen dient SSL aangevinkt te zijn.
  • Bij e-mailinstellingen dient authenticatie aangevinkt zijn.
De e-mailinstellingen kun je handmatig wijzigen via Toestelhulp.
  • Wijzigen wachtwoord
Heb je je wachtwoord recent niet aangepast dan adviseren wij jou om dit te wijzigen via Mijn Telfort.

Het wachtwoord moet aan de volgende eisen voldoen:
– Tussen de 8 en 16 karakters
– In het wachtwoord staat minimaal een cijfer, een gewone letter en een hoofdletter
– De gebruikersnaam mag niet in het wachtwoord terugkomen
– Alleen de volgende leestekens zijn toegestaan: punt (.), koppelstreepje (-) en underscore (_).

Mocht het probleem zich nog steeds voordoen laat hier dan een reactie achter. Excuses voor het ongemak.


Hallo Stephen,

Moet ik hiervoor mijn wachtwoord in mijn internet hoofdaccount van telfort wijzigen?

mvg
Ray


Ik ben eruit. Heb in mijn Telfort het wachtwoord gewijzigd met de instructies van Stephen, en heb bij de smtp instellingen het nieuwe wachtwoord gebruikt en nu kan ik buiten wifi verbinding mails verzenden.

Succes iedereen.
Reputatie 1
Badge
@All

Vanaf vandaag kan er weer gemaild worden via mobiel internet. Onze technici hebben hard gewerkt aan een oplossing voor dit probleem.

Er gelden nu ook extra veiligheidseisen voor het versturen van e-mails. Deze eisen zijn van toepassing wanneer je wilt e-mailen buiten de vaste Telfort internetaansluiting thuis, bijvoorbeeld via mobiel internet. Hieronder staan de veiligheidseisen benoemd.
  • Bij e-mailinstellingen dient SSL aangevinkt te zijn.
  • Bij e-mailinstellingen dient authenticatie aangevinkt zijn.
De e-mailinstellingen kun je handmatig wijzigen via Toestelhulp.
  • Wijzigen wachtwoord
Heb je je wachtwoord recent niet aangepast dan adviseren wij jou om dit te wijzigen via Mijn Telfort.

Het wachtwoord moet aan de volgende eisen voldoen:
– Tussen de 8 en 16 karakters
– In het wachtwoord staat minimaal een cijfer, een gewone letter en een hoofdletter
– De gebruikersnaam mag niet in het wachtwoord terugkomen
– Alleen de volgende leestekens zijn toegestaan: punt (.), koppelstreepje (-) en underscore (_).

Mocht het probleem zich nog steeds voordoen laat hier dan een reactie achter. Excuses voor het ongemak.


Hallo Stephen,

Moet ik hiervoor mijn wachtwoord in mijn internet hoofdaccount van telfort wijzigen?

mvg
Ray
Op mijn Acer E700 met Android 4.4.2 kan ik wel email ontvangen maar geen Email versturen via mobiel internet. Als ik Wifi heb gaat het wel goed. Ik heb al diverse opties geprobeerd maar geen van alle lukt.
Kan iemand mij de juiste instellingen geven?

Moi,

Kijk even naar het eerste en/of tweede screenshot mijn pots hier --> https://forum.telfort.nl/mobiel-internet-256/e-mail-versturen-via-mobiele-netwerk-51340?postid=490443

En dubbelcheck even of je wachtwoord aan de volgende eisen voldoet:
– Tussen de 8 en 16 karakters
– In het wachtwoord staat minimaal een cijfer, een gewone letter en een hoofdletter
– De gebruikersnaam mag niet in het wachtwoord terugkomen
– Alleen de volgende leestekens zijn toegestaan: punt (.), koppelstreepje (-) en underscore (_)
Op mijn Acer E700 met Android 4.4.2 kan ik wel email ontvangen maar geen Email versturen via mobiel internet. Als ik Wifi heb gaat het wel goed. Ik heb al diverse opties geprobeerd maar geen van alle lukt.
Kan iemand mij de juiste instellingen geven?


De instellingen volgens opgave Telfort:
https://forum.telfort.nl/mobiel-internet-256/e-mail-versturen-via-mobiele-netwerk-51340/index8.html#post490181
Op mijn Acer E700 met Android 4.4.2 kan ik wel email ontvangen maar geen Email versturen via mobiel internet. Als ik Wifi heb gaat het wel goed. Ik heb al diverse opties geprobeerd maar geen van alle lukt.
Kan iemand mij de juiste instellingen geven?
Reputatie 1

Een 2e uitgaande server is volgens mij geen probleem, ik heb 2 e-mail accounts en dus ook meerdere uitgaande servers.
Als Erwin 77 de serverpoort in 587 verandert, en bij de uitgaande server ook de gebruikersnaam en wachtwoord invult zou het moeten werken.
daarbij er van uitgaande dat zijn wachtwoord voldoet aan de door Telfort opgegeven norm.

Ik zeg ook niet dat een 2e uitgaande server an sich een probleem is, maar als die 2e server gebruikt word om mail te versturen én die server geeft geen login mee, dan is het wel een probleem 🙂

En poort 587 hoeft niet maar mag wel. Poort 25 werkt ook gewoon (getest via kpn 4g en kpn glasvezel wifi).


Dank je voor je reactie! Ik dacht bijna dat het me ging lukken. Ik heb het precies zo gedaan als staat omschreven in je uitleg, op mijn nieuwe iPhone 6. Alleen geeft hij aan dat mijn wachtwoord niet klopt. Nu is dit mijn wachtwoord wat ik al jaren voor Telfortmail gebruik. Jij gaf aan "er van uitgaande dat zijn wachtwoord voldoet aan de door Telfort opgegeven norm". Wat is precies die norm? Misschien dat het daar bij mij nu nog aan ligt.
Verneem het graag!


Staat in dit topic:
Het wachtwoord moet aan de volgende eisen voldoen:
– Tussen de 8 en 16 karakters
– In het wachtwoord staat minimaal een cijfer, een gewone letter en een hoofdletter
– De gebruikersnaam mag niet in het wachtwoord terugkomen
– Alleen de volgende leestekens zijn toegestaan: punt (.), koppelstreepje (-) en underscore (_).


Yesssss, hij doet het weer!!! Dacht dat mijn ww aan de eisen voldeed, maar heb hem voor de zekerheid toch maar aangepast. Ik kan nu weer mailen met 4G!! Superbedankt voor je hulp!
Reputatie 1
Badge

Een 2e uitgaande server is volgens mij geen probleem, ik heb 2 e-mail accounts en dus ook meerdere uitgaande servers.
Als Erwin 77 de serverpoort in 587 verandert, en bij de uitgaande server ook de gebruikersnaam en wachtwoord invult zou het moeten werken.
daarbij er van uitgaande dat zijn wachtwoord voldoet aan de door Telfort opgegeven norm.

Ik zeg ook niet dat een 2e uitgaande server an sich een probleem is, maar als die 2e server gebruikt word om mail te versturen én die server geeft geen login mee, dan is het wel een probleem 🙂

En poort 587 hoeft niet maar mag wel. Poort 25 werkt ook gewoon (getest via kpn 4g en kpn glasvezel wifi).


Dank je voor je reactie! Ik dacht bijna dat het me ging lukken. Ik heb het precies zo gedaan als staat omschreven in je uitleg, op mijn nieuwe iPhone 6. Alleen geeft hij aan dat mijn wachtwoord niet klopt. Nu is dit mijn wachtwoord wat ik al jaren voor Telfortmail gebruik. Jij gaf aan "er van uitgaande dat zijn wachtwoord voldoet aan de door Telfort opgegeven norm". Wat is precies die norm? Misschien dat het daar bij mij nu nog aan ligt.
Verneem het graag!


Staat in dit topic:
Het wachtwoord moet aan de volgende eisen voldoen:
– Tussen de 8 en 16 karakters
– In het wachtwoord staat minimaal een cijfer, een gewone letter en een hoofdletter
– De gebruikersnaam mag niet in het wachtwoord terugkomen
– Alleen de volgende leestekens zijn toegestaan: punt (.), koppelstreepje (-) en underscore (_).
Reputatie 1

Een 2e uitgaande server is volgens mij geen probleem, ik heb 2 e-mail accounts en dus ook meerdere uitgaande servers.
Als Erwin 77 de serverpoort in 587 verandert, en bij de uitgaande server ook de gebruikersnaam en wachtwoord invult zou het moeten werken.
daarbij er van uitgaande dat zijn wachtwoord voldoet aan de door Telfort opgegeven norm.

Ik zeg ook niet dat een 2e uitgaande server an sich een probleem is, maar als die 2e server gebruikt word om mail te versturen én die server geeft geen login mee, dan is het wel een probleem 🙂

En poort 587 hoeft niet maar mag wel. Poort 25 werkt ook gewoon (getest via kpn 4g en kpn glasvezel wifi).


Dank je voor je reactie! Ik dacht bijna dat het me ging lukken. Ik heb het precies zo gedaan als staat omschreven in je uitleg, op mijn nieuwe iPhone 6. Alleen geeft hij aan dat mijn wachtwoord niet klopt. Nu is dit mijn wachtwoord wat ik al jaren voor Telfortmail gebruik. Jij gaf aan "er van uitgaande dat zijn wachtwoord voldoet aan de door Telfort opgegeven norm". Wat is precies die norm? Misschien dat het daar bij mij nu nog aan ligt.
Verneem het graag!
Reputatie 1
Badge
Met mijn Samsung s4 mini met 4g netwerk lukt het niet met de aangegeven instellingen. Alles gedaan maar telfort moet hier toch een goed antwoord op geven. Waarom met Gmail wel en gemakkelijker van instelling.

Een 2e uitgaande server is volgens mij geen probleem, ik heb 2 e-mail accounts en dus ook meerdere uitgaande servers.
Als Erwin 77 de serverpoort in 587 verandert, en bij de uitgaande server ook de gebruikersnaam en wachtwoord invult zou het moeten werken.
daarbij er van uitgaande dat zijn wachtwoord voldoet aan de door Telfort opgegeven norm.

Ik zeg ook niet dat een 2e uitgaande server an sich een probleem is, maar als die 2e server gebruikt word om mail te versturen én die server geeft geen login mee, dan is het wel een probleem 🙂

En poort 587 hoeft niet maar mag wel. Poort 25 werkt ook gewoon (getest via kpn 4g en kpn glasvezel wifi).
Je instellingen zijn goed op 1 ding na; de poort moet geen 25 maar 587 zijn. Poort 25 werkt alleen vanaf je vaste Telfort thuisverbinding.Tenzij je daar een bron van hebt zeg ik; niet waar.
Als je het topic had doorgelezen had je kunnen zien dat er mensen zijn voor wie deze oplossing, met poort 25, werkt.
Ik zou je willen vragen om het topic niet te vervuilen met ongefundeerde informatie ;)



Helaas 😞 Ook bij deze instelling krijg ik nog steeds de volgende melding op mijn iPhone:

E-mail versturen mislukt
Er is een kopie in 'Uitgaand' geplaatst.
De server accepteert de ontvanger '...' niet, omdat
de server relaying niet toestaat.

Maar, ik blijf hoop houden :)

Die melding betekend dat er meteen geprobeerd word om de mail te versturen, zonder eerst in te loggen.

Ik ben niet echt thuis in de wereld van de iPhones, maar heb je misschien nog een uitgaande server ingesteld? Dat die gebruikt wordt in plaats van de server met inlog gegevens?
Heb je het wachtwoord al aangepast naar de nieuwe norm en die op je iPhone ingevoerd?

En eerder zei je dat het bij de controle al fout ging; is dat nog steeds zo?

En last but not, nogmaals, least; een paar screenshots van je instellingen zouden heel erg helpen.


Een 2e uitgaande server is volgens mij geen probleem, ik heb 2 e-mail accounts en dus ook meerdere uitgaande servers.
Als Erwin 77 de serverpoort in 587 verandert, en bij de uitgaande server ook de gebruikersnaam en wachtwoord invult zou het moeten werken.
daarbij er van uitgaande dat zijn wachtwoord voldoet aan de door Telfort opgegeven norm.

Je instellingen zijn goed op 1 ding na; de poort moet geen 25 maar 587 zijn. Poort 25 werkt alleen vanaf je vaste Telfort thuisverbinding.Tenzij je daar een bron van hebt zeg ik; niet waar.
Als je het topic had doorgelezen had je kunnen zien dat er mensen zijn voor wie deze oplossing, met poort 25, werkt.
Ik zou je willen vragen om het topic niet te vervuilen met ongefundeerde informatie ;)



Helaas 😞 Ook bij deze instelling krijg ik nog steeds de volgende melding op mijn iPhone:

E-mail versturen mislukt
Er is een kopie in 'Uitgaand' geplaatst.
De server accepteert de ontvanger '...' niet, omdat
de server relaying niet toestaat.

Maar, ik blijf hoop houden :)

Die melding betekend dat er meteen geprobeerd word om de mail te versturen, zonder eerst in te loggen.

Ik ben niet echt thuis in de wereld van de iPhones, maar heb je misschien nog een uitgaande server ingesteld? Dat die gebruikt wordt in plaats van de server met inlog gegevens?
Heb je het wachtwoord al aangepast naar de nieuwe norm en die op je iPhone ingevoerd?

En eerder zei je dat het bij de controle al fout ging; is dat nog steeds zo?

En last but not, nogmaals, least; een paar screenshots van je instellingen zouden heel erg helpen.
Goed dat het weer werkt.
Ook op de iPhone 5S weer ingesteld.
Bij mijn echtgenote lukte het niet meteen, maar na het wijzigen van het wachtwoord ging het meteen goed.
Prima oplossing.:)
Badge
Je instellingen zijn goed op 1 ding na; de poort moet geen 25 maar 587 zijn. Poort 25 werkt alleen vanaf je vaste Telfort thuisverbinding.
Reputatie 1
@ allen:

Bijgevoegd zijn 3 screenshot van hoe de instellingen zouden moeten zijn om het versturen van mail via het mobiele netwerk mogelijk te maken.
Moto X (2014) Android 5.1



Samsung S4



Iphone 4



Helaas 😞 Ook bij deze instelling krijg ik nog steeds de volgende melding op mijn iPhone:

E-mail versturen mislukt
Er is een kopie in 'Uitgaand' geplaatst.
De server accepteert de ontvanger '...' niet, omdat
de server relaying niet toestaat.

Maar, ik blijf hoop houden 🙂
Badge
Hoi Stephen,

Ik heb alleen ff gekeken, het valt mij op dat bij de one X bij beveiliging geen
staat, klopt dit wel, moet dat niet SSL zijn of zoiets?

Theo, kijk even een paar posts boven je. Daar heb ik een aantal screenshots gepost met de correcte instellingen.


Alles is gelukt, met dank voor de service!

Groet,
Theo
Hoi Stephen,

Ik heb alleen ff gekeken, het valt mij op dat bij de one X bij beveiliging geen
staat, klopt dit wel, moet dat niet SSL zijn of zoiets?

Theo, kijk even een paar posts boven je. Daar heb ik een aantal screenshots gepost met de correcte instellingen.
Badge
Hoi Stephen,

Ik heb alleen ff gekeken, het valt mij op dat bij de one X bij beveiliging geen
staat, klopt dit wel, moet dat niet SSL zijn of zoiets?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Theo, ik zie dit inderdaad staan. Ik wil je vriendelijk verzoeken om de handleiding van de One X aan te houden. Daar kun je wel gewoon Telfort kiezen en deze handeling zou identiek moeten zijn als de handeling van de One X PLUS. Laat je weten als het is gelukt?
In de tussentijd ga ik kijken hoe de handleiding voor Telfort bij de One X PLUS kan worden geplaatst. Excuses voor het ongemak.
Badge
@All

Vanaf vandaag kan er weer gemaild worden via mobiel internet. Onze technici hebben hard gewerkt aan een oplossing voor dit probleem.

Er gelden nu ook extra veiligheidseisen voor het versturen van e-mails. Deze eisen zijn van toepassing wanneer je wilt e-mailen buiten de vaste Telfort internetaansluiting thuis, bijvoorbeeld via mobiel internet. Hieronder staan de veiligheidseisen benoemd.
  • Bij e-mailinstellingen dient SSL aangevinkt te zijn.
  • Bij e-mailinstellingen dient authenticatie aangevinkt zijn.
De e-mailinstellingen kun je handmatig wijzigen via Toestelhulp.
  • Wijzigen wachtwoord
Heb je je wachtwoord recent niet aangepast dan adviseren wij jou om dit te wijzigen via Mijn Telfort.

Het wachtwoord moet aan de volgende eisen voldoen:
– Tussen de 8 en 16 karakters
– In het wachtwoord staat minimaal een cijfer, een gewone letter en een hoofdletter
– De gebruikersnaam mag niet in het wachtwoord terugkomen
– Alleen de volgende leestekens zijn toegestaan: punt (.), koppelstreepje (-) en underscore (_).

Mocht het probleem zich nog steeds voordoen laat hier dan een reactie achter. Excuses voor het ongemak.


Hallo Stephen,

Ik heb mail met telfort.nl
Als ik account wil aanmaken heb ik de keus uit provider telfortglasvezel en niet telfort.nl, het lukt mij dus niet een account aan te maken, ik heb meerdere opties geprobeerd maar helaas, kan jij een duidelijke handleiding aan mij geven, ik heb HTC one x plus op android.
Dank alvast!
Theo
Reputatie 8
Badge +16
Getest met wifi verbinding welke verbonden is met een andere provider dan Telfort en werkt naar behoren op een iPhone

Reageer